casco aankoop

Re: casco aankoop

Berichtdoor sogna mi » 28 Dec 2013, 21:09

Bericht door sogna mi » ma 11 feb 2013, 17:06

dat downsizen van cilinderinhoud geloof ik ook niet in ,....evenals die door de milieumaffia opgedrongen egr systemen....bron van ellende.... doe mij maar conventioneel...dat blijft draaien... heb ook nog even bij de Steyr gekeken en inderdaad.... afblijven veel te gecompliceerd...
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor antonh » 28 Dec 2013, 21:10

Bericht door antonh » ma 11 feb 2013, 21:44

Jan Huibers schreef:
Beste Anton.. Denk jij nou werkelijk dat ik mijn kandidaten te hard rijden aanleer of zelfs maar toelaat? Mijn rijschool heeft de eerste helft van dit jaar qua slagingspercentage het hoogst gestaan op de cbr locatie waar ik de examens draai.. En ook nu nog sta ik vrij hoog. Er wordt gewoon milieubewust gereden, schakelen bij 2000 toeren en er wordt zeker niet te hard gereden.




Ja Jan, dat geloof ik echt dat jij dat doet.
Waarom heb je anders in een leswagen zo veel vermogen zitten?
Ik schakel ook wel bij lagere toeren hoor.
En hoeveel jaar doe je er over om 350.000 km op de teller te krijgen?

Bij alles wat geschreven wordt kom jij wel veel met tegengestelde antwoorden.
Ik zou wel eens willen weten wat bij jou een goede boot of bootmotor is.
Wie kan in jouw ogen goed lassen buiten je eigen kwaliteit?
En verven en plamuren?
Ik snap ook niet dat jij rijles geeft als je zo veel van schepen af weet en alles zo goed zelf kunt.
Waarom heb jij dan geen scheepswerf en ontwerpt en verkoopt zelf schepen?
En ik moet Hans toch gelijk geven met de herkenbaarheid van dieselmotoren.
Als je zo een motor in de auto ziet liggen moet je goed kijken of het een diesel is.
Alles is verstopt achter kunststof kappen en je ziet alleen een grote kap met het logo van je automerk en de vuldop voor de olie.


En als jij zo lang in je les auto zit zoals je schrijft,

Aangezien ik vanaf 07:30 tot 22:00 onafgebroken in de auto zit met tussen 18:00 en 19:00 etenspauze wil ik een goed uitgeruste en ruime auto.




dan moet jij toch s'avonds krom uit je auto rollen na 14,5 uur in je auto hangen met een uurtje pauze.
En jouw Volkswagen Golf heeft nu niet het meubilair om een gehele dag, dag in dag uit en dat 350.000 km, op te zitten-hangen.
Ik ben 24 jaar commercieel op de weg geweest, maar had wel een orthopedische stoel, oftewel een aangepaste stoel, want anders houd je het gewoon weg niet lang vol in je auto.
En er kwam ongeveer om de 2,5 jaar een nieuwe stoel in de auto, de stoel is dan gewoon versleten van het zitten.
En ik heb een degelijke auto gekocht, een grotere Volvo met een 2,5 TDI motor, met een aangepaste stoel, anders had ik het niet zo lang volgehouden met zo veel km te maken.
Een Volkswagen Golf is nu niet een auto om de gehele dag in te zitten.
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor stentor950 » 28 Dec 2013, 21:10

Bericht door stentor950 » ma 11 feb 2013, 21:52

Jan,

Met 450 NM en 220 PK kan de leerling direct door naar deelname aan het DTM. Wel even een rolbar laten monteren :D :D :D

NB. Nog intresse in circuit Zantvoort??? Die staat op dit moment in de etalage.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor Jan Huibers » 28 Dec 2013, 21:13

Bericht door Jan Huibers » ma 11 feb 2013, 23:41

Ja Jan, dat geloof ik echt dat jij dat doet.
Waarom heb je anders in een leswagen zo veel vermogen zitten?

Geloven doe je in een kerk ofzo... De feiten zijn een goed slagingspercentage Anton!! En het vermogen is een (leuk) bijverschijnsel na tunen naar verbruik en een hoger koppel als standaard onder 2000 toeren.


Ik schakel ook wel bij lagere toeren hoor.
En hoeveel jaar doe je er over om 350.000 km op de teller te krijgen?

3 jaar ongeveer.

Bij alles wat geschreven wordt kom jij wel veel met tegengestelde antwoorden.
Ik zou wel eens willen weten wat bij jou een goede boot of bootmotor is.

Werfgebouwde boten en Mitsubishi

Wie kan in jouw ogen goed lassen buiten je eigen kwaliteit?

Ik geloof niet dat ik mijn eigen kwaliteiten daarin heb verkondigd, ik heb het wel erg goed gekund in ieder geval... het is intussen wel een paar jaartjes geleden dat ik het deed dus voor nu weet ik het niet... even oefenen weer denk ik.. ik weet nog wel heel best hoe het moet en wat er mis kan gaan... hoe dan? omdat ik zelf alle fouten wel een keer gemaakt heb met lassen... en daar leert een mens van, verder heb ik ook een keer wat verteld wat we op scheepswerf zoal bij de hand gehad hebben. En wie er goed kan lassen in mijn ogen?? Liever helemaal niemand, zeker nooit lasogen gehad??

En verven en plamuren?
Ik snap ook niet dat jij rijles geeft als je zo veel van schepen af weet en alles zo goed zelf kunt.
Waarom heb jij dan geen scheepswerf en ontwerpt en verkoopt zelf schepen?

Verven kan ik vrij aardig, plamuren helemaal niet en daarom laat ik dat aan vaklui over. En zoveel weet ik niet van schepen af. Wat ik er wel van weet vermeld ik dan als ik denk dat ik er iemand mee help. En de vraag over scheepswerf en schepen verkopen vindt ik zo onnozel dat ik daar geen antw op geef. En rijles geven is erg leuk .

En ik moet Hans toch gelijk geven met de herkenbaarheid van dieselmotoren.
Als je zo een motor in de auto ziet liggen moet je goed kijken of het een diesel is.
Alles is verstopt achter kunststof kappen en je ziet alleen een grote kap met het logo van je automerk en de vuldop voor de olie.

Ik meen geschreven te hebben dat als de kap eraf gaat.... Dat er DAN een heel herkenbare dieselmotor tevoorschijn komt. Die het verschil niet ziet kan beter de kap dichtlaten want het is overal aan te zien.


En als jij zo lang in je les auto zit zoals je schrijft,
dan moet jij toch s'avonds krom uit je auto rollen na 14,5 uur in je auto hangen met een uurtje pauze.
En jouw Volkswagen Golf heeft nu niet het meubilair om een gehele dag, dag in dag uit en dat 350.000 km, op te zitten-hangen.
Ik ben 24 jaar commercieel op de weg geweest, maar had wel een orthopedische stoel, oftewel een aangepaste stoel, want anders houd je het gewoon weg niet lang vol in je auto.
En er kwam ongeveer om de 2,5 jaar een nieuwe stoel in de auto, de stoel is dan gewoon versleten van het zitten.
En ik heb een degelijke auto gekocht, een grotere Volvo met een 2,5 TDI motor, met een aangepaste stoel, anders had ik het niet zo lang volgehouden met zo veel km te maken.
Een Volkswagen Golf is nu niet een auto om de gehele dag in te zitten.

ik weet natuurlijk niet hoe het over een paar jaar is maar voor nu hou ik het prima vol... Geen centje pijn als ik na 22:00 de auto uitspring. Als ik me een btje stijf voel ga ik nog even hardlopen dus blijkbaar is het meubilair in een golf een tikkeltje beter als je nu denkt.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor vuuren1 » 28 Dec 2013, 21:13

Bericht door vuuren1 » di 12 feb 2013, 01:00

Jan, als de plastic kap weg is bij een moderne auto zie je eerst erg veel troep in de vorm van regelaars, slangetjes, klepjes en nog veel meer aanhangselen.
Pas daarna ontdek je ergens een stukje dieselmotor met een common rail spulletje.

Je had het zelf over eenvoudige dieselmotoren die je zo erg mooi vindt.
Dat is niet vergelijkbaar met die partij elektronische regeleenheden die men aan een automotor weet te hangen.

In de Golf 1 was de 1.5 dieselmotor erg duidelijk te herkennen maar het had geen enkel comfort. Die hele auto trilde nogal fors.
De eerste moderne dieselmotor in de auto was naar mijn beleving in 1981 de Mitsubishi Galant 2.3 Turbodiesel.
Daar heb ik als bijbaantje veel boodschapjes mee gedaan en die 85 pk was toen beresterk in vergelijking met een Opel Ascona 1.9 (benzine) bij het stoplicht.
De turbo begon pas na 2500 toeren een schop in de rug te geven maar het ging in die tijd als de brandweer.

Die motor had een aluminium cilinderkop en die scheurde met een ton km's (was formeel wel garantie maar dat wist de garage en de klant niet..).

De industrietak van Mitsubishi houdt zich vast aan nog eenvoudigere motoren dan die uit de auto van 1981 omdat dat wat zwaarder mag zijn en vooral lang moet kunnen functioneren.

Autofabrikanten gokken op korte termijn omdat ze moeten strijden met de keiharde concurrentie.
En dan krijg je milieumotoren die -commercieel- zijn ontwikkeld (o.a. bijtellingsvriendelijk).
Haastige spoed... Ofwel o.a. VW, PSA motoren waarvan de nokkenasketting ondeugdelijk is en voor het breken zodanig rekt dat de motor in noodloop gaat (en de NL dealer er niks aan doet).
Als dat niet eerst komt blijft er wel een klep hangen door de schrale brandstofvoorziening i.c.m. de egr. Dan loopt de boel ook in elkaar.
(kijk eens op het forum van Autoweek)

Met de aankoop van een nieuw model auto lijkt het er op dat je in de loterij speelt omdat de klant als proefkonijn wordt behandeld.
(in Duitsland worden VW gedupeerden wel netjes behandeld omdat de fabriek er achter staat)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor antonh » 28 Dec 2013, 21:13

Bericht door antonh » di 12 feb 2013, 08:41

Ik schakel ook wel bij lagere toeren hoor.
En hoeveel jaar doe je er over om 350.000 km op de teller te krijgen?

3 jaar ongeveer.




Dat is ongeveer 115.000 km per jaar in een lesauto!
Hoeveel rondjes is dat rond de kerk per dag?
Als ik 100.000km in een jaar reed was dat heel veel in mijn rayon Brabant , Limburg, stuk België en een stukje Duitsland.
En dan maakte ik veel lange stukken.
Maar 115.000 km per jaar en dat in een Volkswagen Golf lesauto.............
Dan is je meubilair in de Volkswagen toch versleten, de bijrijdersstoel bedoel ik he.
Hoe lang houd je dat nog vol?

En iemand die een roze bril op heeft wat betreft auto krijg je toch geen andere mening dan zijn Volkswagen Golf.
Eenmaal een roze bril bij de Volkswagen Golf altijd een roze bril.
Met of zonder mooie diesel motor.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor Jan Huibers » 28 Dec 2013, 21:14

Bericht door Jan Huibers » di 12 feb 2013, 09:36

Ik klop em ff af op et dashboard.... Behalve regulier onderhoud nog nooit onkosten aan deze auto gehad!! Ik wil niet voor niets perse een 2.0 TDI, de onderblokken hiervan zijn qua ontwerp een eind hetzelfde als de onverwoestbare 1.9 TDI PD motor. En waarom zie ik trwens zoveel conculega's in een VW rijden?? Hebben die ook allemaal een roze bril??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor Jan Huibers » 28 Dec 2013, 21:14

Bericht door Jan Huibers » di 12 feb 2013, 10:55

Hans, wie zet jou casco's in elkaar?? Peter soms??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor buldog » 28 Dec 2013, 21:14

Bericht door buldog » di 12 feb 2013, 13:51

Zeg Jan als jij 14 uur per dag rijles geeft en daarnaast elk overgebleven uurtje aan je yacht klust ,waar vind je dan in hemelsnaam de tijd om hier elk moment van de dag te posten???
Moeten we er rekening mee houden dat jouw verhalen een beetje zijn overdreven :?
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: casco aankoop

Berichtdoor Jan Huibers » 28 Dec 2013, 21:15

Bericht door Jan Huibers » di 12 feb 2013, 15:51

Ik post meestal met mijn iPhone... Nu ook. Maandag tm vrijdag lesgeven en zaterdags aan de boot klussen...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten