Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Berichtdoor riny » 29 Jun 2017, 22:48

Goedeavond,
Ik zal me even een beetje voorstellen, ik heb dit al is eerder gedaan in viewtopic.php?f=23&t=1404&p=18708&hilit=riny#p18708 maar dit is alweer een tijd terug. Ik ben dus Riny afkomstig uit brabant in sinds 2014 in bezit van een super leuk bootje (samen met mijn vriendin). Zoek tocht begon met een bootje te vinden in onze prijsklasse en naar onze smaak ik hoef hier niemand te vertellen dat dat vaak niet samen gaat en dat je budget altijd wat lager is dan je wensen. Uit eindelijk naar een tijd zoeken havens langs en marktplaats dagelijks afstruinen bij deze boot uitgekomen. Snel zagen we dat het een mooie boot was met wat werk maar met een goed hart (zo goed als nieuwe sole diesel mini 34). Zo gezegd zo gedaan boot gekocht .. de reis kan beginnen eerst de boot in een weekend van Almelo naar Den Bosch gevaren.
Tijdje mee gevaren toen hadden we de kans om hem het water uit te halen en hem een snelle opknap beurt te geven zodat hij er weer netjes uitzag. Hieronder een foto van hoe die eruit zag toen die

Afbeelding

na een drietal dagen werken onderstaande resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


nu 3 jaar verder komt het grote werk eraan zie hieronder een to-do lijstje met wat we allemaal gedaan willen hebben voor die het water weer in gaat dit lijstje kan nog langer worden na mate het project.

- Nieuwe ramen
- Nieuwe rubbers/aluminum/kunstof
- Bovenbouw schuren plamuren lakken
- Onderschip schuren plamuren lakken
- Antifauling en onderlaag herstellen en opnieuw in de antifauling zetten
- Wal stroom aansluiting maken voor de toekomst
Dit alles moet deze zomer gaan gebeuren in de vrije uren die we hebben. Het word hard en veel werken maar dit zal straks allenmaal beloond worden.

Hieronder een foto van de boot toen die het water uit kwam

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ondertussen al de onderkant schoon gekrapt en slechte plekken teer verwijderd en klaar gemaakt om te herstellen. Als dit gedaan is nieuwe anti fauling eronder. Ook gaan binnnen kort de ramen eruit en kan het winterzijl over de boot zodat het niet binnen kan regenen. Daarna kan het schuren en plamuren beginnen. Hieronder wat fotos van de onderkant op dit moment.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor dit moment ben ik even uitgetypt maar komende dagen weer veel werken in de vrije uurtjes en dan zullen er ook wel weer nieuwe foto`s gemaakt worden en een kleine update.
riny
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 14 Mei 2014, 16:51
ligplaats: Den Bosch
info:

Re: Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Berichtdoor Roelof » 30 Jun 2017, 00:52

Idd een mooi scheepje, hopelijk zit het weer mee tijdens de werkzaamheden.
Suc6 met het klussen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Berichtdoor Roelof » 30 Jun 2017, 00:52

Idd een mooi scheepje, hopelijk zit het weer mee tijdens de werkzaamheden.
Suc6 met het klussen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Berichtdoor riny » 04 Jul 2017, 20:57

Vandaag weer een stukje verder gekomen met ons bootje gedeelte van de slechte plekken behandeld met 2 componenten teer (is voor me gedaan door iemand die dat spul nog over had na zijn eigen boot) ramen eruit en ramen afgeplakt met wat plastic karton en daarna het winter zeil erover voor als het gaat regenen. Volgende stap is onderkant in de anti fauling zetten en daarna beginnen met schuren en plamuren hieronder wat fotos voor de impressie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
riny
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 14 Mei 2014, 16:51
ligplaats: Den Bosch
info:

Re: Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Berichtdoor GeoPlay » 30 Jul 2017, 17:12

Leuke boot! Succes met de werkzaamheden en hopelijk kan hij snel weer het water in :D
GeoPlay
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 Jul 2017, 15:55
ligplaats: 's-Hertogenbosch / Bakel
info:

Re: Project Tjeukemeer kruiser OEPS

Berichtdoor riny » 05 Sep 2017, 16:11

Zo weer stapje verder hard geweerkt afgelopen 2 dagen eerst gehele romp geschuurd en geplamuurd op plekken waar nodig. daarna de rand langs de gangboorden geschuurd. daarna de gangboordende roest plekken ogpen gemaakt om te behandelen en daarna weer netjes strak te maken. hier onder weer een kleine impressie van de voortgang
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
photo upload
riny
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 14 Mei 2014, 16:51
ligplaats: Den Bosch
info:


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten