Wie kan mij helpen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Wie kan mij helpen

Berichtdoor Hendriks24 » 17 Sep 2023, 20:01

Goeden avond ik heb laatst een sloep gekocht (Arie wiegmans) dit is een sloep met oidboard motor ik heb hem gekocht als opknapper nu kan ik nergens een registratie nummer vinden in de boot ik heb inmiddels contact gehad met jachtwerf wiegmans en deze heeft wel bevestigd dat ze ooit boten hebben verkocht maar dit was in de jaren 94 98 wie kan mij helpen of dit echt een wiegmans is wand we zijn de boot aan het restaureren iedereen alvast vriendelijk bedankt voor de moeite
Hendriks24
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 Sep 2023, 19:52
ligplaats:
info:

Re: Wie kan mij helpen

Berichtdoor chaea » 17 Sep 2023, 20:11

Als je het volgende bedoeld?

Het HIN is het unieke identificatienummer waarvan een vaartuig volgens de CE-markering na 1998 van moet zijn voorzien. HIN (Hull Identification Number) wordt ook wel CIN (Craft Identification Number) of WIN (Watercraft Identification Number) genoemd. Het HIN is vaak te vinden rondom de spiegel of romp van het vaartuig.

Dan zal je deze niet vinden omdat deze boot van voor dit jaartal is.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Wie kan mij helpen

Berichtdoor Hendriks24 » 17 Sep 2023, 20:18

Hallo dank voor u reactie maar hoe kom ik dan aan een registratie bewijs bij de boot zonder nummers dit moet toch mogelijk.zijn mvg
Hendriks24
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 Sep 2023, 19:52
ligplaats:
info:

Re: Wie kan mij helpen

Berichtdoor chaea » 17 Sep 2023, 20:27

Hendriks24 schreef:Hallo dank voor u reactie maar hoe kom ik dan aan een registratie bewijs bij de boot zonder nummers dit moet toch mogelijk.zijn mvg


Gaat deze sloep dan harder dan 20 kmp of langer dan 14,99?


Maakt verder ook niet uit, je mag ten alle tijden een registratie aanvragen uiteraard.

Aangezien jouw boot van voor 1998 is valt deze buiten de HIN eis.
Ofwel je hoeft geen nummer op te geven omdat deze er toendertijd nog niet was, je geeft dus op bij het RDW dat de boot van voor 1998 is.
Geldt overigens ook voor zelfbouw.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Wie kan mij helpen

Berichtdoor Amersfow » 17 Sep 2023, 20:32

Je hoeft geen registratie bewijs voor een boot. Zorg wel dat je ergens verstopt je 06 en postcode neerzet. Is ook het advies van de verzekering. Mocht de boot ooit gestolen worden, kun je aantonen dat die van jou is. Al zal een sloep met outboard minder snel gestolen worden, toch is het aantrekkelijk voor het dievengilde
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten