Week 23-2019:
Weer een klusdag verder en deze week met andere temperaturen dus er is iets meer productie gedraaid in vergelijking met de vorige week
Voor de motorluiken is er in schaal 1:1 een print gemaakt met het gatenpatroon. Dit op het luik gelegd daarna was het centeren en gaatjes boren tot je er zout van bent. Het eerste luik is inmiddels voorzien, nu nog even wachten op de juiste boutjes.
In de spiegel zijn de gaten voor de uitlaten doorgeprikt en zijn de eind pijpen ingelast compleet met eindflens. In het schot tussen de motorkamer en het stuurcompartiment zijn de gaten voor de uitlaten ook overmaats doorgeprikt. Hierin is een verdikte RVS flens ingelast waardoor straks de uitlaatpijp komt te lopen, op deze manier hopen we te voorkomen dat straks alle verf van het schot af bladderd door de hitte en blijven we waterdicht op het schot.
De tankontluchtingen zijn weer afgeslepen, hier zijn nu flensen opgezet zodat we de "echte" tankontluchters kunnen plaatsen.
Verder zijn de schroefaskokerdoorvoeren ( 36 x woordwaarde) in de machinekamer in-ge-boxed en afgelast en onder de boot loopt er aan 1 kant nu een support van af de skeg naar de hak.
Achter de schermen is er deze week ook een klap gegeven aangaande de tunnels. Aanvankelijk was het plan om deze zelf te maken maar inmiddels zijn we na wat geharrewar rond met een sponsor die ineens om de hoek kwam kijken en zijn ze op maat besteld. Zullen er wel nog even op moeten wachten i.v.m. levertijd maar het scheelt ons een hoop werk.