telefoon naar laptop android for dummies

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor quichot » 16 Mrt 2024, 09:39

Ik snap hoe chromecast werkt. Bij youtube en soortgelijke apps staat dat castingsymbooltje rechtsboven in het beeldscherm van mijn telefoon. Bij andere apps, waaronder Vaarkaart Nederland, ontbreekt dat. Kun je die dan tóch casten?
Overigens, een los beeldscherm is de moeite waard om te proberen. Én de kosten waard. Bij de kringloop staan ze namelijk voor onder een tientje, getest en wel. Zelf bedacht ik dat je aanschaf chromecast dan kunt uitsparen met een datakabeltje usb>hdmi. Vóór bestaan chromecast sloot ik op die manier de laptop aan op de tv om tv te kijken via de ziggo-app.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor chaea » 17 Mrt 2024, 09:06

Hmm ik had gister al een bericht terug getypt, kennelijk vergeten te verzenden :D

Het direct spiegelen is idd het simpelste, tenminste dat is hoe ik het ervaar. Zoals geschreven eerder werk ik eigenlijk alleen met Samsung omdat dit mooi op elkaar afgestemd is.
Ik weet niet welk merk android telefoon je hebt, maar je moet kijken of de optie smartview erop staat.
Dat doe je door van boven naar onder te swipen op je telefoon, dan komen er als het goed is symbolen zoals wifi, bluetooth, zaklamp, vliegtuigstand etc etc.
Daar zou ook smartview of mirroring bij moeten staan als jouw android de optie heeft, kan zijn dat de op pagina 2 of 3 staat.

Zit deze erop dan heb je een smart scherm nodig die dat ondersteund, de mijne vind ook alles wat niet Samsung is zoals de LG van de buren en de Phillips van mijn moeder ( daar heb ik met de kerst nog een haardvuur met kerstmuziek op gestreamd)
Je zou dan alleen een investering in een smart monitor moeten doen, maar dan heb je idd geen chromecast nodig. Ik denk dat een gebruikt klein smart scherm tussen de 40 en 60.
Maar wel eerst checken of je Android de functie heeft, je heb verder geen wifi nodig hiermee om te mirroren.
Wat wel mooi is, je kan de mobiele hotspot aanzetten om de Ziggo app op je tv te gebruiken.

Ik heb lang geleden ooit een keer mijn telefoon aangesloten op mijn computer, deze zag hem als externe opslag device. Ik kreeg toen het scherm erop maar of ik daarmee apps kon casten durf ik niet te zeggrn.
In geval als je toch doorgaat met je laptop, kijk dan bij de externe opslag na aansluiten.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor quichot » 17 Mrt 2024, 09:43

Handvatten genoeg om verder te komen.
Het gaat me eigenlijk alleen om het grotere beeldscherm. Dus ik vind het geen bezwaar dat ik de app moet blijven bedienen op de telefoon.
Dank!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten