Project Lola

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 01 Jan 2018, 11:32

@ Waalschokker
Het spijt me dat ik je gekwetst heb door geen reactie van medeleven te tonen. Natuurlijk heb ik jouw inbreng gelezen en mij de tragedie gerealiseerd.

Ik heb het bericht als waarschuwing opgevat, aangevuld met een zeer tragisch voorbeeld uit de praktijk om TS met de neus op de feiten te drukken.
Omdat ik niet goed wist hoe ik met het persoonlijke deel van de posting om moest gaan heb ik daar niet niet op gereageerd.

Als een dergelijke tragedie iemand anders zou zijn overkomen en het in deze context op een forum zou plaatsen (als voorbeeld / waarschuwing), denk ik dat ik het op dezelfde manier zou beoordelen; als zijnde een ernstige waarschuwing aan een mede forumlid, onderstreept met een voorbeeld van de trieste gevolgen.
Ik denk dat ik op een zelfde manier zou reageren.
Dat is van mijn kan geen gebrek aan empathie oid, hoewel ik mij nu realiseer dat het wel zo opgevat kan worden.

Mijn oprechte deelneming en veel sterkte toegewenst met de verwerking van het verlies.
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 01 Jan 2018, 12:14

Roelof schreef:René heeft (net zoals alle andere raadgevers) volkomen gelijk, het moet worden uitgesloten dat koolmonoxide in de boot KAN komen. Echter dat vergt een investering en tijd en kan mogelijk niet op zeer korte termijn worden uitgevoerd.

Vandaar mijn tip om te beginnen met KM alarmering.
Dat zou vandaag nog gekocht en geplaatst kunnen worden, het kwaad is dan nog niet verholpen maar je wordt in elk geval gewaarschuwd als er KM in de boot blijft hangen voordat het te laat is.
Wel doorgaan met de verwarming aan te passen, de alarmering kan een gevoel van schijnveiligheid geven.

All the best for 2018.
Groet,
Roelof


Noordvaarder schreef:Ik snap ook werkelijk niet de andere reacties,die adviseren om eerst melders te gaan plaatsen,en dan later ervoor zorgen om de boel op orde te brengen.
Want dat gebeurd gewoonweg niet,want men gaat vertrouwen op de melders.


Wiebren,
Ik dacht dat ik duidelijk was geweest waarom ik alarmering aangaf en heb ook gewaarschuwd voor schijnveiligheid indien er alarmering wordt geplaatst.
Dit was mijns inziens de enigste oplossing die direct kan worden uitgevoerd om erger te voorkomen. (Ik ga er van uit dat jij niet een correcte verwarmingsunit hebt liggen en deze op oudejaarsdag nog even had willen inbouwen in Almere (?).)
Of hadden Braam en partner per direct de boot tot nader orde moeten verlaten zonder onderdak elders?
TS heeft duidelijk aangegeven dat ze door omstandigheden op een boot zijn gaan wonen, die beslissing hebben ze niet uit verveling of luxe genomen.

Niet iedereen is hetzelfde, met alle waarschuwingen en het voorbeeld mbt de gevolgen van KM vergiftiging wat gegeven is, lijkt het mij stug als TS hier niet serieus mee omgaat.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Braam » 01 Jan 2018, 13:29

iedereen bedankt voor de reacties en waarschuwingen.

Wij hebben een Zibro kamin 145E kachel met ingebouwde alarmering tijdens slechte ventilatie waardoor deze meteen afslaat.
Wij hebben deze kachel gekregen van een collega die zelf ook een tijd op een boot heeft gewoond (zelfde situatie als ons)
Wanneer wij deze kachel aanzetten staan er meerdere ramen op een kier en de deur naast de kachel open zodat er genoeg lucht ventileert.
ik ben nog bezig met het bouwen van een ventilatie systeem waarbij de lucht van binnen naar buiten afgevoert kan worden.

De gaskachel was al ingebouwd toen we de boot overnamen en deze heeft een afvoerpijp naar buiten.
beide kachels staat niet de hele dag te branden en gaan af en toe een half uurtje aan om de boot wat aangenamer te maken.
Wij zijn ondertussen wel wat gewent met de kou en het dragen van fleecekleding en dekens doen ook hun wonderen.
Braam
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 24 Dec 2017, 23:21
ligplaats: Almere
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Marie Christina » 01 Jan 2018, 14:12

Zo is het Braam.
Beetje gezond verstand en voorzichtigheid dan komt het wel goed.
Beide heb jij wel, dat is wel duidelijk.

Veel plezier met je boot.
Geniet er van en van elkaar.
Stiekem zijn velen hier een beetje jaloers op jullie.
Ik zeker.

Gelukkig nieuw jaar.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Jan 2018, 17:12

broekerhaven schreef:Snap de ophef niet helemaal......



U weet waar ik lig, google anders maar eens, in oktober ga ik op mijn schip wonen, mag je afkomen en dit lijntje tegen mij zeggen ipv stoer achter je keyboard.
Ik betaal je reiskosten terug.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Jan 2018, 17:39

Laatste reactie van mijn kant.
Feit is dat dit forum reeds vele jaren bestaat met een behoorlijk aantal leden waarvan er dan een substantieel deel regelmatig reacties plaatst.
Sommigen worden met de voornaam aangesproken anderen houden het op hun forum naam, maar goed dit maakt dat er op één of andere wijze een verstandhouding tot stand komt die met de éne beter lukt als met de andere.
Soms wordt er minder reserve getoond in een reactie (over de gezondheid of de financiën) of men houd het strikt to the point en wijd niet uit, daar zijn er op het forum genoeg voorbeelden van te vinden.
Dat ik in een topic (dat net gaat over de gevaren van een slecht werkend verwarmingstoestel) refereer naar het verlies van een familielid is das mensen, is een emotionele uitroep, was in ieder geval niet bedoeld om een bepaalde polemiek te starten.
Ik weet voor mijzelf als een ander forumlid dezelfde tekst zou geschreven hebben had ik zonder dralen een woord van deelneming geplaatst in mijn reactie, ik had ook geen overweging gemaakt is dit nodig in dit onderwerp, moet ik een ander topic daarover starten.... nee
Ik mag dan weinig sociaal zijn, kort van stof (soms) maar ik weet dan wel wat verlies betekend en zou het zeker niet negeren.
Dit is niet het enige forum dat ik volg en heb al soortgelijke situaties meegemaakt op andere fora waar er op het verlies van een familielid heel anders gereageerd wordt als hier.
Het moet mij van het hart dit heb ik nog nooit meegemaakt op de meer als twintig jaar dat ik online ben op blogs of fora die een breed scala aan onderwerpen hebben.

Als laatste, het stuk vreten dat zich broekerhaven noemt mag dus eens naar Kerkhove komen en op mijn scheepje dat lijntje recht in mijn gezicht zeggen.
modaliteiten kunnen met pb geregeld worden.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Jan 2018, 17:43

Marie Christina schreef:Classy reactie, Broekerhaven. :cry: / :oops: (plaatsvervangende schaamte, dus)


@Waalschokker: net als de rest las ik het bericht over je zus en wist niet wat ik moest.
Reageren in een topic over kacheltjes vond ik niet netjes.
Een nieuw topic erover openen ook niet, dat was iets voor jou geweest.
Nu reageer ik er toch maar op in dit topic.
Wees overtuigd van mijn medeleven alsjeblieft.
En ik hoop dat je waarschuwing door TS ter harte genomen wordt.

Het is geen onwil geweest van ons, Waalschokker, ik hoop dat je dat beseft.
Meer een moment van: Owww, eh... juist.... en nu?

Ik hoop dat het gauw een plekje krijgt, alsmede het misplaatste uitblijven van onze reacties.
Dat was niet goed, maar ook niet zo bedoeld.
Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat je toch een fijne jaarwisseling mag hebben en dat 2018 wat vreugde in je leven mag brengen.
Tevens hoop ik dat, als deze onfortuinlijke gebeurtenis op het forum wat bezonken is, wij je weer mogen begroeten op het forum.
Jouw input wordt, zeker door mij, zeer gewaardeerd.

