bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 02 Dec 2023, 08:21

kajoe schreef:ik gebruikte vroeger de 2 componenten lijm van bison of frencen nu dus weer die van bison nooit en te nimmer die schuimende lijm gebruiken dit geeft ellende .
deze lijm van bison is goed en gebruik het al jaren maar nooit de supersnelle ook langdurig nat geeft niets maar wel lijmen met redelijk goed droog hout .
ook tervervanging van sicaflex wat duur is gebruik ik spul van bison of soudal zelfs op nat of vochtig spul kan je dat aanbrengen ,een tip gebruik nooit siliconen kit .


Inderdaad de 2k lijm van Bison was een super lijm!!!
Helaas is deze vervangen voor een nieuwe versie vast bedacht achter het bureau door iemand die 0 praktijkervaring heeft!
De eerste versie had een mengverhouding van CIRCA 1:2 of 1:3, de nieuwe versie 1:5 en wijk er niet vanaf want hij wordt niet hard!
Een op twee, circa 3, was makkelijk uit de hand te mengen, wat meer of minder hard werd het altijd alleen de droogtijd werd er door beïnvloed.
En als laatst de kleur, deze is crèmekleurig leuk voor wat vurenhout tegen elkaar te plakken terwijl de vorige de kleur van harthout had, hoe kunnen ze het verzinnen!

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor kajoe » 02 Dec 2023, 10:58

tja maar ik gebruik nu de woodmax power dat is de vervanger
voor alle soorten hout wel moet je bepaalde soorten eerst goed ontvetten en diepere kerven in het hout maken dat op elkaar komt een maal vast krijg je het niet meer los het hout ernaast scheurt eerder .
voor andere dingen kitten (wat niet meer los hoeft )polymax origineel lijmt ook op natte vlakken hartstikke goed spul .
voor wat weer los moet schilders kit.
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 06 Feb 2024, 23:02

hey allemaal, ff een updatetje.
nog altijd bezig met de boot van mijn maat. alle houtwerk van het stuurhuis is bijna klaar voor montage
waarna het nog afgewerkt moet worden. ook de kleine afwerking van mijn eigen boot moet nog gedaan worden.
helaas zit ik bijna een half jaar in de ziektewet nu en praat men over afkeuren. oordeel is artrose in mijn hele lichaam
en voornamelijk mijn handen rug en heupen. hierdoor zullen de werkzaamheden ff wat langer gaan duren want jullie
snappen dat ik mijn gouwe vingertjes een beetje meer bescherm nu. updates over de voortgang van de boten blijf
ik gewoon plaatsen tot ze klaar zijn maar daarna hangt aat zijn gereedschap in de bekende wilg wat betreft de grote
klussies. een klein ding maken zal ik waarschijnlijk niet kunnen laten haha tja aat en stil zitten gaan niet samen alhoewel
ik er langzaam toch gehoor aan moet gaan geven nu. gezondheid is toch belangrijker!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor stefan » 07 Feb 2024, 09:32

Nou Aat, doe maar rustig aan! In stand houden wat je nog wel kan is dan belangrijk, en stoppen als de pijn toeneemt...

Bij mij liggen de bootklussen in Wessem ook even stil. Zit momenteel zelf met een hernia thuis, das ook een pijnlijke kwestie maar hopelijk tijdelijk.
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Feb 2024, 07:46

Hoi allemaal,

ik wil me ff voorstellen. ik ben aat zijn nieuwe ketelbinkie. mijn naam Bodhi
en ik ben een tibetaanse terrier en al 16 weken oud. straks ga ik lekker met
aat mee op de boot avonturen maken. ik kijk er al naar uit hoor! laterzzz
poot van bodhi!

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor rene79shovel » 16 Feb 2024, 11:12

hahaha , wat een mooi portret , gaat vast helemaal goed komen
rene79shovel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 17 Okt 2023, 06:31
ligplaats: eastemar
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten