Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Popeye » 27 Jan 2019, 12:04

Roelof schreef:Omdat er bijna geen recht stuk is om vanuit te meten, een dummy frame gemaakt voor de koelkast zodat het visueel wordt.

Eerst zorgen voor een goede vlakke vloer en dan een grote winkelhaak! Je kunt natuurlijk ook zelf een maken of een stuk plaatmateriaal gebruiken!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikers-avatar
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Noordvaarder » 27 Jan 2019, 22:02

Popeye schreef:………. en dan een grote winkelhaak! Je kunt natuurlijk ook zelf een maken.
Op de bouw moesten we die vroeger zelf maken. Was een verhouding voor, 3-4-5 steek.
Als de korte zijde 60 cm lang is, en de lange zijde 80 cm lang is, dan moet de schuine 100 cm lang zijn.
Med venlig hilsen,
Wiebren

Doerak 850AK
Gebruikers-avatar
Noordvaarder

ligplaats: Marenland - Winsum (Gn)
info: Doerak 850AK

Berichtdoor Roelof » 28 Jan 2019, 06:44

@ Hooveld960
De panelen voor de betimmering haal ik bij "plaat & plakservice" in Groningen http://plaatenplakservice.nl/. Ze kunnen alle soorten fineer en HPL persen.

Ik gebruik eiken fineer op 6 mm berken(?) multiplex voor de zichtbare gedeeltes, in de kastjes wit HPL. Lakken doe ik zelf met AVIS PU lak, 1 laag voor het zagen van de onderdelen en voor montage nog 2 lagen.

Binnen wordt alles kaal gemaakt met een tercoo en in een stevige laag 2K primer gezet. Daarna wordt alles bekleed met 10 mm Armaflex (het zwarte)
Rond de ramen wordt de betimmering tegen de armaflex geplaatst.
Achter het meubilair en het plafond wordt de betimmering op de spanten gemonteerd. Hierdoor blijft ca 2,5 cm ruimte tussen de Armaflex en de betimmering over, dit wordt opgevuld met schapenwol.

Onze boot ligt in Wildervank.
Als je een keer langs wilt komen hoor ik het graag, stuur maar een PB met jouw contact gegevens. (De komende weken ben ik op reis maar daarna van harte welkom).

@ Popeye
Idd, zou kunnen maar ook in de vloer zat her en der een minimale afwijken, dus ik wilde het risico niet nemen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof

ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Berichtdoor Popeye » 28 Jan 2019, 09:44

Roelof schreef:@ Popeye
Idd, zou kunnen maar ook in de vloer zat her en der een minimale afwijken, dus ik wilde het risico niet nemen.

Van huis uit metaalbewerker zeker. In de bouw kijken we vaak niet op een millimeter. :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikers-avatar
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Projecten