Project Lola

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Lola

Berichtdoor Klaver vier » 30 Dec 2017, 22:25

Braam ik ben blij dat ik er niet alleen zo over denk.
Het is bijna niet te doen met wat kouder weer om de boel warm te houden terwijl je goed moet ventileren
De manier waar je dat nu op doet is echt levensgevaarlijk onderschat dit aub niet,een gaskachel plus een peteroliekachel gebruiken gigantisch veel zuurstof
Op het moment dat ze niet genoeg zuurstof krijgen gaan ze koolmonoxide produceren, dit is een heel grote sluipmoordenaar.
Ik hoop niet dat je mij een zeikert vindt ,maar ik maak mij oprecht zorgen vandaar dat ik er weer over begin
Er zijn zelfs mensen dood gegaan die alleen maar een peterolieumlamp aan hadden en dat is niet eens lang geleden
Je mag me een zeikert vinden maar doe die kachels zo snel mogelijk weg
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Project Lola

Berichtdoor pleysant » 30 Dec 2017, 23:57

Plus dat k.m zakt naar onderen en bouwt op!!!!!!!!!
Je hebt niets in de gaten en word misselijk en denkt dat het aan jou ligt,
gaat even liggen en valt in slaap,en in je slaap spug je jezelf helemaal leeg zonder dat je dit merkt,(je slaapt)
en als je geluk hebt word je in het ziekenhuis wakker of nooit meer!!!!!!!!!!!!!!
DUS VOLSTEKT NIET DOEN!!!!!!!!!!

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Dec 2017, 02:33

Deze maand mijn zusje overleden door koolmonoxide vergiftiging, het idee van een gaskachel of ander soort verwarmingsbron met open verbranding op uw klein bootje is (en ik zal er zal er weinig doekjes om winden) totaal van de pot gerukt.
Tussen haakjes, koolmonoxide is niet zo van "gaat even liggen en valt in slaap" en "en als je geluk hebt word je in het ziekenhuis wakker".
Koolmonoxide is een sluipmoordenaar en je merkt het bijna nooit.
Je krijgt lichte hoofdpijn negeer je dat val je (letterlijk) ter plaatse maar niet in slaap (zoals deze meent te moeten schrijven)

pleysant schreef:gaat even liggen en valt in slaap,en in je slaap spug je jezelf helemaal leeg zonder dat je dit merkt,(je slaapt)
en als je geluk hebt word je in het ziekenhuis wakker of nooit meer!!!!!!!!!!!!!!

Vrg,Ed

en beland in een coma, rode bloedcellen worden afgebroken en het is niet meer te redden.
Ben je verstandig bouw je een eberspracher of webasto in je bootje doe je dit niet ben je DOM en ONVERSTANDIG en huur je beter een huis om in te wonen ipv te KNOEIEN.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Popeye » 31 Dec 2017, 08:33

De Waalschokker schreef:Ben je verstandig bouw je een eberspracher of webasto in je bootje


Of een Planar.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Project Lola

Berichtdoor broekie » 31 Dec 2017, 10:12

Uiteraard is dit allemaal 100% waar en zijn de adviezen enorm belangrijk.
Maar ik denk dat ze niet van weelde op deze boot wonen.
Dus koop dit en koop dat zal niet direct mogelijk zijn.

Maar advies om ventilatie permanent aan te brengen of hoe je een schoorsteentje zelf maakt lijkt me wel haalbaar.
Moet gewoon.

Vanuit de motorruimte zou en permanent geventileerd kunnen worden, de motor heeft bij varen ook lucht nodig.
Dus kijk of je een opening kunt maken in de buurt van de kachel naar de geventileerde motorruimte.
Kan vanuit daar de zuurstof aangevoerd worden.
Als de kachel een uitlaat voor verbrandingsgassen heeft, kun je daar een dubbelwandige pijp op aansluiten die je op een geschikte plek doorvoert.
Hoe je dit maakt zal zeker iemand hier je kunnen vertellen.
Anders zoeken naar een geschikt kacheltje op MP of kringloop. Je moet voor je gezondheid die verbrandingsgassen afvoeren.
Misschien heeft hier iemand nog wat over aan dit soort spul?

De winter duurt nog lang, dus ik zou er wat behoorlijks van maken.
Waar lig je met de boot?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2536
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 31 Dec 2017, 11:28

broekerhaven schreef:
Een drijvende scheiding....... met zn 2en op zo'n bootje gaan WONEN houd geen mens vol...


Onzin !
Het is natuurlijk geen riante villa op het water maar het is best te doen, ook voor langere tijd als dat nodig zou zijn.
Wij hadden in de caravan hadden minder ruimte (6.60 x 2,45) maar we zouden het zo weer doen.

Braam, ook een leuke hond er bij ;)
De waarschuwingen mbt de petroleum kachel zijn zeer terecht, zorg in elk geval dat de verbrandingsgassen naar buiten worden afgevoerd.
Zolang je de kachel niet vervangen hebt zou je in ieder verblijf een koolmonoxide / CO alarm kunnen plaatsen (verwar dit niet met een brandmelder of rookalarm). Deze hoeven niet duur te zijn en zijn gewoon te koop in de winkel of het WWW.

Iedereen een prettige jaarwisseling toegewenst.
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Klaver vier » 31 Dec 2017, 13:11

Het is niet verstandig een melder op te hangen,je moet het bij de bron aanpakken.
Een melder plaatsen is het zelfde als bij een lekke boot een bilgepomp plaatsen dat is geen oplossing.
Broekie het is helaas ook geen oplossing om de schoorsteen dubbelwandig te maken en dan een ventilator te laten draaien,als de stroom op is ga je dood.
Het vreselijke verhaal van Waalschokker moet iedereen toch wakker schrikken.
Het zijn niet alleen de schoorsteen gassen die het hem doen,het is de zuurstof,deze kachels gebruiken heel heel veel zuurstof.
Iedereen een goed uiteinde en een goed gezond 2018
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 31 Dec 2017, 16:23

René heeft (net zoals alle andere raadgevers) volkomen gelijk, het moet worden uitgesloten dat koolmonoxide in de boot KAN komen. Echter dat vergt een investering en tijd en kan mogelijk niet op zeer korte termijn worden uitgevoerd.

Vandaar mijn tip om te beginnen met KM alarmering.
Dat zou vandaag nog gekocht en geplaatst kunnen worden, het kwaad is dan nog niet verholpen maar je wordt in elk geval gewaarschuwd als er KM in de boot blijft hangen voordat het te laat is.
Wel doorgaan met de verwarming aan te passen, de alarmering kan een gevoel van schijnveiligheid geven.

All the best for 2018.
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor jade » 31 Dec 2017, 18:46

Even een vraag tussendoor, hoe zit het dan met de heatpol diesel kacheltjes?? Ook niet aan beginnen dan?
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Dec 2017, 19:18

Geweldig forum het blaakt van de empathie van forumers...
Er is zelfs éne die het bestaat om twee reacties te pennen en doet of zijn neus bloed hé Roelof.
Ik weet vrijwel zeker was mijn bericht geplaatst door en ander waren er wel andere reacties gevolgd van medeleven.
Thanks René u bent de enige die er naar verwijst, de anderen...
Dit is de laatste post ever geweest op dit forum en ook de laatste keer dat ik dit forum bekijk, zo pen wat jullie willen het gaat aan mij voorbij.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten