bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Feb 2021, 18:25

dhr buter heeft alles uit de kan getrokken wat hij kan. heinenoord heeft gewoon een plank voor de kop
en weigerd gewoonweg anders te handelen. maar goed ik repareer de boel wel eerst. moest ik daardoor
langer binnenstaan met meerkosten dan krijgen ze gewoon een extra rekening van me.of ik zet de boot
buiten zonder ramen kunnen ze een compleet interieur vergoeden.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Navigo » 04 Feb 2021, 20:09

HH,

Het klinkt mij toch niet zo vreemd in de oren.

Er is op basis van een “schade-expert” een bedrag samengesteld, mogelijk zelfs waar en hoe te repareren.
Waarschijnlijk is er intern ook nog een percentage wat betreft het mogelijke meerwerk bepaald.

Wordt het door een aangesloten hersteller hersteld dan zie je niets van de rekening.
Schijnbaar wil je zelf herstel werkzaamheden verrichten?

Om te voorkomen dat er wat in eigenzak verdwijnt lijkt het me een normale stap, of zie ik het nu zo verkeerd?

Vind het zelf in ieder geval niet zo netjes om de naam van de verzekeraar zo negatief op het www te zetten.
Je kunt ze op zijn minst van dit draadje op de hoogte brengen, zodat ze een reactie kunnen geven.

Er zal wat hun betreft vast een reden zijn, die staat ook vast ergens in hun polisvoorwaarden vermeld, of daar waar zij hem uiteindelijk hebben ondergebracht.

Navigo
Navigo
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 24 Okt 2019, 09:25
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Feb 2021, 21:35

ze zijn op de hoogte van dit draadje. men vond het alleen te lastig om er op te kijken.
alle foto s die ik heb van de boot, deze zijn zeer duidelijk, staan op dit draadje. toch moest ik
maar andere foto s gaan maken om dat op het draadje kijken te lastig was!! dit zijn de woorden
van de expert! deze maatschappij doet
alles wat men kan het je zo lastig mogelijk te maken. en zo wat als ik iets in mijn eigen zak steek
de expert heeft de schade bepaald de verzekering moet dit betalen en wat ik er mee doe is mijn zaak!
dat ik het zelf repareer is in hun voordeel moest ik een scheepstimmerman en elektrieker het werk laten
doen, bijna het hele interieur moet eruit om glas te ruimen, waren ze heel veel meer kwijt geweest.

simpel sommetje ik krijg 15euro per uur om te repareren een zzp er kost minimaal 45 euro exbtw
en dan kost het me ook nog 10 vakantie dagen om het te doen en die vergoed men niet.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor bas » 04 Feb 2021, 23:57

Waar zit hier het voordeel om voor de verzekering? Die clue mis ik even.
Of ze keren bedrag x uit en een externe partij doet het, of ze keren datzelfde bedrag x uit , je doet het zelf en wat je overhoud stop je in je eigen zak. Maakt voor de verzekering toch geen verschil. En vanuit dat oogpunt snap ik wel dat ze zeggen dat een bepaalde partij de schade moet herstellen, dan hebben zij ook iets van een garantie dat er volgens een bepaalde standaard werk afgeleverd wordt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 05 Feb 2021, 07:01

hoi bas,
ik ben boos vanwege het feit dat men heel moeilijk doet bij deze maatschappij. ik snap best dat men
deze wijze hanteerd bij auto s oid waar veel misbruik gemaakt is. maar zelfs een kind snapt dat je
een boot zonder ramen niet gaat laten liggen en dat zeker repareerd. verder duurd het reeds 2 maanden
voor de boel geregeld is en op dit moment twee weken na beslissing van de schade som is er nog altijd
geen euro overgemaakt! al mijn andere verzekeringen heb ik bij NN lopen, als ik hier een schade opgeef
is dat binnen een paar dagen geregeld en duurd het nog geen week voor de schade vergoed is. mijn buurman heeft ooit
brand gehad waarvan ik rookschade had het schadebedrag stond dezelfde dag op mijn rekening daar ze vonden
dat ik niet zonder gordijnen kon in de slaapkamer. kijk zo kan het ook!

maar ik hou er over op nu. dit is mijn bevinding met heinenoord wat jullie vinden is aan jullie
je weet nu wat je van deze maatschappij kunt verwachten.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aadbloem » 09 Feb 2021, 15:51

bas schreef:Waar zit hier het voordeel om voor de verzekering? Die clue mis ik even.
....vanuit dat oogpunt snap ik wel dat ze zeggen dat een bepaalde partij de schade moet herstellen, dan hebben zij ook iets van een garantie dat er volgens een bepaalde standaard werk afgeleverd wordt.

Klopt en verzekeringen hebben ook deals met allerlei lokale herstellers, die werken dan goedkoper dan een hersteller die geen deal heeft met de verzekering. De hersteller heeft dan ook voordeel: de verzekering draagt zeer regelmatig werk aan. Win-win situatie. In de autowereld is dit zo nog vaker geregeld, is het niet de verzekering dan is het wel het lease-bedrijf.
aatv schreef:ze zijn op de hoogte van dit draadje. men vond het alleen te lastig om er op te kijken.
simpel sommetje ik krijg 15euro per uur om te repareren een zzp er kost minimaal 45 euro exbtw
en dan kost het me ook nog 10 vakantie dagen om het te doen en die vergoed men niet.

Verzekeraar wil niet op het draadje kijken? Kopieer de foto's van het draadje en stuur ze op per e-mail. Discussie kost alleen maar tijd en die heb jij niet. De verzekeraar wel. Elk hakje wat jij in het zand zet is stress en bij de verzekeraar ben je slechts een dossier. Als je al een schriftelijke toezegging hebt qua vergoeding, huur een bedrijf en laat het maken. Waarom zelf klooien voor 15 euro per uur? Ik heb een keer schade gehad en de verzekeraar zei: stuur maar een offerte van een bedrijf naar jouw keuze en we geven een akkoord binnen onze marge. Binnen een week alles rond en hersteller aan de gang.
aadbloem
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Mrt 2021, 07:01

Vandaag worden de ramen ingemeten door top windows. heb maar meteen
besloten om voor de twee zijramen van de stuurhut ook top windows ramen
te laten maken. op deze manier ga ik er ondanks de schade nog op vooruit.
dit jaar ga ik proberen de boot zover te krijgen dat ie het water in kan. de
verdere afwerking van het interieur kan ook als ie drijft. vooralsnog blijft
de boot te koop maar hij wordt wel duurder naarmate ik met de werkzaamheden
vorder.

greetzz aat.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 24 Apr 2021, 05:46

Maandag worden eindelijk de nieuwe ramen gemonteerd. ben je mooi 5 maanden bezig
om de schade deels te repareren. gelukkig kan de boot dan weer naar buiten en kunnen
we verder.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 12 Jun 2021, 21:18

vandaag eindelijk tijd om aan de boot te werken! nu bezig met het verwijderen van
de oude antifouling. heb er zo n krabber voor gekocht en ik moet zeggen dat werkt prima.
stofzuiger er aan en gaan met die banaan. in drie uurtjes tijd de halve boot schoon.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 13 Jun 2021, 11:13

Zo Aat, klinkt goed dat je weer bent begonnen met je project! Uiteindelijk komt alles weer in orde.
Succes :-)
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten