Het is een tijdje stil geweest maar wees gerust...het project is niet voortijdig gestrand.
Tussentijds moest er tijd vrij gemaakt worden voor de jaarlijkse rommelmarkt van de groep en er kwam een steiger tussendoor die druk doende was om zijn drijvend vermogen te verliezen en naar de verkeerde kant van het wateroppervlak aan het zakken was dus daar was even acuut wat aandacht nodig.
Maar dan nu toch: week 20-2019
Er is een lading attributen binnen gekomen in de vorm van fittingen, lasbochtjes, mofjes, etc, etc, dus we konden weer verder met het leidingwerk....dachten we. Hydrauliekleidingen zijn ergens in het proces van 10 naar 12 mm gegroeid. Heeft waarschijnlijk te maken met wat de sponsor voor het grijpen heeft liggen in het rekje naast ons project maar die koppelingen pasten dus al niet. Gelukkig konden we wel verder met de cross-over leiding dus deze is op maat in elkaar gehecht en van de week in het schuurtje eens proberen of we ook RVS kunnen tig-lassen.
Onder de boot zijn de schroefaskokers van uithouders voorzien en zijn de hakplaten uitgemeten en in een tijdelijke opstelling vast gezet. Hierin zijn de gaten geboord voor de taatspennen en inmiddels zijn we van het weekend zover dat het eerste roerblad eronder hangt en is uitgelijnd.
Ook hebben we inmiddels gratis 2 uitlaatdempers binnen gekregen dus dan kunnen binnenkort eens echt gaan inmeten. Zal best nog even puzzelen gaan worden want volgens de geleerden hoort er een 3" uitlaatpijp bij en dat is toch een stuk forser als waar we aanvankelijk mee gerekend hadden dus dat wordt nog puzzelen met bochten e.d.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.