Er even vantussen geweest met een tenniselleboog, half jaar mee gesukkeld, en de werken moeten stil leggen, want het bleef maar aanslepen.
Het vervolg van de werken was ik jullie nog verschuldigd:
2e topcoat achtersteven:
Gat geboord door de kleine spiegel, bleek achteraf de juiste keuze:
Hierna G4 + topcoat
Het hout van de beklede zijpanelen ook een laagje gegeven en het leer terug vast geniet waar nodig:
Stringers doorboort, hout was vochtig, Shetland gecontacteerd, en na een weekje kreeg ik het antwoord dat deze eerste boten "overbuild" waren en dat het hout nog weinig bijdraagt tot de stevigheid. Ik heb ze even laten drogen, daarna laag G4 gegeven, PVC buis erdoor, home made poly lijm, en boel met G4 dag erna toegedept.
Vloertje vastgezet met inschoefmoeren en verzonken inbusbouten, gekleed met poly 2 laags + fijntje erop
Laagje topcoat gegeven
Barst gevonden in zijkant, openslijpen en paar nieuwe laagjes op gezet:
Na alle kabels aansluiten de motor laten warmdraaien in een watervat, olie er af en opnieuw. Telkens meer belasten en langer laten draaien, tot olie kraakhelder er uit kwam.
Dag erna, eind arpil, haar dan eindelijk eens te water gelaten: magisch moment!
Toertje gemaakt van 2 uur, voornamelijk 25% throttle, maar ging perfect!
Ondertussen al meer dan 30 uur gevaren, en ken ik de Gentse binnenwateren als mijn broekzak! Topmomenten tijdens de Gentse feesten, met 9 man aan boord. Ligt nu op een kilometer van men deur en wordt wekelijks van genoten!