Ha Amersfow!
Dat we het op deze manier doen heeft meerdere reden, maar idd: het is even een hoop werk.
De voornaamste reden voor ons om een droog systeem te willen is het winterklaar maken. Het huidige bootje wordt ook in de winter geregeld opgestart en dan kun je het kunstje elke keer opnieuw gaan doen, totdat het een keer vergeten wordt en dan ben je verder van huis. Daarbij scheelde het nogal in aanschafprijs van de motoren of je kiel of interkoeling kiest.
Verder zal ik niet ontkennen dat er wel wat beroepsdeformatie binnen de groep is: Zo'n plastic wierpotje met een slangetje en klemmetjes naar een pompje met een rubber flubbertje...het spijt me, maar eigenlijk is het dikbetaalde troep.
Pijpen had idd ook gekund maar we wilden alles onder het kontje houden zodat je niet alles gelijk plat vaart als je een keer omhoog zit, dus qua arbeid had dat net zo moeilijk/intensief geweest. En stiekem kwamen we dan op best nog wel wat meters uit die we weg hadden moeten werken.
En qua onderhoud denk ik zelf dat dit makkelijker is dan pijpen, hier vlieg je tzt ook zo tussendoor met een borsteltje mocht het daar gaan roesten. Het is ook gewoon staal op staal dus als het gaat roesten dan gaat het, daar gaat geen anode bij helpen.
Beunkoelertjes had idd ook mooi geweest maar dat was/is een centenkwestie dat daar niet voor gekozen is. Achteraf bekeken als ik zie hoe het verloopt qua sponsoring nu hadden we daar best eens wat verder in kunnen duiken maar ja.....achteraf is het mooi wonen
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.