SleperADR project!

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Klaver vier » 27 Mei 2019, 21:42

Dat meten doe je maar af en toe hoor,ik weet dat ik makkelijk mijn hele vakantie op een tank kan varen en voor ik ga varen kijk ik altijd in de machine kamer,galant een beetje vet in pompen olie en water na kijken,en kijken of er niks is los getrilt.
Dat hoort er toch gewoon bij
Gr René
Klaver vier
 

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 28 Mei 2019, 10:27

Ja idd, mijn idee. Zal wel beroepsdeformatie zijn maar dat hoort er gewoon bij.
Wordt altijd een beetje kriegel als er voor/na/tijdens het varen nergens naar gekeken wordt beneden. :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Amersfow » 28 Mei 2019, 13:47

Je hebt 2 japanners aan het werk daaronder, daar heb je de eerste paar duizend uur geen omkijken naar. Onverwoestbaar.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Marie Christina » 28 Mei 2019, 14:23

bas schreef:Ja idd, mijn idee. Zal wel beroepsdeformatie zijn maar dat hoort er gewoon bij.
Wordt altijd een beetje kriegel als er voor/na/tijdens het varen nergens naar gekeken wordt beneden. :lol:

Ik deed het ook altijd trouw.
Tot we een keertje gelijk weg wilden (of moesten, dat weet ik zo niet meer) en dacht: gisteren was alles goed, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Na een half uurtje varen viel de oliedruk weg.
Uiteraard op het moment dat je midden in het vaarwater zit, er een tegenligger komt en je aan SB opgelopen wordt.
De motor uit zetten was dus geen optie.
Dus zo veel mogelijk toeren eraf, alles laten passeren, anker erin, motor uit en kijken.
Alles onder de smeerolie.
Filter zat los...

Nieuw filter erop, bout goed aandraaien, olie bijvullen en het leed was weer geleden.
Sindsdien kijk ik ik altijd weer trouw.
(En zie uiteraard nooit iets verontrustends... :roll: )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 28 Mei 2019, 16:40

Je hebt 2 japanners aan het werk daaronder, daar heb je de eerste paar duizend uur geen omkijken naar. Onverwoestbaar.


Dat is ook wel zo maar ook onverwoestbare japanners hebben een peilstokje en een kw tankje waar wel een naar gekeken moet worden. En het liefst wel voordat er een paar duizend uur op staat :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 28 Mei 2019, 16:45

(En zie uiteraard nooit iets verontrustends... :roll: )


En als je het wel ziet was het je niet overkomen :D Pech kun je altijd hebben natuurlijk, je kunt er ook moeilijk de hele dag naast blijven zitten om te kijken of het wel goed gaat.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Klaver vier » 28 Mei 2019, 18:08

Ik heb bij de vorige boot 2 keer een lek brandstof filter gehad,komt nooit voor maar ik had het 2 keer ( fram) als ik niet had gekeken had ik in plaats van nu plusminus 200 liter 800 liter in de bils gehad.
Achteraf denk ik dat het kwam door de toevoeging in de brandstof
De nieuwe eigenaar van de boot heeft ook nog een lekke brandstof tank gehad,allemaal nadat ik toevoeging in de diesel deed.
Ik hoop vrijdag onze boot weer te zien tijdens het schottelboot treffen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Leverg » 28 Mei 2019, 23:29

Heb gisteren eens even pagina 5 t/m 20 zitten lezen, wat een mooi project.
Gaaf om te zien dat je een boot zo als een soort van grote puzzel ziet vorm nemen.

Heb zelf vroeger bij de zeeverkenners gezeten ( Tjarda) en die hebben een klein slepertje, dit is toch echt wel een bakbeest :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 29 Mei 2019, 00:30

Tjarda....dat klinkt heel bekend. Toen ik op Google keek wist ik gelijk waarom.....daar zijn er 3 van :lol: Welke is het?

Vaart jullie slepertje nog?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Leverg » 29 Mei 2019, 00:43

bas schreef:Tjarda....dat klinkt heel bekend. Toen ik op Google keek wist ik gelijk waarom.....daar zijn er 3 van :lol: Welke is het?

Vaart jullie slepertje nog?



Tjarda Sassenheim, die vaart zekers nog :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten