bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 11 Nov 2018, 06:05

haha, ik moet er niet aan denken, drie boten tegelijk. tuurlijk wil ik best ook aan andere boten
wat klussen maar niet voor de mijne klaar is. voor jou is het je werk roelof maar ik zou er gek van
worden andere boten eerder klaar te moeten hebben dan die van mezelf haha. ach ik denk momenteel
iedere dag , zo weer een stukkie klaar. ook leer je een hele grote les als je een boot tot nieuwstaat
terug brengt. en wel, mocht ik ooit nog is een andere kopen dat ik nu precies weet wat er voor rottigheid
aan een boot kan zijn en waar ik het moet vinden want verbergen doe niemand meer iets voor mij :D

trouwens de tank staat er nog mocht je hem nog willen.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Klaver vier » 11 Nov 2018, 10:21

Ik ben het hier helemaal mee eens,ik heb ook door altijd alles gedaan en hier op het forum ook heel veel geleerd.
En dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen,wij hebben bijv, onze laatste boot gekocht zonder er een expert bij te halen.
Maar toen wij hem eenmaal in ons bezit hadden,is er wel een expert van de verzekerings maatschappij bij geweest om de boel te controleren en toen kregen we een taxatie rapport waar in stond de boot verkeerd in uitmuntende staat.
Toen was ik best wel trots
Nou is het bij mij wel door schade en schande zo gekomen,want ik heb in het verre verleden ook wel eens een hele foute boot gekocht,waar letterlijk niets aan deugde,maar dat gaat mij nu niet meer overkomen.
Succes met het mooie opknap werk
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 13 Nov 2018, 08:10

Dank je Rene en ja het forum en alle mensen hier zijn een grote hulp ondanks soms de menings verschillen.
Maar ook daar leren we weer van elkaar! Ik zie mijn boot, ondanks het de eerste is, niet als een foute koop.
Het scheepje heeft gewoon zo als zo velen een eigenaar gehad die te oud werd en er blijkbaar geen afstand
van kon doen wat verwaarloosd onderhoud tot gevolg had. Als ik terug kijk op het werk tot nu toe valt het
best nog mee met roest etc daar ik weet dat de boot 15 jaar in weer en wind heeft gelegen zonder onderhoud.
Een hoop dingen hadden best nog een paar jaar mee gekunt maar dan blijf je bezig vandaar mijn besluit het in
een keer helemaal te doen. Toch moet ik toegeven dat volledige restauratie een klus is waar je jezelf een beetje
op verkijken kan. Ach iedere keer een stukkie, je ziet het langzaam worden wat je voor ogen had en als het straks
klaar is dan mag je er, zoals Roelof al gezegt had, verdomt trots op zijn en er met een koud biertje hopelijk nog
jaren van genieten.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Nov 2018, 08:29

De eerste laklaag zit er op. deze keer had ik bij ECOTOOLS, hier moet je zeker eens kijken als je schuurpapier,
zaagblaaden freesjes, schuur en slijpschijven etc nodig hebt, ook zeer fijne schuimrollers gekocht. ik moet
zeggen ze zijn super want ik zou mijn lakwerk met de verfspuit niet kunnen verbeteren!! althans niet in de
omstandigheden waarin ik moet werken. zodra ik klaar ben met de verfklus plaats ik weer ff plaatjes.

persoonlijk bestel ik bijna al mijn klusspullen bij ecotools. goede kwaliteit, nette prijzen en bij veel
dingen heb je de keus uit proffesioneel, eigen merk en goedkoop. eigen merk is meestal mijn
keuze want het is gewoon goed! nee ik heb geen aandelen maar voor de mensen die de winkel niet
kennen zou ik zeggen doe er je voordeel mee!! het zijn ook super behulpzame mensen die er alles
aan doen om jou bestelling zeer snel bij je thuis te krijgen.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor gewoonmich » 18 Nov 2018, 09:43

Ecotools zeker aan te raden voor zagen, etc. Behulpzaam vind ik wat minder. Misschien wel met verzenden, daar heb ik inderdaad nog nooit problemen mee gehad. Maar vraag ze niet om technisch advies over de aangeboden artikelen. Het is echt een webshop.

Wat betreft je lakken, doe je dat binnen of buiten? Ik raad buiten af. Zeker met deze temperaturen.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 20 Nov 2018, 14:58

boot staat binnen in de straal loods. is niet verwarmd maar binnen is het
nog net warm genoeg. duurd alleen een dagje langer en met een scheutje
owatrol door de verf kun je tot 5 graden verven.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 13 Dec 2018, 07:34

De boven werkzaamheden zijn klaar! alles opnieuw in de verf, de ramen er weer netjes in met nieuwe rubbers
en alles voorzien van een goede wax laag om de boel een beetje schoon te houden aangezien hij weer buiten
moet staan.

werkzaamheden tot nu toe;

boot leeg gemaakt.
binnenzijde boot tot op het staal kaal. 2 x owatrol 2 x multimarine primer 2 x bilge verf.
kajuit opbouw tot op staal kaal. 2 x owatrol 7 x multi marine primer 3 x mono uretane.
alles iedere keer met de hand geschuurd om laag dikte te behouden.
alle roest (viel gelukkig mee) er helemaal uit gehaald
nieuwe isolatie aangebracht. Kaiflex KK 13mm. zelfde spul als armaflex.
raam gedeelte onderzijde aan binnenkant 4mm industrie kurk met daarop schuimvinyl.
alle raamranden eerst afgeschermt met allutape. roestvorming blijft nu veeeel langer weg. oud trukje van de rotterdamse tram maatschappij!
alle afsluiters, op die van de motorkoeling na, eruit en dicht gelast.
nieuwe ramen met kunstof lijsten laten plaatsen in onderste gedeelte kajuit. ( top windows )
bovenste gedeelte nieuwe grijze rubbers. ff sparen voor nieuwe ramen van top windows.
helft van het nieuwe interrieur gemaakt. alles van okoume gelamineerd met formica in licht eiken met relief.
zwemplateau gemaakt.
boegschroef buis ingelast.
nieuwe rvs uitlaat gemaakt en in de spiegel gelast.
nieuw tank frame gemaakt ingelast en nieuwe tank.
frame gemaakt en ingelast om accu s op te plaatsen.
alle loxx tenax nieuw in rvs gemonteerd met nylon ringen.

ik zal ongetwijfeld nog iets vergeten zijn haha maar dit heeft me tot nu toe ongeveer
8 maanden 7 dagen per week werk gekost! gelukkig was ik in een positie om even een
klein jaar vakantie te nemen om het te kunnen doen. zodra de boot weer buiten staat
maak ik nieuwe fotootjes en zal ik ze plaatsen. voor nu neem ik de rest van het jaar,
en tot de ergste koude voorbij is even pauze. op dagen met fatsoenlijk weer probeer
ik uiteraard nog vast wat voorbereidingen te doen voor de volgende klussen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor lammert » 13 Dec 2018, 12:55

Ik ben onder de indruk, tzt veel vaarplezier met dit vrijwel nieuwe schip
lammert
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 Okt 2016, 22:16
Woonplaats: den helder
ligplaats: st nicolaasga
info: Skagerrak 900s

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Dec 2018, 08:34

boot is weer buiten. bovenzijde ook klaar.

denk dat ie wel strak in de verf zit ondanks dat ik in de zandstraalloods
geverft heb met lage temperaturen.

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Roelof » 16 Dec 2018, 08:49

Wow :shock: , dat ziet er mooi uit! Als de zon schijnt zou ik een zonnebril bij de hand houden :lol:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten