Joda 7500 kuip update

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 07 Mrt 2019, 00:02

Omdat de kuip van onze Joda 7500 wat onpraktisch is ingedeeld gaan we die aanpassen. de kussens gaan we breder maken, er komen 2 nieuwe kasten in. De kast aan bakboord is de keuken, dat wordt een kast met hoger aanrecht en alleen lades. De kast waar de stuurstoel op staat en waar de koelkast in staat wordt ook vervangen. Om het wat moderner te maken, gaan we het in de kleur van de boot schilderen. Dus geen houtkleur.

De kajuitinrichting wordt ook beetje aangepast, de tussenplank in de voorpiek wordt kleiner gemaakt. Daarnaast gaan we ook een nieuwe toilet aansluiten.

De motor is nagekeken en blijkt dat er speling op de turbo zit, nu wordt er gekeken of het gerepareerd kan worden of moet worden vervangen.

Ik zal hier foto's plaatsen van het verloop.

Afbeelding
Lotte

Afbeelding

Bestaande situatie

Afbeelding
de huidige kussens en rugleuning

Afbeelding
Kussens liggen op een rand en steunen op paaltjes (zijn makkelijk even weg te halen. Ook veel ruimte onder de banken.

Afbeelding
rugleuning zat vanuit de holle ruimte in het polyester met zelftappers vastgeschroefd

Afbeelding
de voorgevormde multiplex achterwanden van de rugleuning

Afbeelding
de nieuwe multiplex bodem voor de kussens.

Afbeelding
keuken verwijderd.

Afbeelding
kuip leeg.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor stefan » 07 Mrt 2019, 09:24

Druk bezig zeg, ben benieuwd hoe het wordt!
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Hooveld960 » 07 Mrt 2019, 16:36

Persoonlijke smaak, maar ik vindt houtkleur juist wel passen, en zeker bij jouw boot. Zag er trouwens nog erg netjes uit.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 07 Mrt 2019, 19:31

Hooveld960 schreef:Persoonlijke smaak, maar ik vindt houtkleur juist wel passen, en zeker bij jouw boot. Zag er trouwens nog erg netjes uit.


Tja, over smaken.......
Voor ons is het vooral niet praktisch.

Groet Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Hooveld960 » 08 Mrt 2019, 16:27

Eh? Houtkleur niet praktisch en moderne kleuren wel? Begrijp ik niet.
Begrijp me ook niet verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat als ik zo de foto's zie ik het een schitterend interieur vindt met dat mooie hout. Als het nou nog een afgeleefde boel zou zijn, maar dit ziet eruit als in hele goede staat. Denk dat het juist meer afbreuk doet aan de boot als je dat wit zou schilderen bijvoorbeeld.

Mooie boot hoor!
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Klaver vier » 08 Mrt 2019, 19:00

Ik ben het met je eens Jan,ik was op zoek naar een andere boot lag er in Vinkenveen een valkkruiser die van binnen helemaal wit was gemaakt,ik heb nog nooit zo,n afknapper gehad.
Maar inderdaad smaken verschillen,en ik ben natuurlijk ouderwets
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor pascall » 09 Mrt 2019, 07:22

Hoeft helemaal niet lelijk te zijn, in tegendeel.
Wel zou ik het niet geheel wit uitvoeren, bijvoorbeeld een houtenlijst rond het keukenblad, dit brengt weer harmonie in het geheel.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 10 Mrt 2019, 20:19

Hooveld960 schreef:Eh? Houtkleur niet praktisch en moderne kleuren wel? Begrijp ik niet.
Begrijp me ook niet verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat als ik zo de foto's zie ik het een schitterend interieur vindt met dat mooie hout. Als het nou nog een afgeleefde boel zou zijn, maar dit ziet eruit als in hele goede staat. Denk dat het juist meer afbreuk doet aan de boot als je dat wit zou schilderen bijvoorbeeld.

Mooie boot hoor!


Je haalt 2 dingen door elkaar: de indeling van de oude kasten zijn niet praktisch. En de houtkleur van het fineer/plastic wat op de buitenkant van de kasten zit vinden we niet mooi. Door de indeling van het keukenblokje valt het kookgedeelte zo laag uit, waardoor je er alleen maar rugklachten bij krijgt. De kastruimte is smal en diep, waardoor je omdat het op de grond staat gewoon achterin niet bijkomt, zonder dat de boel erin omvalt. Dat willen we vervangen door diepe en hoge lades. De kasten worden overigens nieuw gemaakt en die worden in dezelfde kleur als de boot geschilderd.

Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 11 Mrt 2019, 20:43

Afbeelding

Dit is het idee. De stoel komt bij ons niet terug. Aanrecht loopt door tot kajuit en die beenruimte worden open schappen. Zelfde soort keuken bij een Inter 7700, alleen wordt het bij ons de kleur van de boot. Mooi houten blad erop zal het best mooi staan op die donkere vloer.

Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 01 Apr 2019, 20:54

Als eerste hebben we de toiletruimte aangepast. Fonteintje eruit, alles gereinigd, plank geschilderd, vloerbedekking gelegd en nieuwe toilet. Het plan is om van de toilet een kort stuk slag over te laten gaan in een 40mm pvc buis en vlak voor de vuilwatertank weer een kort stuk slang. De wandbekleding moet nog recht getrokken worden. Misschien gaan we nog proberen om de toiletpot haaks in de ruimte te zetten. Dit is de originele opstelling, maar vind ik niet echt logisch. Als we dat gaan doen moeten die plankjes er uit.

Afbeelding

[url=https://postimg.cc/D4dPt0Xh]Afbeelding

Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten