Wat staal werk en hout werk aan het doen. Na het passen van de motor besloten om de oude fundatie er toch uit te halen. En de motor waterpas te zetten met de waterlijn. De schroefas komt onder 3 graden binnen. dat geeft een mooi verschil voord e homokineet koppelingen. Nog een keer gepast afgetekend klaar voor het lassen etc. De tussenas laat ik op maat maken zodat de Keerkoppeling onder de vloer van de AK valt dat komt allemaal mooi uit.
Ondertussen de gaten voor de boegschroef tunnel pas gemaakt en de tunnel gepast. Omdat het binnen nogal een krappe passing is ga ik eerst passen onder welke hoek de motor het beste past en monteerbaar en of ik de motor 25mm uit het hart kan plaatsen van de middenlijn zoals op de tekening van de boegschroef staat of dat de motor in het midden staat en dan dus de schroef 25mm meer naar 1 kant.
Na 2x epoxy de opbouw 4x in de pp vernis nu uit harden nogmaals schuren en dan aflakken in de DD lak. Alle losse onderdelen zijn ook klaar. Er is nog wat staal werk te doen voordat de opbouw teruggeplaatst kan worden
In de tussentijd de lifepo accu aangesloten op het BMS om te kijken of alles werkt zoals het hoort. Moet de multi nog programmeren om samen te werken met het BMS.
4x 280 amp cellen in een grote accu box (normaal voor een 120 amp start accu oid) maakt een 12 volt 280 amp accu weegt ongeveer 25 kg en is vergelijkbaar qua capaciteit met 3x 200 amp AGM accus.
In het doosje
tijdelijke bedrading en shunt
Deksel er op en klaar
Op de plek van de oude 180 liter diesel tank wil ik 3 tanks terug plaatsen 2x water en 1x diesel.
Voor water dacht ik aan de 80 liter STLA tanks veel gebruikt in de camper wereld. 3x dezelfde tank zou mooi zijn echter krijg ik geen reactie of ik ook diesel in een STLA tank kan stoppen.
er staat genoeg ballast gewicht onder het dek om het meer gewicht van 60 ltr extra water te kunnen compenseren.
opgave voor RVS was behoorlijk prijzig.