Alle goeds gewenst.
Echt.



Jij bent één van de weinige op deze blog met het hart op de juiste plaats, weet ik al van je eerste postings hier en op het andere forum.
Je leerlingen mogen trots zijn op jou.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Jan 2018, 17:46

Roelof schreef:@ Waalschokker
Het spijt me dat ik je gekwetst heb door geen reactie van medeleven te tonen. Natuurlijk heb ik jouw inbreng gelezen en mij de tragedie gerealiseerd.

Ik heb het bericht als waarschuwing opgevat, aangevuld met een zeer tragisch voorbeeld uit de praktijk om TS met de neus op de feiten te drukken.
Omdat ik niet goed wist hoe ik met het persoonlijke deel van de posting om moest gaan heb ik daar niet niet op gereageerd.

Als een dergelijke tragedie iemand anders zou zijn overkomen en het in deze context op een forum zou plaatsen (als voorbeeld / waarschuwing), denk ik dat ik het op dezelfde manier zou beoordelen; als zijnde een ernstige waarschuwing aan een mede forumlid, onderstreept met een voorbeeld van de trieste gevolgen.
Ik denk dat ik op een zelfde manier zou reageren.
Dat is van mijn kan geen gebrek aan empathie oid, hoewel ik mij nu realiseer dat het wel zo opgevat kan worden.

Mijn oprechte deelneming en veel sterkte toegewenst met de verwerking van het verlies.
Roelof



Roelof ik hen je een PB gestuurd alles is rechtgezet.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Jan 2018, 17:59

Braam schreef:iedereen bedankt voor de reacties en waarschuwingen.

Wij hebben een Zibro kamin 145E kachel met ingebouwde alarmering tijdens slechte ventilatie waardoor deze meteen afslaat.
Wij hebben deze kachel gekregen van een collega die zelf ook een tijd op een boot heeft gewoond (zelfde situatie als ons)
Wanneer wij deze kachel aanzetten staan er meerdere ramen op een kier en de deur naast de kachel open zodat er genoeg lucht ventileert.
ik ben nog bezig met het bouwen van een ventilatie systeem waarbij de lucht van binnen naar buiten afgevoert kan worden.

De gaskachel was al ingebouwd toen we de boot overnamen en deze heeft een afvoerpijp naar buiten.
beide kachels staat niet de hele dag te branden en gaan af en toe een half uurtje aan om de boot wat aangenamer te maken.
Wij zijn ondertussen wel wat gewent met de kou en het dragen van fleecekleding en dekens doen ook hun wonderen.


u moet wel zeet attent zijn op vocht (lees condens), (aard)olie producten geven een hoog vocht gehalte af bij verbranding.
Dat betekend veel ventileren en dat is dan veel koude binnen laten...
Kijk eens naar een tweedehands heteluchtkachel op marktplaats of zo.
Ik dacht dat er op het andere forum iemand een Webasto te koop stelt ?, of zoals Popeye zegt een Planar is goedkoper en vind je ook gemakkelijk ij occasie.
Met een open verbranding op je kleine bootje ben je n iet goed bezig want je gaat condens krijgen dat je emmers mag uitgieten.
Ik heb in de beginjaren op mijn scheepje één dag (welgeteld enkele uren) met een gasverwarming gewerkt in de winter en ik heb toch een scheepje dat niet piepklein is.
De condens droop van mijn patrijspoorten en dat na enkel uren branden reeds.
Dan met kleine mazout (diesel) kachel en vocht had ik niet meer, ik ventileerde ook behoorlijk met ventilatie-openingen en een (beetje) openstaand klapraam in stuurhuis dus het is zeker geen gebrek aan verse (verbrandings)lucht.
En laatste waarschuwing je alarm is te laat om je te waarschuwen.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Marie Christina » 01 Jan 2018, 18:04

Dank voor je reactie, Waalschokker.
Dat deed me goed.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten