SleperADR project!

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 18 Dec 2018, 20:50

Tja, slechte ervaringen kan natuurlijk. Wel jammer want alle argumenten die je aanhaalt wijzen op een slecht uitgedacht systeem. Je moet ook wel de ruimte voor dempers hebben, maar anders dan dat zou ik persoonlijk niet anders willen dan een droog systeem. En uiteraard komt er bij ons ook ergens slang tussen, maar dan wel met het verschil dat we hooguit 100 liter kvs in de bilge hebben liggen en geen open verbinding met de rivier :lol: .
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 18 Dec 2018, 20:52

Hoppa! ook weer gratis en voor niks in tha pocket :D ......we komen er wel

Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Arthur » 18 Dec 2018, 21:48

Bas, kunnen jullie geen schepen bouwen voor Rijkswaterstaat, weten we tenminste zeker dat ze overal kunnen varen en niet vastlopen, scheelt toch 26 miljoen euro. :mrgreen:
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Sambeek » 18 Dec 2018, 23:04

Arthur schreef:Bas, kunnen jullie geen schepen bouwen voor Rijkswaterstaat, weten we tenminste zeker dat ze overal kunnen varen en niet vastlopen, scheelt toch 26 miljoen euro. :mrgreen:


Meende 26 mijoen per stuk. dus 3x!!!! Dan de speedboten, 2x kunnen niet tegen golven (juist waar ze voor bedoeld waren) á 1.1 miljoen.
Maar goed dat we de rest niet weten. Stelletje mafkezen.

Maar Bas, petje af oor jullie project. gaat goed!!
Laatst gewijzigd door Sambeek op 19 Dec 2018, 22:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor jkos » 19 Dec 2018, 08:43

Bas,

Niks mis met dit koelsysteem, 95% van de beroepsvaart vaart hier de wereld mee rond.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 19 Dec 2018, 10:17

Niks mis met dit koelsysteem, 95% van de beroepsvaart vaart hier de wereld mee rond


We hebben het natuurlijk ook niet zelf verzonnen maar netjes gejat ;)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 19 Dec 2018, 12:40

Bas, kunnen jullie geen schepen bouwen voor Rijkswaterstaat, weten we tenminste zeker dat ze overal kunnen varen en niet vastlopen, scheelt toch 26 miljoen euro. :mrgreen:


Eerst maar eens zien of dat gebakkie van ons blijft drijven. Dat is wel 80 x doorgerekend maar als ik die constructie af en toe zie ga ik toch weer twijfelen. :lol: Dit soort dingen gebeurd trouwens vaker dan je zou verwachten met alle computerberekeningen van vandaag de dag. Ach.....zolang RWS hun centjes maar in NL uit blijven geven stroomt het merendeel linksom of rechtsom toch wel weer terug de staatskas in via een of andere belasting.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Roelof » 19 Dec 2018, 23:54

Amersfow schreef:Ik heb gewoon slechte ervaringen met gesloten systeem. Veel herrie, hete uitlaat met verbrandingen, te weinig koeling, veel uitzetting van het water. Ik heb een rvs wierpot en een kraan en stukje slang, simpel en doeltreffend. Jij zult ook ergens slang hebben. Wel inderdaad weleens een extra keer 8 euro koelvloeistof moeten gebruiken als je moet starten voor wat dan ook.


Natte of droge uitlaat hebben ieder hun eigen voor- en nadelen.
Natte uitlaat (open systeem):
- klein koelwatersysteem
- werkt geluiddempend
- wierpot kan op (onverwachte momenten) dicht gaan zitten
- 1 extra overboord aansluiting met doorvoer en afsluiter

Droge uitlaat (gesloten systeem):
- geen overboord afsluiter
- geen filter wat verstopt kan raken
- grote inhoud koelsysteem
- (Éénmalig) veel werk om te plaatsen

Lawaai kan eenvoudig voorkomen worden door de uitlaatdempers goed te laten berekenen, isolatie voorkomt verbrandingen en werkt ook geluiddempend. Persoonlijk zweer ik bij een gesloten systeem idd dmv een beunkoeler of koel goten. Koel buizen zijn mbt onderhoud lastiger.

@Bas:
Ik begrijp nu waarom je het vele laswerk van de koelgoten in het "Swin topic" benoemde. Met het (mooie) geglooide onderwaterschip moet iedere plaat gelast worden en daarna alles onder het schip lassen.
Ik kan gezette plaat gebruiken en heb dus letterlijk de helft van het laswerk.

Ziet er goed uit!

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 31 Dec 2018, 15:43

Een kleine compilatie van wat er zoal is gedaan het afgelopen jaar.
Bedankt voor de interesse allemaal en de beste wensen voor 2019!

https://youtu.be/O11Blclvxj8
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor stefan » 31 Dec 2018, 17:11

Prachtig project om te volgen!
Klaar eind 2019? Of wat is de planning?

Jij ook een goed nieuw jaar gewenst.

Groet Stefan
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten