Oude heck kruiser aanpassen.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 29 Dec 2018, 01:49

Afgelopen tijd extreem weinig tijd gehad om aan de boot te klussen, maar zo langzamerhand komt er weer wat tijd vrij.

Deze week eens even het dak aan de binnenkant van de stuurhut onder handen genomen. Was een grote roest ellende.
Nadeel van als je niet meer op de werf ligt is dat je geen stroom hebt en je dus veel apparatuur niet kan gebruiken ondanks een grote omvormer en accu ( met zonnepaneel).
De decoupeerzaag doet het, maar bijvoorbeeld lassen en slijpen kan je vergeten, de slijptop op 230 doet het niet aangezien ik geen pure sinus omvormer heb.
Dus uit pure ellende maar een goeie Bosch accu slijptol gekocht inclusief 2 grote accu,s.

Afbeelding
Afbeelding

Van het weekend nog 2 keer witten en dan ga ik beginnen met de electradozen te lijmen bij een groot deel van de spanten. Daarna maak ik vertakkingen naar de zijkant. Ook deze worden verlijmd.

Daarna eens aan de gang met Armaflex, heb 2 rollen gekocht, zou voldoende moeten zijn voor in ieder geval het stuurhut gedeelte.
Afbeelding

Mooi spul.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor ErikH » 29 Dec 2018, 14:29

Lasdozen achter de betimmering?

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Roelof » 29 Dec 2018, 19:08

Mooi bezig Leverg !!!
Als ik dit topic weer doorlees denk ik dat je sneller gaat dan wij het kunnen :P . Ik kamp met hetzelfde probleem; afhankelijk van m'n werk heb ik veel tijd voor de boot of juist helemaal niet... :evil:

Die gekleurde lampjes doen het met de kerst natuurlijk helemaal :D :D :D

De lasdozen heb ik geplaatst om het kabel-trekken makkelijker te maken, niet om verbindingen te maken dmv kroonsteentjes. Verder houd ik ruim voldoende kabellengte over. Kabels welke uiteindelijk te lang zijn kunnen makkelijk ingekort worden, één kabel te kort is een probleem.
Zorg bij de installatie in elk geval voor overlengte zodat je in de toekomst nog eens iets kunt aanpassen.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 03 Jan 2019, 01:55

ErikH schreef:Lasdozen achter de betimmering?

Gr.

Erik


Nee, niet echt. De lampen zelf hangen hetzelfde in de lasdozen als dat je in je huis in een gips plafond zou maken. Dus Lasdoos, daarin dan de stekkers en dan koppelen aan de led spot en dan erin klikken.
De centraaldozen (in het midden) worden vermoedelijk afgedekt met een lengte strip van het plafond materiaal. Moet nog even bedenken hoe dat eruit komt te zien, maar dat is het idee tot nu toe.
(dus zegmaar van voor naar achteren in het midden een strip van iets van 10/20 cm. Misschien maak ik hem 1 cm dik en doe er rgb led strips tussen als sfeer verlichting.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 03 Jan 2019, 02:04

Roelof schreef:Mooi bezig Leverg !!!
Als ik dit topic weer doorlees denk ik dat je sneller gaat dan wij het kunnen :P . Ik kamp met hetzelfde probleem; afhankelijk van m'n werk heb ik veel tijd voor de boot of juist helemaal niet... :evil:

De lasdozen heb ik geplaatst om het kabel-trekken makkelijker te maken, niet om verbindingen te maken dmv kroonsteentjes.

Succes,
Roelof


Ik haat kroonsteenjes, ondingen, en ze roesten ook nog eens. Gewoon rijgklemmen of 12 volt aansluit strips. Roesten niet, en je kan per connector een apparaat/groep aankoppelen.
Sowieso heb ik 2 schakel 8 switches panelen met best mooie verlichting inclusief automatische zekeringen. Dus dan kan ik al 16 apparaten koppelen. Maar voor bijvoorbeeld alle wema meters (6 stuks) heb je qua verlichting van de meters al 6 keer een min nodig. Dat regel ik dan met een 12 aansluitblok. Heb in totaal ook 50 rijgklemmen, 25 stuks voor Plus en 25 voor min op een rail. Modulair, dus ja kan er altijd klemmen vanaf halen of erop doen.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Popeye » 05 Jan 2019, 12:32

Leverg schreef:Dus uit pure ellende maar een goeie Bosch accu slijptol gekocht inclusief 2 grote accu,s.

Heb tot nu toe goeie ervaringen met gereedschap van de Lidl. Accuboormachine voor 40 euro, (nu niet meer leverbaar) tacker op lucht voor spijkers en nieten: 15 euro!!!!! (nu 25)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Jan 2019, 19:58

Inderdaad even off-topic, maar ik kan me bij bovenstaande reactie aansluiten. Kocht vroeger altijd duur merkgereedschap, zoals makita en metabo, maar heb de laatste 5 jaar veel Parkside (het Lidl merk) gekocht. Tijdje geleden nog een accu klopboormachine, dacht voor 40 euro. Geweldig apparaat. Heb ook meerdere accu schroefboormachines, heb ook op de boot een aantal elektrische tools van Parkside. Doen het perfect voor de (semi) amateur hobbyist.
M'n laatste aankoop is een kap- en trekzaag (verstekzaag) voor het belachelijke bedrag van 79 euro (blackfriday deal).

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kap-en-trekzaag/p100235687

Goed, je moet hem een klein beetje goed afstellen, maar het blijft geen geld. Oja, en deze week nog twee sets verstelbare lijmklemmen voor 8 euro de twee, waar ze van een merk in de bouwmarkt per stuk al twee keer zo duur zijn.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 14 Mei 2019, 23:50

Toch maar weer eens wat updaten. Er is niet veel meer gebeurd sinds najaar 2018. Dit vanwege meerdere prive omstandigheden.
Desalniettemin toch nu weer lekker aan de slag.

De rand zit inmiddels in het achterdek. De eerste glanslaag is geschilderd, er lag helaas toch nog wat ijzervijlselstofjes, dus dr zijn alweer kleine roestpuntjes zichtbaar, maar dat is een kwestie van opschuren en nog een aantal lagen. We gaan nu kijken naar een bouwer van een dektent voor de achterkant. Dan hebben we een overkapping voor als het regent en regent de kuip niet in op de banken die er nog in moeten komen.

De banken zijn in de maak (zie foto,s). Nu nog de stenen verwijderen inclusief box voor de stenen en verder dichtbouwen, zodat de hele U van hte achterdek 1 grote lounge zit wordt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Roelof » 17 Mei 2019, 21:49

Hey Leverg, goed te zien dat je weer bezig bent en de vorderingen met de boot plaatst op het forum.
Onlangs, terwijl ik bezig was met onze boot (dom, geestdodend tercoo werk) dacht ik nog aan jouw project en dat je al lang niks meer gepost had. Bij mij gaat het net zo, soms geen tijd, soms andere beslommeringen maar toch bezig met de boot :D .

Ik hoop binnenkort ook mijn topic weer te kunnen "up-daten" met de vorderingen maar jij gaat sneller :? :mrgreen:

Keep the good things up.
Vr. Groet,\Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 26 Mei 2019, 22:11

Afgelopen dagen maar weer eens wat geknutseld. Het dak moest nog steeds een keertje af.
Het dak was nogal abrubt afgezaagd door de vorige eigenaar ( bekende) en dat stond nogal apart en tevens wilden we er een lamp hebben en ook de dektent moet erop gaan aansluiten.
Dus met wat knutselwerk er toch weer een mooi stukje aangezet.

Origineel :
Afbeelding

Aanpassing
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag net voor de regen in de grondverf gezet, dus als het goed is scheelt dat weer wat toest morgen :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten