Help

Re: Help

Berichtdoor Popeye » 20 Mrt 2017, 10:49

Blacktoppie schreef:Als je er nu gelijk een paar duizend bij legt heb je gewoon een net schip waar veel minder aan moet gebeuren. Maar het standaard onderhoud hou je altijd natuurlijk.

Ook dan roepen forumleden waarschijnlijk dat het een bodemloze put is, want nieuwe motor, nieuwe elektrische installatie, etc. Nu heb je voor weinig geld een boot, en alles wat je er verstandig aan besteedt wordt hij alleen maar beter van. Kijk, wanneer je door de bodem de krant kunt lezen wordt het een ander verhaal.
En er kan desnoods ook nog een bb achter! Kun je toch varen :D

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Help

Berichtdoor Hoogerdijk » 20 Mrt 2017, 18:46

ik heb geen paar duizend euro want heb alleen een wajong
Hoogerdijk
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 03:01
ligplaats:
info:

Re: Help

Berichtdoor Roelof » 20 Mrt 2017, 19:35

Volledig met Jack eens.
Je hoeft niet altijd veel geld uit te geven om toch leuk te kunnen varen, je moet wel extra kritisch zijn bij de aankoop maar TS lijkt voorzichtig te zijn.

Wij hebben onze boot met dezelfde insteek gekocht en zijn in de winter rustig bezig met onderhoud en opknappen, we proberen alles zo goedkoop mogelijk te houden door alles zelf te doen.
Het opknappen is voor ons een meerjarenplan en in het seizoen varen we gewoon :mrgreen:
Een goede basis (romp) en zoals TS schrijft werkende voortstuwing is het begin, verzekering hoort hier natuurlijk ook bij.

Natuurlijk kost een boot kost ieder jaar geld maar dat weet je voor je er aan begint, hoeveel bepaal je zelf.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Help

Berichtdoor Hoogerdijk » 20 Mrt 2017, 22:09

Idd Roelof zolang de Polyester goed is en de motor ook vallen de kosten wel mee.
Haven geld betaal ik 150 per jaar voor in water dus alleen nog even overwinter plaats zoeken denk bij een boer zodat ik er aan kan werken.
Al het hout ga ik vervangen ik ken redelijk goed timmeren van de winter gaat een vriend van mij hem even goed in de vers zetten hij is schilder zo kan ik namelijk al redelijk wat kosten besparen.
Zodra ik hem heb zal ik een 3d tekening van de boot maken doe vrijwilligers werk in de ICT;)
Ik kan achter de hout groot handelaar met mijn boot komen.
is even stuk goedkoper dan gamma en zulke winkels dus ja.
Zo ga ik het ongeveer een beetje op mijn smaak aanpassen
Hoogerdijk
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 03:01
ligplaats:
info:

Re: Help

Berichtdoor Roelof » 21 Mrt 2017, 00:00

Ehh, er ontgaat mij iets geloof ik. Het was toch een stalen Dompkruiser?
Deze toch?
Afbeelding
(foto van 2e handsnet)

De link op pagina 2 van dit topic is verandert, is nu een zeilbootje op een trailer geworden.
Je had het over polyester in je laatste posting maar eerder begreep ik dat het een stalen boot is.

Of heb ik ergens iets gemist?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Help

Berichtdoor Hoogerdijk » 21 Mrt 2017, 00:07

Hoogerdijk
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 03:01
ligplaats:
info:

Re: Help

Berichtdoor Roelof » 21 Mrt 2017, 00:15

Okéé,
Ben ik weer terug bij de les... :mrgreen:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Help

Berichtdoor Hoogerdijk » 21 Mrt 2017, 00:17

haha zag ook dat ik per ongeluk de verkeerde link van de boot had neer gezet dus bij deze mijn excuses
Hoogerdijk
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 03:01
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten