bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Sep 2019, 10:24

plaatjes,

spantjes zijkant
Afbeelding

spantjes plafond.
Afbeelding

met beschieting op de foto de oude die ik herplaatst heb hiertegen zit nog
een nieuwe 5mm plaat zodat het geheel 1cm dik is.
Afbeelding


de gehele beschieting zit er reeds in plaatjes volgen komend weekend.
meteen van alle delen kartonnen mallen gemaakt. altijd handig als ik
de beschieting ga bekleden.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 08 Sep 2019, 19:30

Vandaag het schot tussen kuip en zithoek de lichte aanpassing gegeven, zoals eerder genoemd ivm
nix wat recht in de boot gelast is. nu past alles perfect en staat het op de plaats. aan de achterkant
van de zithoek zitten ook de electra leidingen waar ik de kabels voor de boegschroef gelijk in
getrokken heb. die van het 12v en 220v trek ik later. volgende week gaat het stuk keuken/toilet
er weer even uit om onder de vloer en achter het kajuit trapje de boel met plaat af te dichten.
als dit gedaan is zijn alle grote stukken in de kajuit klaar, blijft alleen de afwerking nog wat echt
nog wel een partijtje werk zal zijn. maar dat is voor later eerst gaan we de kuip opnieuw betimmeren

elektra buizen achterkant zithoek.
Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 14 Sep 2019, 06:19

zo alle fotootjes weer herplaatst, was ff een werkje tinypic bedankt pff
op mijn andere draadjes zal ik ze gaandeweg ook waar mogelijk herplaatsen.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Davidos » 14 Sep 2019, 07:11

Hulde! (wat een werk)

Op het forum zelf kunnen plaatsen van foto's zou wel fijn zijn, maar dan kost de hosting waarschijnlijk wat meer..... en kan je als eigenaar gedoe krijgen als er copyrighted materiaal wordt neergezet. Dus ik snap wel dat die optie uit is gezet.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Sep 2019, 11:36

een paar pagina s terug hadden we het eens over ritsel en regel en sociale vaardigheden.
vandaag heeft zich dat weer eens bewezen. op de werf word een boot gesloopt en voor de
prijs van een bakkie bier heb ik daar rvs dakrailing zgan ruitenwissermotoren met schakelmateriaal
een nemo vluchtluik en nog een zooitje klein rvs beslag van af gesloopt. kijk dat is toch weer
zeker 5 a 600 euro bespaart!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 14 Okt 2019, 12:08

inmiddels bezig de grote stukken voor de kuipte maken. eerst begonnen de vloer
op rubbers te leggen, helpt altijd tegen trillingen. hiervoor gebruik ik strippen
antislip rubber wat in vrachtauto s onder de lading gebruikt wordt. verder de zij
en achterwand gemaakt en bezig met de stuurstand. fotootjes volgen als het er
allemaal inzit. kan ff duren ligt beetje aan ons hollands weer!
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 23 Nov 2019, 08:00

De nieuwe stuurstand, ook hier weer de nodige hoofdbrekens gehad want zoals alles moet
ook deze er uit kunnen, en er weer in terug, zonder de boel te slopen. het front aan de onderzijde
heeft uiteraard een deurtje voor snelle toegang maar het kan er dus ook in zijn geheel uit mocht
ik meer ruimte nodig hebben om in de stroomkast te werken. de achterwand waar de elektriek op
gemonteerd gaat worden heeft 5cm vrije ruimte t.o.v de kajuitwand, zo dat ik tijdens
de montage van de elektriek schroeven kan gebruiken die iets langer zijn maar niet per ongeluk een
schroef door mijn mooie wandje draai. tevens het gat en de plaats waar het gashendel komt uitgefreesd
zodat alles netjes past en aansluit.

stuurstand in aanbouw en eindresultaat. wordt nog gelamineerd met dezelfde formica als de rest van het interieur.
In het bovenste gedeelte komt alle 12V en in het onderste de 220V, zo is dat mooi gescheiden van elkaar.
Het hele elektriek gebeuren kun je volgen op mijn draadje http://watersportforum.eu/viewtopic.php?f=27&t=4893

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Winters gerbruik van de tuinkas, met een klein zonnetje net ff lekker om in te werken!
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 15 Mrt 2020, 09:36

volgens de weer goden wordt het vandaag redelijk weer. tijd om weer eens in de boot
wat te gaan doen. planning voor vandaag is om wat mallen te maken voor het tussenschot
motorruimte en kajuit en maatvoering nemen voor mijn accubak. indien ik tijd over hou
ook meteen de motor even vastzetten en de homokineetkoppeling monteren. verdere
werkzaamheden zullen voorlopig bestaan uit de motorruimte inrichten en er elektra leidingen
in aanbrengen zodat ik later alleen de elektra delen met elkaar hoef te verbinden. tevens voor
komend seizoen in de planning het dek te verven en de kuip en de kajuit zover klaar te hebben
zodat op de kleine afwerking na, dit kan ook als de boot in het water ligt, de binnenkant klaar is.

hebben we er nog tijd voor dan verf ik de romp ook nog dit jaar. hoeven we volgend voorjaar alleen
nog antifouling te smeren en kunnen we eindelijk varen! een hoop werk dus en hopelijk heb ik er
genoeg tijd voor en werken de weergoden ook een beetje mee :D

Aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Apr 2020, 05:52

zoals iedereen ook ik getroffen door het virus gedoe. gelukkig niet ziek maar wel meteen in
het beginstadium mijn werk kwijt.gelukkig heb ik over het algemeen wel redelijk genoeg
materiaal in vooraad zodat ik nog even vooruit kan. de thuiszit tijd gebruiken we nu om toch
nog zoveel als kan aan de boot te doen. dit jaar even geen groenvoer in de tuinkas daar ik deze
in gebruik heb om het interieur van de kuip te maken. je kan als man nooit genoeg schuren en
andere hokken hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 26 Apr 2020, 20:17

De grote stukken van de kuipinrichting zijn op wat afwerking na ook klaar. Ben dan wel aan het begin van de corona
mijn werk kwijt geraakt maar dat wil niet zeggen dat je dan, wel gezegend met mooi weer , de tijd niet nuttig kan
besteden. tis ook een vorm van thuiswerken :D gelukkig volgende week een sollicitatie met goed vooruitzicht dus hopen
maar! in ieder geval een flink stuk werk gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

trapje gemaakt van een 4cm dikke teakplank uit de afvalbak op de werf gevist.

Afbeelding

klaptafeltje tegen de koelkast omhoog en op het trapje naar beneden gekapt. mooi extra tafeltje en neemt geen ruimte in.

Afbeelding

stuurstand netjes deurtje gemaakt. tevens kan het hele front er ook uit. werkt ff makkelijker .

Afbeelding

tevens kastje in de zijkant gemaakt voor de accu/hoofd schakelaars. 1 x voor naar de omvormer en 1 x voor de boegschroef.
ook komen onder de schakelaars de zware zekeringen voor deze.

Afbeelding

uiteraard kunnen alle delen onafhankelijk los van elkaar gehaald worden zonder de boel te slopen.
gelukkig begint het gehele interieur nu vorm te krijgen want het is wel een klussie waar ik me goed op verkeken heb.

greeetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten