keer koppeling

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 04 Jan 2012, 01:59

hoi allen, zoals jullie wellicht weten heb ik mijn oude 12 pk luchtgekoelde diesel omgeruild voor een albin ad 21, en deze loopt soepeltjes.
nu deze hatz motor er uit is ga ik de keerkoppeling na lopen en onderdelen renoveren cq nieuw maken en vervolgens in de verkoop zetten.

even de stand van zaken tot nu toe.

de motrr is reds van de keer koppeling af en de keerkoppeling is in zijn geheel uit elkaar. zal zsm wat fotos plaatsen.
vervolgens heb ik alles schoon gemaakt van binnen en het huis schoon gespoten. de onderelen welke ik ga vervangen en of opnieuw afdraaien zijn de uitgaande as daar deze een tik heeft gekregen nadat ik over een andere boot heen ben gevaren, nee niet over varen maar overheen, hij lag onder het water oppervlak wel diep genoeg om normaal overheen te kunnen maar ik lag nogal exstra diep door lading. vervolgens ga ik de bus en het asje waar de overbrenging van zijn achteruit van 1 over 2 vervangen daar deze veel te ruim zijn en daar aan toe zijn.
verder is er bij het schoonmaken een haarscheur ondekt welke ik wil opvullen met vloeibaar metaal, dit daar het huis gegoten is en dus niet lasbaar, althans voor mij.
tot zover. foto´s volgen zsm.

en oja er komt nog een filmpje van de albin geheel af, maar moet nog ff kijken wanner ik dat schiet, het weer wil niet echt mee doen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Tally » 04 Jan 2012, 10:22

Volgens mij is het niet lasbaar en wat jij wilt met aansmeren. Ik denk dat dat een lapmiddel is. Maar je zou wat bedreft het Lassen misschien hier http://www.hetlasforum.nl/index.php eens kunnen vragen. Mvg Piet.
Tally
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:15
Woonplaats: Franeker
ligplaats: Franeker
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor harry1 » 05 Jan 2012, 11:51

smeren zou kunnen, heb een reserve blok sabb, daar zit ook een scheur in, de vorige eigenaar smeerde wel elke jaar opnieuw de scheur dicht, komt geen noemenswaardige druk op
harry1
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 22:16
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2012, 11:58

Dat klopt harry, en echt warm wordt het ook niet. Het huis wordt niet meer dan handwarm. Het gaat echt alleen om het voorkomen van het lekken.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Bejakruiser » 05 Jan 2012, 12:05

Innotec heeft een 2 componenten product in hun programma. Waaronder ook speciaal voor metaal. Daar zou je het mee kunnen maken. Maar zoals gezegd blijft het een lapmiddel.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 26 Jan 2012, 19:15

zo vandaag toch echt wat gedaan aan de keerkoppeling.

de uitgaande as, ga ik toch maar helemaal opnieuw afdraaien, oplassen gaat het niet worden.
het asje voor overbrenging naar de achteruit ga ik wel nog iets afdraaien en ga ik de koperen bus wel opnieuw maken met een iets kleiner huis.
de schakel vork van brons ga ik verdikken met zilver zodat deze weer iets meer volume heeft, de koppelingsplaatjes heb ik vanaag de bramen van de grijpertje gevijld.
verder nog meer gepoetst.
onder de fotos van de koppeling uitelkaar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 26 Jan 2012, 19:57

tja hier nog mee bezig, maar al he volgende project in de steigers zetten.
duurt nog even maar we hebben plannen om de schuit met een 2 meter te verlengen naar ruim 10meter . Zijn nu bezig met orienteren over hoe en wat.
De bodem wil ik gaan maken in 4 mm dik staal en de wangen van 3 mm staal, komen er 4 spanten bij in.
Kan nu niet nog naar binnen daar de werf vol ligt.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor JOHAN » 26 Jan 2012, 20:18

7kinderen,als ik het zo zie en lees kun je beter een eigen bedryfje beginnen,ziet er allemaal goed uit en gelukkig doe/kan je een hoop zelf,succes.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor JulienH » 26 Jan 2012, 21:10

Leuk zo'n project. Heb zelf ook zin mijn Albin eens onder handen te nemen. Knijp alleen wel mn ogen dicht bij het zien dat alle onderdelen tussen het stof op de vloer liggen... :|
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 26 Jan 2012, 21:20

Ik kan dit doen onder begeleiding van een ouwe rot en vind het vreselijk leuk en leerzaam om te doen. Wordt vriendelijk maar zeer dringend medegedeeld als ik het niet goed doe.
En daarbij de inverstering van een paar draaibanken en het gereedschap is ook een diepte inverstering, en men staat bij banken niet meer te roepen kom bij ons.
nu zou ik de bestaande ouderwese hand intestellen draaibanken frees- pons machine buigbanken en staal knippers en andere gereedschappen overnemen, maar dan moet ik dus ook nog een ruimte regelen waar ik alles kan plaatsen en maar geen inspectie krijgen van de arbeidsdienst.
En dat bedrijfje waar ik dit nu allemaal kan doen houd over een poosje, als de man echt stopt een keer en waarschijnlijk als hij niet meer uit huis kan, stopt dan kan ik dit ook niet overnemen Dit daar deze werf op vervuilde grond staat. Daarbij is de vergunning is afgegeven op het bestaan van de man, en wordt niet verlengd als het bedrijf definitief sluit en dat is dus als hij gaat verhuizen naar een oude mensen thuis.
Maar mocht ik de mogelijkheid hebben zou ik het zeker hebben overwogen.

@julienH klopt hoor ligt nu omwijd op de vloer voor de foto, maar alles is droog en verder schoon. Zodra het weer inbouwen gaat beginnen dan wordt alles eerst weer op vuil nagelopen.
aanvulling: ehe er licht geen stof op de vloer daar, krijgt geen kans toe. de vloer is wel erg oud dat wel.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten