Oude heck kruiser aanpassen.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor De Waalschokker » 09 Okt 2017, 20:15



Dit forum bewijst meer dan eens z'n nut, dit kende ik niet varg, ik dacht dat Donkerg een verfprodukt gebruikte.
Nadeel (vind ik) is dat het behoorlijk duur is voor wat het bedoeld wordt, waar ik met mijn houtlijm één goedkoper uitkom en twee deze naast de kopse kanten insmeren verder gebruik voor wat die is gemaakt : lijmen. ;)
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Roelof » 09 Okt 2017, 21:24



En van deze tip ga ik ook gebruik maken ;)

Bedankt,

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor varg » 09 Okt 2017, 21:30

hier dan iets goedkoper....werkt net even prettiger dan de houtlijm https://www.quofi.nl/producten/20012340 ... =vergelijk Ook van Zwaluw (Bouwmaat oa.) https://www.toolstation.nl/shop/p36800? ... qbEALw_wcB
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor De Waalschokker » 10 Okt 2017, 00:54

varg schreef:hier dan iets goedkoper....werkt net even prettiger dan de houtlijm https://www.quofi.nl/producten/20012340 ... =vergelijk Ook van Zwaluw (Bouwmaat oa.) https://www.toolstation.nl/shop/p36800? ... qbEALw_wcB
Arnold


"...werkt net even prettiger dan de houtlijm..."

Ik mag van mezelf zeggen dat ik toch al enige ervaring heb met lijm uitstrijken zowel om gewoon te lijmen of in deze context de kopse kanten insmeren en ik vind van mezelf dat dit vrij vlot gaat.
Spul is de Bison"bruislijm" en ik ben daar zeer content (Vlaamse uitdrukking :D) over, gaat zeer vlug en is duurzaam.
Met het borsteltje in het (verf)potje roeren, smeren en daarna borsteltje weggooien want onbruikbaar voor andere zaken... houten spatels maak ik van afval en is dus wegwerp ;)
Enne de "goedkope" oplossing ook niet uit het oog verliezen : dus een beetje witte houtlijm een scheutje water goed omroeren en dat is vele malen beter dan dat industriële spul om kopse kanten in te smeren én scheelt meer als de helft van de prijs.
Maar goed zoals steeds ieder zijn ding ;)
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 01 Nov 2017, 23:42

T`is nogal druk met werk dus er komt niet veel van klussen aan de boot. Ook zit het daglicht nou niet echt mee.
Inmiddels staat wel de hele schuur vol met Betonplex en ijzer, dus zodra er tijd is gaan we aan de slag.

Hieronder de binnenranden van de achterkant/zitgedeelte van de boot ( zegmaar het kuipgedeelte wat netjes is uitgesneden.)
Uiteindelijk moet op de hele binnenkant een staande rand komen met afgewerkte houten reling.

Afbeelding

Binnenkort hopelijk meer tijd en dan weer aan de slag.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 26 Feb 2018, 13:55

Vorig weekend en afgelopen weekend maar weer eens aan de slag gegaan.
Schotten erin gezet, aardig klusje dat passen en meten...
Daarna dichtgemaakt met kopse kanten vuller.
Stuur erin gezet, maar de leidingen steken dwars door de toekomstige wc, dus maar eens even bij Vetus aanvraag gedaan voor 90 graden bochtjes voor de hydraulische leidingen.
Komende weken, dashboard erin maken, goten aan beide kanten maken van de boot voor water electra.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leverg op 26 Feb 2018, 21:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Roelof » 26 Feb 2018, 17:40

Mooi bezig, nog veel werk in het verschiet maar het gaat de goede kant op.
--/--
Leverg schreef: dus maar eens even bij Vetus aanvraag gedaan voor 90 graden bochtjes voor de hydrolische leidingen.

--/--

Je kunt bij iedere "hydrauliek boer" haakse koppelingen kopen, hoeft niet duur te zijn. Ik denk dat Vetus er een "speciaal" prijsje aan hangt.
Als je de maat schroefdraad niet weet, even een slang of de pomp meenemen om te passen.

Suc6,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 09 Mrt 2018, 00:00

Ik had vorig jaar nogal enthousiast alle bedrading eruit geknipt, maar dat was wellicht niet zo handig.

Maar zoals ik het nu zie heb ik voor de OM636 een start contact schakelaar nodig ala de Bosch 0342315001. http://www.land-und-baumaschinenersatzt ... 5001-.html

Heb even een viso sheetje ervan in elkaar geknutseld, maar dit zou zo toch moeten werken ?

Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor peter jansen » 09 Mrt 2018, 08:00

Stand 3 is volle sluiting als contactslot daar op staat en relais is aangetrokken. Waar wordt dat relais trouwens aangestuurd? Zie de spoel nergens in het schema!
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 09 Mrt 2018, 09:52

De spoel kon ik niet vinden in Visio, maar eigenlijk bedoel ik de 2 relais ( schakelaars ) achter elkaar :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten