Slaap kajuit verwijderen.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Slaap kajuit verwijderen.

Berichtdoor Gerrit123 » 14 Jun 2021, 17:07

Goedendag, heeft iemand ervaring met het verwijderen van de achter slaap kajuit. Wil dit als Projekt gaan doen.

Mvg. Gerrit
Gerrit123
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Jun 2021, 17:02
ligplaats:
info:

Re: Slaap kajuit verwijderen.

Berichtdoor Michelr » 14 Jun 2021, 17:53

Zeker om wat voor boot gaat het?

Foto’s van de huidige situatie?

Grt. Michel
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Slaap kajuit verwijderen.

Berichtdoor Leverg » 17 Jun 2021, 23:23

Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Slaap kajuit verwijderen.

Berichtdoor S Nauta » 18 Jun 2021, 10:58

Jazeker, zie onderstaand. Nieuw vs oud.

Ik heb zeker niet alles zelf gedaan, mijn vader heeft het grootste deel van het project bedacht en gemaakt. Ik maak het door omstandigheden 'slechts' af, maar ik kan je zeker vertellen hoe het allemaal gedaan is.
In dit geval was ook de romp verlengd en vanaf ongeveer de stuurhut deur verbreed met behoud van de lijnen van de boot.
Ook de stuurhut is iets langer geworden. Het staal vanaf de deur naar achter is dan ook allemaal nieuw vanaf net onder het gangboord tot het dak. De kuip heeft een rand zodat het veilig staan is in de kuip, je enigszins uit de wind zit en je een prettige arm en rug steun hebt om lekker te zitten. Aan de achterzijde zit een schuifdeur en 2 ruiten die precies over elkaar vallen wanneer je de deur open zet.
Onderschat vooral de tijd niet die erin gaat zitten als je het netjes en niet gekunsteld wil doen, het is echt even wat meer dan alleen een dakje eraf slijpen.
Denk ook na over of en hoe je de kuip zelflozend wil maken.
Zelf geen voorstander van tentjes achterop een kuip, wat je meestal ziet is dat die er maar weinig worden afgehaald en dat is nou net niet waarom je een open kuip wil lijkt me. (nog los van dat ik persoonlijk een boot zonder tentje veel mooier vind).

Uiteraard is in bovenstaande foto de boot nog niet afgewerkt, ruiten, deuren railing, handrails, etc ontbreken in deze foto nog.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
S Nauta
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 Dec 2020, 18:06
ligplaats: Drachten
info: Stalen motorkruiser 1050, 20ft kajuitzeilboot met hefkiel

Re: Slaap kajuit verwijderen.

Berichtdoor Wolf1 » 18 Jun 2021, 11:42

Gerrit123 schreef:Goedendag, heeft iemand ervaring met het verwijderen van de achter slaap kajuit. Wil dit als Projekt gaan doen.

Mvg. Gerrit

Gerrit, effe 123 met een voorhamer ! ! !
Gr. en succes Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten