bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 26 Apr 2020, 20:51

Ziet er top uit!
Mooi dat prefab, je moet wel goed meten wat anders ben je de Sjaak, maak je sommige delen met overlengte zodat je het later aanpast in het werk?
Je hebt voor een kapitaal uit de container gevist, ga je de trap nog voorzien van antislip strips, plakken of frezen?

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 26 Apr 2020, 21:04

Pascal, inderdaad goed meten ja. eerst de vloer goed pas gemaakt daarna de zij en achterwanden geplaatst.
dan kun je alles mee naar huis nemen en de rest tussen de wanden in maken. past altijd! alle delen van
het interieur heb ik zodoende gemaakt en tot nu toe past alles naadloos. tis wel steeds een heel gemeet en
gereken want het moet niet alleen in de boot passen maar ook in de auto om het op de boot te krijgen. zo
doende zijn alle losse stukken met inslagmoeren met elkaar verbonden en kunnen ook net zo makkelijk
weer van elkaar of afzonderlijk van elkaar van de plaats. reuze handig als je eens ergen onder of achter
moet zijn. trapje gaat blanke beits op. eerst lak ik een smalle strook waarin ik zout strooi voor antislip,
vroeger gesurft en zelf planken gebouwt en hier gebruikte ik ook zout voor antislip, en dat werkt prima
daarna de treden geheel beitsen. zal foto plaatsen al ik dit zo gedaan heb.
greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 26 Apr 2020, 21:12

Inderdaad, mooie oplossing om zo goed als onzichtbare antislip aan te brengen.
Gaat een plaatje worden, binnen en buiten, en dat verdient dit scheepje ook want het is een prachtig model.
Ook het design is mooi gekozen, geen standaard iets, ga je veel bekijks en plezier aan beleven.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 27 Apr 2020, 05:59

qua design had ik eigenlijk niets geplant toen ik begon. op dat moment had ik een vriendin met
twee kids waarvan een verstandelijk beperkt. zelf heb ik twee zoons en inmiddels een droom van
een kleindochter. hiervan uitgegaan ben ik gewoon begonnen om het interieur zo te maken dat je
toch met mininmaal 5 personen kunt slapen op de boot. gewoon een kwestie van logisch de ruimte
benutten. de kleur van het interieur is ontstaan nadat ik van roelof de formica voor een zacht prijsje
kon overnemen. al met al heeft dat goed uitgepakt al zou ik het interieur van de kajuit nu anders
gemaakt hebben daar ik geen vriendin met kids meer heb. aan de andere kant passen er wel 2 zoons
met vriendin en kleindochter in en kan ik met mijn hele familie op pad. zoals ik het gemaakt heb is
er slaapplaats voor 4 volwassenen 2x 2 persoons bed en 1x een slaapplaats met twijfelaar ruimte waar
2 jongere kinden naast elkaar passen al geld dat niet voor mijn kids haha zijn twee bomen van kerels.
niet slecht voor een bootje van 7.30 x 3mtr.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 30 Apr 2020, 18:44

Eerder had ik vermeld voor weinig (bakje bier) voor een 600 euries van een sloop boot geschroeft
te hebben waaronder een Nemo dekluik, nieuwprijs 470 euro! luik zelf helemaal uit elkaar gehaald
schoon gemaakt en opnieuw gespoten. tevens een houten onderstuk gemaakt in de vorm van het
kajuitdak. alles netjes passend gefreesd. foto s luik zelf volgen als het geheel klaar is.

Afbeelding

Afbeelding

Aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Mei 2020, 16:17

dekluik ook zo n beetje klaar op een paar afwerk dingetjes zoals een grijs kitrandje langs de bovenzijde.
grijze kit had ik niet en is voor nu niet belangrijk omdat ik zonder werk zit en toch ff een beetje op de
centjes moet letten. dus gewoon transparant gebruikt. niet echt mooi maar tis voor nu waterdicht.

daar ik als chauffeur zijnde nog wel eens ergens in een afvalbak mag rommelen had ik nog een plaat
geanodiseerd 2mm allu rondslingeren en daarmee de zijkant van de flens bekleed. denk dat het er
strak uitziet zo en die hoeven we ook niet meer te verven in de toekomst.

greetzzz aat
Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 06 Mei 2020, 16:16

vandaag dekluik gemonteerd, vind het er netjes uitzien zo. tevens van dezelfde sloopboot meters
aan kabels 10 en 25mm2 gehaald, tis een sloopboot van 15mtr of zoiets met dubbele besturing dus
er zitten echt meeeeeters aan kabel in. en een rvs zwemtrap gescoord voor de prijs van gratis. ik heb nu
genoeg kabel om alles verder aan te sluiten. al met al weer een goed dagje voor de beurs geweest
en het was leuk om weer even op de boot bezig te zijn.

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 13 Jul 2020, 21:14

Tijd voor een update,

Inmiddels alle elektra van het 230V systeem aangelegd, de motor opnieuw bedraad, uitlaatsysteem
gemonteerd met nieuwe vetusslang en roestvrijstalen bochten en zwanenhals. ook de stuurstand staat
erin en is het roersyteem weer gemonteerd. zal eerdaags even foto s maken en plaatsen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Jul 2020, 21:33

Zo de elektra zit erin dit is te volgen op mijn andere draadje alhier.

Vandaag de vulleiding van de tank aangesloten, het laatste deel wat achter de beschieting
zit, en kunnen we langzaam het interieur van de kuip gaan plaatsen welke ik thuis prefab gemaakt heb.
gaandeweg zal ik alhier weer verslag doen van de vorderingen inclusief foto s.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 19 Jul 2020, 20:29

zijkanten er weer in en de stuurstand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze week de rest van het kuip interieur.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: gewoonmich en 80 gasten