keer koppeling

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 01 Feb 2012, 14:48

ook niet als de motor een tempratuur behaald van ongeveer 70 graden, even was een 25 min waarvan na een 10 min de motor even op half gas en daarna volgas.
ik liet hem gewoon even lopen om de bijgevulde koelvloeistof door de hele motor heen te krijgen, alleen in de pot heeft uiteraard geen nut. ;)

Oja uitraard heb ik er een thermostaat in zitten wat open gaat als de motor op temp komt en het grote rondje gaat lopen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 01 Feb 2012, 15:09

tja ik heb weer redelijk criptische geschreven zie ik. Met het grote rondje bedoel ik uiteraard dat de motor de vloeistof uit de pijpen welke buiten boord lopen gaar benutten, en het kleine rondje is dat hij alleen het water uit de pot en de motor rondpompt tot deze goed warm is.

@fox, ik heb die meter even bekeken en hij is niet duur, maar ik vind het zonde om voor de meter nog geen 4 euro te betalen en dan ook nog 6 euro tansport kosten. Gaat me iets te ver. ;)
maar als iemand hier een bakkie wil halen als hij op doortocht langs het mooie Enkhuizen komt en langs deze zaak komt en het mee wil brengen dan graag. Al zou het voor volgende winter zijn, want het einde is al weer in zicht van deze winter week. volgende week woensdag donderdag gaan we weer boven 0 uit overdag en nacht.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor MaartenKlop » 02 Feb 2012, 16:29

7kinderen schreef:ook niet als de motor een tempratuur behaald van ongeveer 70 graden, even was een 25 min waarvan na een 10 min de motor even op half gas en daarna volgas.


Nee, ook dan niet.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 02 Feb 2012, 17:36

oke, heb jij een idee hoeveel vocht er eigelijk in de motor zit, ik dacht zo ongeveer een liter of 2, 2,5. in de vooraad bus heb ik ongeveer 1,5 liter voorraad
door de leidingen heen ongeveer ook ongeveer 2,5 liter zo kom ik dan op een liter of 6, 7.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor MaartenKlop » 03 Feb 2012, 00:56

Weet ik niet exact, staat in de motor handleiding. Als je die niet hebt volstaat een simpele test, even vol laten lopen en dan aftappen en kijken hoeveel het is..
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor JulienH » 03 Feb 2012, 20:25

Voor het geld van die koelvloeistofmeter koop je 5 liter koelvloeistof. Lijkt mij een stuk interessanter.
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor vuuren1 » 03 Feb 2012, 22:44

Klaas, wie heeft het bedacht om het koelmiddel door een buffervaatje (jij noemt het een pot) te laten stromen?
Dan ook nog bovenin aanvoeren is niet goed omdat je continue zuurstof opmengt wat corrosie tot gevolg heeft.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 03 Feb 2012, 22:59

het boven in aanvoeren is wel onder de vloeistof spiegel zodat je geen zuurstof belletjes krijgt.
dit wordt in schuiten veel gedaan omdat je zo zeer simpel kan zien of je nog voldoende vloeistof in het systeem heb zitten.
daarbij kun je het dan ook zien rondpompen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor Klaas » 14 Mrt 2012, 23:39

tja, ik ben lekker bezig geweest, maar door drukt ben ik eigelijk vergeten om foto´s te maken, maar vandaqag is het wel zover dat de keer koppeling alweer inelkaar staat, dit uiteraard wel met hulp van de oude baas.
maar zal de foto´s zo direct plaatsen hoe het nu is..

erzijn nieuwe bussen gemaakt voor de overbrenging van de voor naar achteruit en er is een nieuwe as in gekomken, is de schakel vork vernieuwd is de geschuurde koppel ring vervangen.
nieuwe keerringen. hij is weer als nieuw.
en bijkomend is dat ik nu weet wat voor keer koppeling het hoogst waarschijnlijk is.
naar het vermoeden is het een keerkoppeing ook gemaakt in de hatz fabriek aan sluitend werken voor deze motor.
nu ik hem grondig heb schoon gemaakt komt de oude verf naar boven en die heeft toevallig exact de zelfde kleur.
vandaar mijn grote vermoeden.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: keer koppeling

Berichtdoor henkvd » 14 Mrt 2012, 23:51

Afbeelding


Sorry klaas, je roert het zelf aan door aan te geven dat plaatjes schieten er even bij ingeschoten is. :lol:
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten