Eastwood 24 winterklussen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor MarcelM » 16 Nov 2018, 11:59

hallo allemaal,

afgelopen (eind) zomer een andere boot gekocht ter vervanging van mijn hurley 22.
ik was het kruipen zat en wilde meer ruimte. ook het zeilen beviel me na 8 jaar toch wat minder. Er moest dus een motorbootje voor terug komen.
de avonturen van de terugreis heb ik hier beschreven: viewtopic.php?f=33&t=4172

nu ze op de kant staat kan ik beginnen met de winterklusjes. Wat ben ik allemaal van plan?
- elektra aanpassen (is nu een zooi)
- Kurk in de kuip, kajuit en op het zwemplateau (zwemplateau inkorten, is nu breder dan de boot..)
- nieuwe stuurstand.
- nieuwe gashendel (de oude kun je OF max 1700 rpm OF meer dan 2200, daartussen schiet hij terug)
- antifouling
- nieuwe doorvoeren daar waar bouwmarkt PVC gebruikt is (je gelooft het niet!)
- Motor voorzien van nieuwe olie / bogies/ enz. en carburateur schoonmaken

inmiddels staat ze op de kant:
AfbeeldingEastwood 24 by marcelnam, on Flickr

De stuurstand ontdaan van de afdekplaten:
De nieuwe wordt dus iets breder zodat ik van dat losse bakje voor de autoradio af ben.
AfbeeldingEastwood 24 by marcelnam, on Flickr

De nieuwe stuurstand gefineerd en na 2 lagen lak erop:
AfbeeldingEastwood 24 by marcelnam, on Flickr

en één van de 2 bouwmarkt doorvoeren...
AfbeeldingEastwood 24 by marcelnam, on Flickr
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor ErikH » 16 Nov 2018, 21:24

Elektra valt op de foto te zien nogal mee, het betere hobbywerk, deurtje dicht en niemand ziet het. Anders doen een kabelgootje en een rijtje rijgklemmen wonderen, veel beter word het er niet van.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor MarcelM » 17 Nov 2018, 17:33

klopt, het valt nog mee, maar overal is blauw de + en bruin/rood de - :) dat wil ik dus recht trekken.
inmiddels ook de kachel uitgebouwd (trumatic E1800) die wel draait en vonkt maar niet aanslaat. Heb hem thuis ook op de autoaccu geprobeerd maar zelfde verhaal.
Die ga ik proberen te laten repareren of ik koop (later) zo een ding van aliexpres (maar eerst maar eens zien of we deze echt nodig hebben)

Maar goed, de elektra passen we aan, inderdaad met een kabelgootje en een stapeltje rijgklemmen.
De nieuwe stuurstand heeft nu 4 lagen blanke lak (mat) om wat dikte op te bouwen, inmiddels ook 2 lagen epifanes hoogglans. wordt netjes.

Als het goed is volgende week het nieuwe schakelpaneeltje terug van de snijder (wordt met water gesneden) dan kunnen de schakelaars erin.

Zojuist (op de bok) de motor voorzien van koelvloeistof. Heb de slang van het wierfilter afgehaald en in een emmer met koelvloeistof gehangen en toen even de motor laten lopen tot er koelvloeistof uit de uitlaat kwam. Geluk bij een 'ongeluk' de slang scheurde aan de kant van de impellerpomp, die gaan we dus vervangen en komt op het todo lijstje erbij. (evenals alle stukjes gasslang tussen verbruiker en vaste installatie)
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor Hooveld960 » 17 Nov 2018, 19:58

De nieuwe stuurstand heeft nu 4 lagen blanke lak (mat) om wat dikte op te bouwen, inmiddels ook 2 lagen epifanes hoogglans. wordt netjes.


Wat voor blanke lak heb je gebruikt? En wat voor Epifanes hoogglans?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor MarcelM » 18 Nov 2018, 18:27

Hooveld960 schreef:Wat voor blanke lak heb je gebruikt? En wat voor Epifanes hoogglans?

beide één component, de matte lak 4 lagen (van de action), de epifanes met extra UV filter nu 3 lagen.
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor MarcelM » 02 Dec 2018, 21:15

inmiddels al wat verder met de stuurstand..
De onderste 2 planken gisteren gefineerd, helaas kon ik alleen aan smalle stroken komen (tegen een betaalbare prijs) dus wat meer tekening dan in de rest.
De windroos had ik 's avonds gemaakt als testje en die mocht er natuurlijk in :)

nu weer lakken, zelfde proces als de bovenkant (4x mat, 3x hoogglans met UV bescherming)

De schakelpaneeltjes zijn inmiddels (Water)gesneden en liggen nu bij de drukker om er wat tekst op te krijgen die hoop ik er volgende week een keer in te frezen

Afbeelding2018-12-02_08-12-34 by marcelnam, on Flickr
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor pascall » 02 Dec 2018, 21:24

Dat ziet er top uit, mooi hoor!
Die lichte (naadjes) bij de knikken, is dat gezichtsbedrog of sluit daar de fineer niet aan, of moet deze nog verder afgewerkt worden?

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor MarcelM » 03 Dec 2018, 10:22

dat is inderdaad een naad, die delen kunnen eraf gehaald worden (de elektra komt erachter)
Denk dat ik hier een stukje massief mahonie overheen zet.
oh ja, en de delen zitten nog niet strak aangeschroefd dan raak ik met lakken alleen het deel waar ik mee bezig ben :)
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor Popeye » 03 Dec 2018, 14:23

MarcelM schreef:dat is inderdaad een naad, die delen kunnen eraf gehaald worden (de elektra komt erachter)
Denk dat ik hier een stukje massief mahonie overheen zet.

Het is misschien sierlijker om er een dun, iets uitstekend, hardhouten latje in een afstekende (donkere kleur) tussen te zetten? Wanneer je die vastmaakt aan het bovenste deel, zie je het kleine naadje eronder niet meer.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Eastwood 24 winterklussen

Berichtdoor MarcelM » 03 Dec 2018, 16:12

dat gaat denk ik niet passen... als ik hem vastschroef is de naad minder dan 1 mm groot..
Hoewel, ik zal de kopse kant ook eens fineren.
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten