Project Lola

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Lola

Berichtdoor Steen » 01 Jan 2018, 19:22

Ik vind het geweldig Braam dat je dit doet met je vriendin.
Op een boot heb je de ruimte van de hele wereld en in iedergeval meer ruimte dan
in De Nieuwe Looiersstraat drie hoog achter.
Je moet wel een beetje avontuurlijk zijn en stapelverliefd natuurlijk.
En trek je maar niet teveel aan van die ouwe zeikerds hier op dit forum die het vooral over hun eigen ellende hebben.
Ik hoop dat jullie een mooie jaarwisseling goed zijn doorgekomen.
Niets mooiers dan nieuwjaar vieren met een stel boten achter het derde eiland (Het Hoofd) of desnoods in de Huizerhoef.
Maar dat is misschien iets voor volgend jaar want varen zit er nog niet in heb ik begrepen.
Heb je de boel al vorst klaar?
Want je moet er wel iets voor doen om die motor levend door de winter te krijgen.
Je zult ook wel niet zoals de meeste van ons achter de computer kunnen schuiven om even een vraag te stellen.

Ik wens jullie veel geluk veel succes en veel lieve vrienden, (want die maken het wel een beetje prettiger)
als je af en toe wil douchen en waar je de vuile was naar toe kunt brengen.

Een heel gelukkig 2018
van Steen
Domme vragen bestaan niet.
Steen
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 06 Dec 2015, 16:36
Woonplaats: Noord-Oost Friesland
ligplaats: Wartena
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 01 Jan 2018, 19:40

Gelukkig, een positieve draai :P

Ik denk dat er meerderen met mij nieuwsgierig zijn naar jullie bevindingen mbt het leven aan boord, zeker ook met het oog op de niet al te grote afmetingen van de boot.
In een vroeger topic heb ik hier al eens navraag naar gedaan en de algemene ideeen waren dat het toch een boot van ca 12 of meer meter moest zijn als je permanent aan boord wilt leven. Jullie bewijzen dat het ook anders kan :D .

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, het zal natuurlijk niet altijd makkelijk zijn maar ik ben van mening dat het goed mogelijk is, ondanks dat er soms handicaps zullen zijn.

Bij deze aan iedereen bij deze nogmaals de beste wensen en een plezierige vaart toegewenst voor 2018.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor broekerhaven » 01 Jan 2018, 21:15

De Waalschokker schreef:Laatste reactie van mijn kant.

Als laatste, het stuk vreten dat zich broekerhaven noemt mag dus eens naar Kerkhove komen en op mijn scheepje dat lijntje recht in mijn gezicht zeggen.
modaliteiten kunnen met pb geregeld worden.
[quote="De Waalschokker"]


waar wil je nou heen met deze opmerkingen?
Ik vind het allemaal erg vervelend voor je , en hoop zelf zo'n verlies nooit mee te maken.
maar als je zelf op die manier zoiets schrijft als waarschuwing voor anderen , prima kan ik begrijpen en gaat in dat opzicht zijn doel zeker niet voorbij .

maar als je dan verwacht dat iedereen gaat meeleven en je persoonlijk gaat vertellen hoe erg het is vind ik niet fair .
open dan zelf een topic waarin je meld wat er gebeurd is en dan kan iedereen die het wil daarop reageren en zn medeleven tonen, ook ik zal dat dan gedaan hebben.

Verder zal ik toegeven dat mn opmerkingen misschien niet helemaal netjes waren en wat bot uit de hoek komen,maar daar had ik al sorrie voor gezegd.

dus laten we het gewoon gezellig houden en verder normaal zonder dreigingen met elkaar om blijven gaan.

doe ermee wat je wil , ik slaap er niet slechter van , en geloof me ... je word er niet beter van als ik langs zou komen dus ga geen dingen schrijven waar je zelf later spijt van kan krijgen, ook niet als je boos of gefrustreerd ben .

verder ben ik er nu wel beetje klaar mee , dus wens ik jou en de rest een veilige vaart in 2018.



mvrg Rob
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Project Lola

Berichtdoor Rene » 01 Jan 2018, 21:33

En trek je maar niet teveel aan van die ouwe zeikerds hier op dit forum die het vooral over hun eigen ellende hebben.


Dus als ik mensen waarschuw voor gevaar, dan ben ik een ouwe zeikerd???? :shock:
Verklaar je eens nader Steen !!!

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor pleysant » 01 Jan 2018, 21:51

[quote="De Waalschokker"]Deze maand mijn zusje overleden door koolmonoxide vergiftiging, het idee van een gaskachel of ander soort verwarmingsbron met open verbranding op uw klein bootje is (en ik zal er zal er weinig doekjes om winden) totaal van de pot gerukt.
Tussen haakjes, koolmonoxide is niet zo van "gaat even liggen en valt in slaap" en "en als je geluk hebt word je in het ziekenhuis wakker".
Koolmonoxide is een sluipmoordenaar en je merkt het bijna nooit.
Je krijgt lichte hoofdpijn negeer je dat val je (letterlijk) ter plaatse maar niet in slaap (zoals deze meent te moeten schrijven)

[quote="pleysant"]
gaat even liggen en valt in slaap,en in je slaap spug je jezelf helemaal leeg zonder dat je dit merkt,(je slaapt)
en als je geluk hebt word je in het ziekenhuis wakker of nooit meer!!!!!!!!!!!!!!



Beste Waalschokker,

ik spreek uit een rottige ervaring,mijn vrouw en ik werden allebij wakker in Ijselland ziekenhuis,
dit nadat ik niet reageerde op de pieper die ik toendertijd had en mijn zoon ging kijken en ons allebei vond en alarm sloeg,
ongeveer een half jaar nodig gehad om van oude vermoeide mensen weer normaal te worden.
Dit verhaal in het kort verteld anders word het erg lang!

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 01 Jan 2018, 23:17

Heren.....

- De ervaring van Ed geeft aan dat mijn advies mbt KM alarmering schijnbaar niet adequaat werkt. (dus de reactie van Wiebren / Noordvaarder was terecht.)
- TS, Braam heeft aangegeven dat hij wel degelijk om de veiligheid mbt KM vergiftiging denkt en er zorgvuldig mee omgaat (als gevolg van gebrek aan kennis waren de welgemeende adviezen dus niet nodig.)
- Met ons allen hebben we in eerste instantie het verlies van Waalschokker niet op waarde beoordeeld, dit is door diverse forumleden gecorrigeerd in 2e instantie.
- Er zijn dingen geschreven die we geen van allen zouden zegen in een "face to face" discussie, hiervoor zijn ook weer excuses gemaakt.
- Omdat we elkaar niet kennen en niet zien tijdens een discussie is het enerzijds makkelijk om te reageren, anderzijds kun je alles naar eigen goeddunken neer plempen op een forum en worden uitspraken zonder opzet verkeerd geinterpreerd.

Moeten we nu rond blijven draaien in de platte teksten gebaseerd op verkeerde aannames en elkaar daarover verwijten (blijven) maken?

ter herinnering: ON TOPIC !!!
Waar het eigenlijk over ging: Braam stelde zichzelf met vriendin (en hond ;) ) voor waarbij hij verteld dat ze door omstandigheden gedwongen momenteel op een boot wonen en het (naar ik begrijp) beter bevalt dan ze aanvankelijk verwachten.
In essentie ging het volgens mij hier om en zoals MC verwoord, zijn er beslist mensen die hier stiekem jaloers op zijn (waaronder vriendin en ondergetekende :mrgreen: )

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Gruttepier » 01 Jan 2018, 23:35

Ik volg hier slechts de topics die mij interessant lijken en waar ik mee kan praten, nu meer uit verveling lees ik wat verder...

In eerste plaats, mijn oprechte deelneming aan Waalschokker en veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Er is geen vezel in mijn lichaam die mij tegenhoud om dit stukje medeleven te tonen.

Ik ben echt perplex dat na deze openbaring, wat Waalschokker kennelijk echt even nodig had om zijn gevoelens wat te delen, gewoon niemand daarna de kleine moeite nam om daar op zijn minst medeleven te betuigen. :(

Niet best..
Gruttepier
 

Re: Project Lola

Berichtdoor Klaver vier » 01 Jan 2018, 23:44

Roelof je kan het dan of topic vinden, maar ik vind dat ik mensen moet waarschuwen als zij gevaar lopen,ik heb al deze ellende aangezwengeld .
Maar nu ben ik en onder andere René de zeikerd,gelukkig doet dit mij niets,jullie zeggen maar wat je wilt
Maar het bewijs wordt nu ook nog door Ed bevestigd dat wij niet voor niets waarschuwen,ik moet er namelijk niet aan denken dat dit mooie verliefde stel incl, de hond doodgaan.
Het bewijs van Ed dat een alarm een schijnveiligheid is wordt hier ook nog bevestigd.
Braam is nu gelukkig overtuigd en daar ging het mij allemaal om.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 02 Jan 2018, 00:06

Gruttepier schreef:Ik volg hier slechts de topics die mij interessant lijken en waar ik mee kan praten, nu meer uit verveling lees ik wat verder...

In eerste plaats, mijn oprechte deelneming aan Waalschokker en veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Er is geen vezel in mijn lichaam die mij tegenhoud om dit stukje medeleven te tonen.

Ik ben echt perplex dat na deze openbaring, wat Waalschokker kennelijk echt even nodig had om zijn gevoelens wat te delen, gewoon niemand daarna de kleine moeite nam om daar op zijn minst medeleven te betuigen. :(

Niet best..



bedankt Gruttepier, ik had het beter niet geschreven maar het was er uit voor ik er erg in had.
Ook ik vind het opmerkelijk dat er heden ten dage zo weinig emotie is op fora, net of het niet mag.
Ene stak er met kop en schouder bovenuit wat onbeschoftheid betreft en zelfs ik (in het echte leven geen gemakkelijk man) zou nooit of te nimmer zo kil koud en onbeschoft kwetsend iets schrijven integendeel.
De klok kan niet teruggedraaid worden en wat ik schreef naar broekerhaven blijft dan ook staan omdat ik daar niet klaar mee ben.
Als je jezelf op een publiekelijk forum niet kan inhouden om nodeloos kwetsen en verregaand onbeschoftheid ten toon te spreiden is er een fundamenteel gebrek aan elementair fatsoen.
Misschien kan ik een januari stelling openen in de trant van "zijn we verworden tot kille egoïstische eenlingen die op menselijk leed niet reageren", grapje uiteraard maar intriest om de mens beter te leren kennen.
EGoed, ik heb er alles over gezegd wat nodig is dus zoals Roelof zegt terug on topic nu.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 02 Jan 2018, 00:11

Steen schreef:ouwe zeikerds hier op dit forum die het vooral over hun eigen ellende hebben.



als u mij bedoeld laat het even weten ik ben gesteld op duidelijkheid.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten