Visboot opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Visboot opknappen

Berichtdoor evdzwaag » 18 Jun 2019, 17:17

Ik ben momenteel bezig met wat veranderingen aan mijn Carolina Skiff J12. Ik heb de bankjes eruit gehaald en wil nu graag stoelen plaatsen op een voet om een zo groot mogelijk vrij oppervlak in de boot over te houden.
Mijn bootje heeft een platte bodem en is van polyester. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring betreffende het bevestigen van de stoelpoten op het polyester bodemoppervlak.
Mijn idee was om de poot vast te schroeven aan een 50x50 of 60x60 okumé plaat (dik in de lak uiteraard) van 40mm dik en deze dan vast te lijmen op de polyester bodem. Zou dat een goede manier zijn?

Alle tips zijn van harte welkom!!

Groet'n uut Grunn,

Eelke
evdzwaag
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 Jun 2019, 17:12
ligplaats: Groningen
info:

Re: Visboot opknappen

Berichtdoor broekie » 19 Jun 2019, 07:34

Het mooiste zou denk ik zijn om multiplex plaatjes van 20 mm. dik te voorzien van RVS (slot)bouten van onderaf, waarop de stoelpoot past.
Deze plaatjes inlamineren. Dus met polyesther en glasmat vastzetten met bouteinden naar boven..
Als de zaak uitgehard is kun je op de bouten de stoel monteren.
Sterk en waterdicht.
Ik ken de skiff wel als boot, maar heb geen idee hoe dik en stabiel de bodem is. Is hij enkelwandig of dubbel?
Met dit systeen weet je zeker dat je stabiliteit hebt.
Hoe stabiel kun je zelf bepalen met de grootte van de muliplex plaat.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Visboot opknappen

Berichtdoor evdzwaag » 19 Jun 2019, 09:39

Dank je voor de snelle reatie. Ik zal eens in wat gaan inlezen over deze manier van verwerken.
evdzwaag
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 Jun 2019, 17:12
ligplaats: Groningen
info:


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten