“In de beroepsvaart ligt dat anders. Daar kan de investering de boeken in als afschrijfpost die zich uiteindelijk met winst terugverdient”
Leg mij deze zin nou eens uit aub?
jkos schreef:“In de beroepsvaart ligt dat anders. Daar kan de investering de boeken in als afschrijfpost die zich uiteindelijk met winst terugverdient”
Leg mij deze zin nou eens uit aub?
Zelfs als algemeen bekend is dat Li-accu's over de hele levensduur gezien aanzienlijk goedkoper zijn dan conventionele accu's, zullen de meeste pleziervaarders terugdeinzen voor de enorme aanschafkosten.
jkos schreef:“In de beroepsvaart ligt dat anders. Daar kan de investering de boeken in als afschrijfpost die zich uiteindelijk met winst terugverdient”
Leg mij deze zin nou eens uit aub?
quichot schreef:“In de beroepsvaart ligt dat anders. Daar kan de investering de boeken in als afschrijfpost die zich uiteindelijk met winst terugverdient”
Voor een beroepsschipper is het een zakelijke investering. Ten eerste gaat het netto-aanschafbedrag van de winst voor belasting af, ten tweede kan de btw worden teruggevorderd, en ten derde mogen bedrijfsmatig aangeschafte gebruiksgoederen in 5 jaar worden afgeschreven.
bas schreef:Ik zie het verschil tussen particulier en beroeps in deze niet eerlijk gezegd. Het is een grote investering die in ene gedaan moet worden die zich op termijn pas terug verdient.
Of je investering dan van je (eventuele) winst of van je spaarrekening haalt maakt dan toch niet zoveel uit, ook voor een particulier zal het op termijn goedkoper zijn.
Voor beroeps zie ik eerder juist meer kuilen in de weg. Je schip zal in aanschaf duurder zijn wat je op eenzelfde termijn zal moeten afschrijven als de conculega met een goedkoper schip, zonder dat je de dagprijs kunt verhogen.
Nog even los van eventuele investeringen die je moet doen voor bijvoorbeeld aanvullende blusinstallaties.
bas schreef:Ik zie het verschil tussen particulier en beroeps in deze niet eerlijk gezegd. Het is een grote investering die in ene gedaan moet worden die zich op termijn pas terug verdient.
Of je investering dan van je (eventuele) winst of van je spaarrekening haalt maakt dan toch niet zoveel uit, ook voor een particulier zal het op termijn goedkoper zijn.
Voor beroeps zie ik eerder juist meer kuilen in de weg. Je schip zal in aanschaf duurder zijn wat je op eenzelfde termijn zal moeten afschrijven als de conculega met een goedkoper schip, zonder dat je de dagprijs kunt verhogen.
Nog even los van eventuele investeringen die je moet doen voor bijvoorbeeld aanvullende blusinstallaties.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten