Joda 7500 kuip update

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 18 Apr 2019, 15:34

Inmiddels weer wat verder. de nieuwe kogelkranen zijn geplaatst. De aansluitingen aan de buitenkant op de bodem moesten er afgeslepen worden. De kasten voor de keuken en stuurstoel zijn bijna klaar. Tussentijds maar wat poetswerk gedaan. Als je weet dat de boot zo'n 35 tot 40 jaar oud is en best wel dof was, is het een wondertje dat met een beetje poetsmiddel de boel weer prachtig gaat glimmen. Nergens haarscheurtjes of wat je wel vaker ziet bij polyester van die sterren in de gelcoat. Helemaal strak.

De motor is nog een probleem. De turbo had te veel speling. Het type turbo wat op deze Yanmar motor 4JM-TE (die ook niet veel voorkomt) zit, is voor een redelijke prijs niet te vinden. Dankzij "Eagle" kwamen we op het idee om een soort patroon (turbo binnenwerk) te gaan zoeken, maar ook dat is nog niet gevonden. Nu wordt er gekeken of we turbo onderdelen kunnen bestellen en het dan zelf te gaan (laten) vervangen.

Afbeelding

Afbeelding


Nieuwe slangen op de vuilwatertank

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor stefan » 18 Apr 2019, 17:39

Ziet er netjes uit!
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor broekie » 18 Apr 2019, 20:31

Lekker bezig. Geeft voldoening als je er straks weer pico bello mee rondvaart.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 08 Mei 2019, 20:43

Weer een update: de kasten zijn klaar en geplaatst. Werkblad komt aankomend weekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Mei 2019, 21:33

Dit draadje terug lezend,moet ik concluderen,dat de witte kleur,de boot totaal niet misstaat. Je maakt er i.i.g. weer een leuk plaatje van.
Noordvaarder
 

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 17 Mei 2019, 22:21

We zijn naast het interieur ook bezig met de motor. De turbo was versleten. Te veel speling. Je denkt, ik heb een motor van een goed merk en onderdelen zijn goed leverbaar. Bull shit. Yanmar Nederland bestempeld deze motor als ouwe meuk. Turbo niet leverbaar, ook geen patroon of onderdeel, niets!!. Ze doen niets om überhaupt iets uit te zoeken. Arrogant!. Alle revisie bedrijven konden er niets mee.
Via Amerika en Japan kwam ik terecht in een netwerk waar deze turbo te koop lag voor 5000,- Ja, echt. Verder doorzoeken bracht mij bij een adres waar ik deze turbo voor minder kon kopen. Op dit moment wordt de turbo geplaatst, zie foto, en hopelijk kunnen we binnenkort varen. Ik zal zuinig moeten zijn op deze turbo, want er waren er nog maar 2 op de hele wereld.

Lotte

Afbeelding
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Lotte » 30 Mei 2019, 23:49

Inmiddels is de turbo gemonteerd. Het kleppendeksel moest er af en ja hoor pakking kapot en ook niet meer te krijgen bij Yanmar. Dus de monteur heeft een pakking gemaakt van kurk.

Afbeelding

het interieur is zo goed als af:

Afbeelding

Afbeelding

Om meer ruimte in de kajuit te krijgen heb ik de constructie veranderd. De dubbele plank die ooit was bedoelt om kinderen te laten slapen is kleiner gemaakt. Nu is de ruimte groter. De wanden ga ik opnieuw bekleden met " Daf " auto bekleding.

Afbeelding

Afbeelding

Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor bas » 31 Mei 2019, 00:15

Net werk hoor! Maar wat valt dat tegen van Yanmar, dergelijk merk mag je toch wel wat anders van verwachten.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Joda 7500 kuip update

Berichtdoor Bootsman » 25 Mei 2020, 14:33

Hallo,

Dit is al een wat ouder topic, maar misschien kan u me toch helpen.
Ik heb net een Joda 7500 gekocht, maar er staat geen keukenblokje meer in.
Heb je wat info / tekeningen voor me eventueel?

Groeten en dank bij voorbaat.
Bootsman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 Mei 2020, 14:28
ligplaats: Mol (B)
info: Joda 24 Tur

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten