Project Lola

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Lola

Berichtdoor Yep » 18 Jan 2018, 23:16

Soms lijkt het hier wel een troep wolven die een ander dier aan het verscheuren zijn ;-) ;-) ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Jan 2018, 23:20

Yep schreef:Soms lijkt het hier wel een troep wolven die een ander dier aan het verscheuren zijn ;-) ;-) ;-)

Ook zullen er altijd mensen blijven,die naar die troep blijven kijken,die dat andere dier aan het verscheuren zijn.
Al was het maar , om niks te moeten missen in het leven. ;) ;)
Noordvaarder
 

Re: Project Lola

Berichtdoor henkvd » 18 Jan 2018, 23:35

Volgende projectje, zien we wel het verslag van, de aanleiding is inmiddels gegeven.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Jan 2018, 23:46

En Braam,mocht je gasleidingkie aan willen leggen, bij https://www.gaswinkel.com/catalogus/ond ... _technisch kun je alles kopen.
Als ik iets moet hebben,koop ik het daar ook.
Ze willen je ook wel van advies voorzien,en je kunt er zelfs slangen op maat laten maken.
Kortom,een goed adres.
Noordvaarder
 

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 18 Jan 2018, 23:52

Klaver vier schreef:Naar mijn ideeis braam niet meer te redde die kloot gewoon door ondanks alle waarschuwingen,arme vriendin en hond
Gr René


Denk dat bovenstaande een beetje over de top is.
Braam met partner wonen op een boot door omstandigheden gedwongen en maken er het beste van. Volgens mij beginnen ze het gaande weg zelfs leuk te vinden. Ondanks de nadelen koesteren ze het positieve van het leven op een plezierboot maar hebben nog niet al te veel ervaring met plezierboten. Het is oa aan de forum leden om ten goede te adviseren.

Als je alles van tevoren weet of "beslagen ten ijs komt" is het makkelijk oordelen, maar iedereen (ook in de bootjes wereld) wordt door vallen en opstaan wijs.
Ik denk dat we met z'n allen op dit forum Braam kunnen adviseren zonder te (ver)oordelen wat hij doet en hoe de familie Braam het leven aan boord aanpakt.

Suc6 Braam,

Groet,
Roelof

PS
Bovenstaand grapje mbt de bootnaam vindt ik ongepast.
De nieuwe eigenaren hadden de boot pas gekocht en vader en zoon voeren de boot over van het aankoop adres naar het oosten. Tijdens het starten, na de eerste overnachting, kwam er een ontploffing: zoon overleden, vader zwaar gewond.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Noordvaarder » 19 Jan 2018, 00:08

Roelof schreef:Braam met partner wonen op een boot door omstandigheden gedwongen.

Laten we even één ding hier concluderen, Niemand,helemaal niemand wordt hier Nederland gedwongen om op een boot te gaan wonen door omstandigheden.
Niemand.
Het is blijft altijd je eigen keuze.
Het feit dat jij, op je overigens mooie boot,op die boot gaat wonen,is je eigen keuze geweest,en is geen dwang.
Voor iedere ingezetene van Nederland geld,dat wonen op een boot niet hoeft.
Er zijn mogelijkheden genoeg om elders te gaan wonen.
Kun je het niet betalen?
We hebben hier in NL een fantastisch sociaal systeem,zo niet de beste van de wereld,dus dwangmatig gebeurd hier niks.
Het is Braam zijn eigen keuze om te gaan wonen op een boot,waarop de voorzieningen abonimabel slecht zijn.
Eerst zorgen dat je onderkomen op niveau is,was stukken beter geweest.
Noordvaarder
 

Re: Project Lola

Berichtdoor Roelof » 19 Jan 2018, 00:28

Laat ik hier nu eens helemaal anders over denken.

NL heeft idd een goed sociaal vangnet, maar ieder net heeft mazen.
Ongewild kan iemand daar doorheen vallen.

Regelmatig op TV: Dat mede NL burgers (ver) onder het bestaansminimum moeten leven, met alle gevolgen van dien.......
te weinig woningen in de sociale huur sector en de eisen in de particuliere sector zijn extreem hoog. Als je daar ongewild tussenin komt te zitten wordt het plotseling lastig.
Dan is er opeens geen ondersteuning van de NL regelgeving meer en kun je in het slechtste geval zelfs je paspoort niet verlengen omdat je geen vast adres kunt tonen.
(Ik denk dat Braam dit wél geregeld heeft.)

Mbt onze boot:
Hoewel we het graag zouden willen, wonen we voorlopig niet op onze boot. Ik prijs mij in de gelukkige omstandigheid van een goede vaste baan en het project vraagt iets meer tijd dan ik aanvankelijk verwacht had.
Maar het zal gaan gebeuren, per seizoen of op jaar basis, dat zien we wel :mrgreen:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Marie Christina » 19 Jan 2018, 09:41

Door Roelof's reactie werd ik gedwongen om Noordvaarder's reactie te openen en te lezen.
(Iets wat ik uit zelfbescherming geblokkeerd heb)
Maar de kortzichtigheid en ongenuanceerdheid van deze reactie is bijkans indrukwekkend.

Als stelling was hij leuk geweest om een pittige discussie uit te lokken.
Nu kan ik slechts meewarig het hoofd schudden.
"Vergeef hem, Vader.

Volgens het Parool werd het aantal daklozen in 2017 op 16.000 geschat.
Dat was het aantal dat in een opvang geslapen heeft.
Het totale aantal wordt op het dubbele geschat, waaronder kinderen.

Die hebben dat dus allemaal (dus óók die kinderen) aan zichzelf te danken.
Hadden ze maar in dat geweldige sociale vangnet moeten vallen.

Wel, laat ik dan zeggen dat datzelfde geweldige vangnet vorig jaar om deze tijd mijn 88 jarige moeder op straat schopte.
Zij zat in een z.g. kortdurende opvang in afwachting van een verzorgingstehuis.
Breekt tgv een val haar heup, ligt een paar dagen in het ziekenhuis en heeft geen woning meer als ze daar uit gekomen is.
Als je de K.D.O namelijk langer dan 24 uur niet bewoond hebt vervalt de kamer en wordt aan een ander gegund.
"Oh, hadden we dat niet verteld? Ons excuus. Maar haalt u wel vandaag nog die kamer leeg? Er komt een andere bewoner in".
"En waar moet mijn moeder dan slapen?"
"Ja, dat weten wij ook niet. Bij u thuis?"
"Ze kan geen trappen meer lopen. Daarvoor sliep ze bij u".
"Dan weten wij het ook niet meer. Dag meneer Jacobs."

Maar, inderdaad, dat is allemaal haar eigen schuld. Had ze maar niet moeten vallen en haar heup breken.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Yep » 19 Jan 2018, 14:33

@Braam: Kom d'r maar in ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Project Lola

Berichtdoor Braam » 19 Jan 2018, 14:39

Ten eerste bedankt voor de reacties en het aankaarten van gevaar en veiligheids punten.
Ten tweede kan ik niet waarderen op welke toon er door sommige hier wordt gereageerd.
Ik ben van mening dat als er iets aangekaart moet worden dat dit ook gedaan moet worden maar dan op een adviserende en helpende manier en niet op een aanvallende soms belachelijke toon.

daarnaast wil ik even aangeven dat wij (dit hele project word door mij en mijn vriendin gedaan en besproken) niet de mogelijkheden hebben om alles spik en span, op en top en 100% volgens de regels en veiligheidsnorm alles kunnen doen op de boot. Veiligheid staat hoog bij ons en met wat we op het moment hebben gaan wij ook enorm voorzichting mee om.

na het overnemen van de boot hebben we de oude gasleidingen en gasflessen verwijderd van de boot aangezien we deze niet konden vertrouwen omdat deze er erg oud uit zagen en de vorige eigenaar niet kon vertellen of deze in goede conditie waren. de slangen waren ver over de controle/vervangingsdatum en het kookstel wat in de keuken stond was krakkemikkig en verroest.
Hiervoor hebben we een nieuw kookstel gekocht en na aansluiten grondig gecontroleerd of deze in orde is en nergens lekt.
kookstel, slang en kraantje voor aansluiten op de fles was al voorgemonteerd.

de gasflessen draaien we altijd dicht, deze staan alleen open wanneer er bijvoorbeeld wordt gekookt verder altijd dicht en dubbel check of alles nog in orde is.
Het artikel van de hiswa had ik na overname van de bot gevonden en gelezen en haalde er niet uit dat het verplicht is om de gasflessen in een bun te plaatsen.
Daarnaast wilde ik ook wel een bun aanschaffen maar aangezien ik niet het geld heb en niet weet waar ik deze op de boot moet plaatsen (tevens ook nergens kan vinden om te kopen) is dit niet meer gerealiseerd.


Rene schreef:ook al ben je beginnend motorbootvaarder, een beetje gezond verstand is wel zo handig, iets wat hier in mijn ogen totaal ontbreekt!!!
Het begint met onveilige kachels, waarbij later gezegd wordt dat deze toch een afvoer naar buiten heeft, niet op de foto's te zien.... en nu weer met 2 gasflessen in het woongedeelte !!!
Dit is in mijn ogen niet onwetendheid maar mega dom bezig of totaal geen verantwoording besef !!!

Ik stop nu te reageren op dit topic, want ik ben bang dat dit in de toekomst nog wel verder gaat met zeer gevaarlijk gedrag, omdat ik denk dat TS het gevaar toch niet inziet.

Braam, het ga je goed, en hoop dat de wijsheid je een keer bezoekt.

René


de gaskachel in onze boot heeft een afvoerpijp aan de achterkant van de kachel deze deze is weggewerkt via de toiletruimte waardoor je deze niet zien in de woonkamer. Dit was al zo toen we de boot overnamen.


Klaver vier schreef:Naar mijn ideeis braam niet meer te redde die kloot gewoon door ondanks alle waarschuwingen,arme vriendin en hond
Gr René


Jammer dat je denkt dat we niet meer te redden zijn.
alle waarschuwingen die ik krijg neem ik mee in mijn acties op de boot.
We proberen er ook maar het beste er van te maken in onze situatie, en veilige natuurlijk.
En zoals ik eerder al aangaf is het voor ons ook maar roeien met de riemen die we hebben.
Zodra we iets kunnen verbeteren doen we dat ook meteen maar helaas heeft dat tijd nodig aangezien we niet alles per direct kunnen verbeteren helaas.


Noordvaarder schreef:Laten we even één ding hier concluderen, Niemand,helemaal niemand wordt hier Nederland gedwongen om op een boot te gaan wonen door omstandigheden.
Niemand.
Het is blijft altijd je eigen keuze.
Het feit dat jij, op je overigens mooie boot,op die boot gaat wonen,is je eigen keuze geweest,en is geen dwang.
Voor iedere ingezetene van Nederland geld,dat wonen op een boot niet hoeft.
Er zijn mogelijkheden genoeg om elders te gaan wonen.
Kun je het niet betalen?
We hebben hier in NL een fantastisch sociaal systeem,zo niet de beste van de wereld,dus dwangmatig gebeurd hier niks.
Het is Braam zijn eigen keuze om te gaan wonen op een boot,waarop de voorzieningen abonimabel slecht zijn.
Eerst zorgen dat je onderkomen op niveau is,was stukken beter geweest.


klopt, we werden ook niet gedwongen om op een boot te wonen maar moesten uit nood wel iets zoeken.
ik had ook een caravan, camper of een tentje kunnen kopen.
we hadden ook weer een leegstaand pand kunnen kraken voor onderdak maar dan worden we om de zoveel weken weer ontruimd en kunnen we weer opnieuw beginnen.

We hebben in Nederland helaas niet dat fantastische sociaal systeem, als dit zo was dan zaten we niet in deze situatie. geloof me maar.
ik heb wat jaren in verschillende kraakpanden gewoond aangezien ik door studie(kosten), weinig kunnen werken en hoge kosten van huurwoningen gewoon nergens kon wonen.
en zo ken ik nog meerdere die gewoon geen woning kunnen vinden door de hoge prijzen en wachtlijsten.
Dus als jij aangeeft dat er genoeg mogelijkheden elders zijn om te wonen wil ik graag weten waar en welke deze zijn, hiermee kan je een grote groep mensen helpen.

Dat je denkt dat de voorzieningen belabberd zijn en niet op niveau ligt vooral aan je eigen manier van leven en luxe, voor ons is de boot prima en een 5 sterrenhotel vergeleken met andere situaties en plaatsen waar we hebben gewoond.
Wij zijn gelukkig wel wat gewent.

en daarom nogmaals tips, tricks en advies is altijd (zeer) welkom, bedankt.

Cheers,
Braam

Yep schreef:@Braam: Kom d'r maar in ;-)


Was al onderweg, me bootje gaat niet zo snel :P
Braam
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 24 Dec 2017, 23:21
ligplaats: Almere
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten