SleperADR project!

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: SleperADR project!

Berichtdoor stefan » 31 Okt 2019, 08:41

Het wordt een stoere bak, mooi zeg.
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 25 Nov 2019, 13:51

Week 44, 45, 46 & 47:
En ineens realiseer je je dat je wat achterloopt met de updates :D
Dus bij deze 4 klusweken in 1 update gepropt. Wat is er zoal gedaan de laatste weken: In de stuurhut is de deur afgehangen en er wordt druk gewerkt om alles in de primer te zetten. In de machinekamer is er druk gestoeid met de laatste loodjes aan de brandstoftanks. Zat nog niet helemaal mee maar ook hier is het einde in zicht, deze week komen er iets andere koppelingen voor de cross-over leiding en dan is alles dicht als het goed is. Een ander pijnpuntje was het uitlaatsysteem. Grootste probleem daar is eigenlijk het formaat, of het spul is te fors, of het bootje te klein maar dat heeft wel wat ontvelde knokkels opgeleverd. Gelukkig lijkt ook hier het ergste leed inmiddels geleden en zijn we weer in een opbouwende fase.
Dan is laatst ook de dependance weer eens geopend voor het nodige draaiwerk. Hier is in de vrije uurtjes geknutseld aan het drijfwerk voor de roeren en ook dit is inmiddels klaar voor inbouw.
Voor datzelfde roerwerk liggen alle hydrauliekleidingen inmiddels klaar en van het weekend is de pomp uitgemeten en het stuurwiel er voor de show ingezet.
En verder bestonden de activiteiten voornamelijk uit schuren, tollen, bijslijpen en primeren..........

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor pascall » 25 Nov 2019, 19:37

Bijzonder mooi project, ik snap nog steeds niet hoe je zo'n groot project financieel rond krijg, ook die ontelbare vrijwilligersuren verbaast mij.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 25 Nov 2019, 20:19

tja....die vrijwilligers....als ik aan het eind van de zaterdag mijn knieën en rug weer op gang moet helpen snap ik het ook allemaal niet. Een week later doe je toch weer precies hetzelfde :lol: Maar eerlijk is eerlijk.....het gaat echt niet elke week zonder slag of stoot en dat is ook een leermoment voor sommigen: Er ligt voor een behoorlijk kapitaal waar heel veel partijen in zijn gaan zitten, je bent met je volle verstand ergens aan begonnen waarvan je wist dat het langer als een week zou gaan duren, dan zitten daar soms wat consequenties aan en dan zeg je de verjaardag van je schoonmoeder maar af. Af en toe ff zachtjes grommen maar het gaat door de bank genomen geweldig eigenlijk.

Financieel loopt het lekker. We hebben wat inkomsten uit oud ijzer, crowd-funding, en we hebben een bierlijst waar op vrijwillige basis 30ct per biertje naar het project gaat. Dat loopt allemaal eigenlijk boven verwachting en heeft tot nu toe 35 mile opgeleverd. Die gebruiken we voor zaken die we niet (volledig) gesponsord krijgen. Bergroting is iets aangepast door aanvullende wensen en bedraagt nu 130.000. Dat is exclusief verbruiksmaterialen als lasdraad en slijpschijven. En niet geheel onbelangrijk.......elektriciteit, dat wordt gesponsord door de werf waar we liggen. Daar zijn we bij ons vorige project enigszins nat mee gegaan :mrgreen: Die rekening kwam nog even voorbij toen we het project al lang hadden afgesloten en bedroeg 3 x de kosten van dat project....oops :o . Maar in de hoofdzaak is eigenlijk alles sponsorwerk.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bassie77 » 25 Nov 2019, 22:19

Hey Bas,

Wat een supergaaf project. Het is inderdaad ongelooflijk hoe jullie dit geregeld krijgen! Ben wel een beetje jaloers op zoveel vorderingen.

Groet bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Oeverloos » 26 Nov 2019, 14:15

Hi Bas,

Ik sluit mij graag aan bij de reacties van pascall en bassie77. Ik heb het hele verhaal van de bouw van de sleper gelezen en ik vind het zeer uitzonderlijk dat zo’n groot en kostbaar project door al deze vakmensen in hun vrije tijd wordt uitgevoerd. Allemaal om kinderen van de scouting groep een ervaring op het water te gunnen. Ik las het toevallig op dit forum, maar anders had ik niet geweten. Dat geldt wellicht voor meerdere mensen.
Grote waardering voor het project en je moeite om de voortgang op het forum te zetten, bas!

Mvrg,

Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 625
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 27 Nov 2019, 14:08

Graag gedaan.
Eerlijkheid gebied te melden dat het overgrote deel van de berichtgeving plaats vind op vleesboek, daar staan meer foto's en mogen we ook ongegeneerd de sponsoren bij naam noemen. En eerlijk is eerlijk, dat platform werkt vandaag de dag ook heel mooi.
Persoonlijk heb ik meer met forums (fora?) dus ik dacht: dat zet ik het hier ook wel neer maar ik moet wel bekennen dat dat meer werk is dan ik vooraf had voorzien, zeker omdat het over meerdere forums gaat en niet alle forums hetzelfde werken wat betreft het uploaden van foto's.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 04 Dec 2019, 00:11

Week 48-2019:

Deze week was het weer tijd om een torretje te laten zakken zodat we de uitlaten verder uit konden gaan meten en aan sluiten. Beetje vogelen met pijp en bochtjes en wat 3D denkwerk en inmiddels zit aan beide zijden alles op zijn plekje. Dat viel niet tegen!
Wat wel tegen viel was het dicht krijgen van een flens. Oud hollandsch stukje zelfoverschatting dat je niet gehinderd door enige kennis eens flens onderhands met een spiegeltje dicht kan lassen. Kortom: We hebben de zaag erin gezet, afscheid genomen van de flensen en wat pijpkoppelingen weten te regelen die alles een stuk makkelijker maakten.
Uiteraard ook deze week weer het nodige poets en verfwerk en tot slot hebben we de hand weten te leggen op wat magneetkleppen voor de bilgen. Hierin is het ontwerp wat veranderd waardoor de kogelkranen die we al hadden boven de waterlijn kwamen en dat is in de winter niet handig dus worden deze vervangen door schuifkleppen welke samen met de pompen zullen gaan schakelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 04 Dec 2019, 11:32

En ineens lag er een op het oog nagelnieuwe waterpomp in ons oud ijzer bakje. Even creatief doen om ergens 24V vandaan te toveren en testen....
Test geslaagd, kan zo ingebouwd worden :)

https://imgur.com/oQS5NdB
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor stefan » 04 Dec 2019, 13:31

@Sinterklaas?
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten