SleperADR project!

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 09 Jun 2019, 19:16

Week 23-2019:

Weer een klusdag verder en deze week met andere temperaturen dus er is iets meer productie gedraaid in vergelijking met de vorige week :D

Voor de motorluiken is er in schaal 1:1 een print gemaakt met het gatenpatroon. Dit op het luik gelegd daarna was het centeren en gaatjes boren tot je er zout van bent. Het eerste luik is inmiddels voorzien, nu nog even wachten op de juiste boutjes.
In de spiegel zijn de gaten voor de uitlaten doorgeprikt en zijn de eind pijpen ingelast compleet met eindflens. In het schot tussen de motorkamer en het stuurcompartiment zijn de gaten voor de uitlaten ook overmaats doorgeprikt. Hierin is een verdikte RVS flens ingelast waardoor straks de uitlaatpijp komt te lopen, op deze manier hopen we te voorkomen dat straks alle verf van het schot af bladderd door de hitte en blijven we waterdicht op het schot.
De tankontluchtingen zijn weer afgeslepen, hier zijn nu flensen opgezet zodat we de "echte" tankontluchters kunnen plaatsen.
Verder zijn de schroefaskokerdoorvoeren ( 36 x woordwaarde) in de machinekamer in-ge-boxed en afgelast en onder de boot loopt er aan 1 kant nu een support van af de skeg naar de hak.
Achter de schermen is er deze week ook een klap gegeven aangaande de tunnels. Aanvankelijk was het plan om deze zelf te maken maar inmiddels zijn we na wat geharrewar rond met een sponsor die ineens om de hoek kwam kijken en zijn ze op maat besteld. Zullen er wel nog even op moeten wachten i.v.m. levertijd maar het scheelt ons een hoop werk.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 780
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 17 Jun 2019, 20:26

Week 24-2019:

Wederom een druk bezochte klusdag verder en er is weer het nodige werk verricht. De afdeling "pijpenbuigen" heeft de afvoerleidingen van het stuurhutdak gebogen. Deze komen aan de achterzijde van de stuurhut te lopen en behalve water van het dakje afvoeren zullen ze ook dienst gaan doen als handvat om over het boeisel te stappen. Inmiddels zijn de deuken met een hoop bloed, zweet & tranen ook voor het grootste gedeelte uit het stuurhutdak getrokken en kon het verder afgelast worden. Voor de laatste restjes is een sponsor voor plamuur gevonden.
Het tweede motorluik is inmiddels ook van gaatjes voorzien zodat ook dit binnenkort vastgezet kan worden zodra de benodigde boutjes binnen zijn.
Onder de boot is verder gewerkt aan de skeg/hak en langzaamaan zijn we begonnen met opruimen in en rondom de boot want....we gaan weer verhuizen. Terug naar ons eerste bouwplekje. Daar staat binnenkort wat te gebeuren en PR-technisch is het gewoon handiger als we daar met ons prul tussen gaan staan 8-)
Achter de schermen ook een mooie deal kunnen sluiten en van de week kunnen bestellen, wel 7 weken levertijd dus even geduld nog ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 780
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Roelof » 18 Jun 2019, 07:17

Het blijft indrukwekkend om te volgen, geweldig!
Ik zou willen dat het tempo met onze boot ook zo hoog lag :lol:

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1221
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 19:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 09 Jul 2019, 19:09

Weer eens even een ienieminie update. Eerlijk is eerlijk.....heel veel geklust is er niet de afgelopen weken om diverse redenen. Op de kluslocatie heerste grote drukte i.v.m. de tewaterlating van hun project. die is inmiddels achter de rug en bij deze hebben we dan ook de weddenschap verloren dat we eerder in het water zouden liggen :mrgreen:
Verder zijn we weer eens een dagje druk geweest met het uit sorteren van alle verzamelde metalen om het bouwbudget wat te spekken. Tijdrovend maar noodzakelijk klusje.
Qua sponsoring zijn we wel weer wat verder. Allereerst is er een flinke vracht gearriveerd met spuitprimers en plamuur en de eerste lassen zijn inmiddels schoongeslepen en behandeld. Verder is er eindelijk een vracht met onderdelen aangekomen waarmee we verder kunnen. Eindelijk want het heeft al met al 6 maand op zich laten wachten....das het nadeel met sponsoring....soms kun je niet even uit je dak gaan op het moment dat je wel uit je dak zou moeten gaan :lol:
En als laatste tijdvreter waarin niet geklust is weer een verhuizing! na de tewaterlating van de werf is daar weer plek voor ons en zijn we weer terug gegaan naar het plekje waar het ook allemaal begonnen is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 780
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 15 Jul 2019, 10:18

Klusdag 28-2019!

Daar zijn we weer met een klus update! Na de interne verhuizing heeft alles weer een plekje en zijn alle snoeren en kabels weer uitgerold voor het nodige kluswerk. Nu alles weer staat was het de hoogste tijd om de laatste bouwmallen onder de sleper vandaan te halen, deze zijn nu niet echt meer nodig en zo kunnen we beter bij het werk wat er nog in het achterschip zit. Natuurlijk moest er weer het nodige geslepen worden nadat de mallen waren verwijderd.
Achterin de sleper is druk gewerkt aan de uitlaten. In het krappe stuurmachine gedeelte is het pijp- en bochtenwerk uitgemeten en in elkaar gehecht en in de machinekamer is de eerste demper er in gesjouwd voor het nodige meetwerk.
Het was een drukke boel in de machinekamer want ondertussen is de eerste schroefas in de koker gestoken, is de schroefasafdichting en het stuwdruklager gepast zodat hiervoor de montageplaat pas gemaakt kon worden.
Toen deze eenmaal zat was het aan het eind van de dag weer eens tijd om een krachtbronnetje in het gaat te laten zakken. De homokinetische koppeling is toen geplaatst waarna we uit konden meten hoeveel de motor nog moet zakken en waar de montageplaten voor de motorsteunen precies moeten gaan komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 780
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Amersfow » 15 Jul 2019, 12:00

wow, rekenfoutje? Een heel verschil
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 09:49
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 15 Jul 2019, 12:23

Nee hoor, dit was bekend. Komt omdat de motoren nog niet bekend waren ten tijde dat de fundatie ontworpen en gemaakt is. Daarbij is ergens halverwege het proces nog ergens de schroefas 13mm naar beneden gegaan omdat we toch voor een slag grotere schroeven zijn gegaan. Aanpassingen voor de fundatie liggen al klaar.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 780
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 21 Jul 2019, 21:11

Week 29:

Nadat we de vorderingen van vorige week wereldkundig hadden gemaakt ontplofte forums, facebook, whatsapp & telefoons.
Er bestonden toch ernstige twijfels over de uitlijning van de motoren bij menigeen :lol:
Daarom deze week maar snel begonnen met het aanpassen van de fundaties waar eerst een rand van 5 centimeter is afgebrand waarna er weer een nieuwe strip op is gelast en inmiddels klopt de uitlijning een stuk beter dus iedereen kan weer rustig ademhalen :wink:
Al met al hebben we hier toch weer een week mee kunnen vullen. Voor de rest is er een hoop geslepen, geborsteld en gepoetst waarna de blanke lassen in de primer zijn gespoten. Hier zijn we langzaamaan mee begonnen aangezien dit ook wel een werkje is waar de nodige uurtjes in zullen gaan zitten. Via een sponsor is de primer in spuitbussen aangeleverd want dat leek ons wel lekker snel en handig. Dom want inmiddels zijn we er achter dat dit binnen in de sleper geen optie is omdat je kapot gaat van de dampen die hier vanaf komen dus inmiddels is er ook gewoon een pot met een kwast :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 780
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten