Marie Christina schreef:"Voordeel" is (hoor hier het cynische ondertoontje) dat het vrijwel onmogelijk is er een bekeuring voor op te lopen.
Dat geeft je niet het recht ,om maar te pas en te onpas alle regels die we in Nederland hebben,en waar verwacht van iedereen ,om deze dan je laars te lappen. De "gehoorzaamheid" aan de wet is in Duitsland wat verkeer betreft,ligt op een dusdanig hoger peil,zodat Nederlanders dat als voorbeeld kunnen nemen.
Maar hier schijnt het moreel zo te zijn, dat indien er geen sterke arm in de buurt is ,men alles kunt doen wat verboden is.
Schijnbaar moet respect op het water ,maar ook elders afgedwongen worden via controles,en heeft de mens zelf geen norm besef .
Behoudens enkele gerichte controles en bij speciale evenementen zie ik nooit handhavers op het water.
Dat ligt aan de prioriteit die onze overheid daaraan geeft. Een farce is dat dus. Dat stelt geen bal voor dus.
Ze liggen liever met een protserige schuit aan de steiger in de haven van Delfzijl ,met de air "wij zijn er ook" .
Waar ze moeten zijn,zijn ze niet ,want die raceribs kun je daar ook niet "effe uitproberen".
Wat mij betreft ,zou dat gerust uitgebreid mogen worden, met regelmatig gerichte controles tussen 1 april en eind oktober,als het waterseizoen is.
Ook zou het m.i. verstandig zijn,dat iedere boot,waar een motor aan hangt ,of in zit ,een kenmerk aan de achterkant krijgt ,zodat iedereen volgbaar is a.d.h. daarvan.
Oorzaak is de moreel dat die vele laag vliegende watersporters hebben richting kano minnende liefhebbers in m.n. de Noordelijke provincies.