Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 30 Dec 2018, 21:38

Nu de leidingen tegen het SB schot gereed zijn, begonnen met het volgende hoofdstuk(je) : De banken monteren.
Alles stond gestapeld in het midden van de boot en ik werkte er omheen. Op en in de banken lagen gereedschappen en onderdelen, een soort magazijn ;) zonder storend te zijn.

Door het verplaatsen werd duidelijk wat ik eigenlijk bewaarde :oops:
Afbeelding
(de banken los op de plaats met de hele "verzameling" er op)

Tijd dus om serieus op te ruimen :D

Na het monteren van de bank de kussens er op gelegd. Deze lagen sinds een jaar in het slaapvertrek, de enigste ruimte zonder lekkage :shock: met ventilatie!
De bank hebben we langsscheeps ingekort van 2,50 mtr naar 1,90 meter dus 2 kussens moeten vermaakt worden.
Afbeelding

De rugleuningen ontbreken nog maar om deze uit te meten wilde ik de kussen op de banken hebben (de afwerking boven de kussens ligt er los op om een idee te vormen)
Afbeelding

Afbeelding

Voor de "gezelligheid":
De losse kussens nog even neergelegd en een half uurtje alles bekeken vanuit alle hoeken op de bank. Even genieten van deze kleine mijlpaal. Het interieur begint form te krijgen!!! :D :oops:
Afbeelding

De buurman kwam ook nog even langs (ik noem geen namen Erik :mrgreen: ) en we hebben gezellig zitten ouwehoeren tot de koffie klaar was.
De kussens liggen nu thuis en het slaapvertrek is opslag geworden voor div. houten onderdelen en gereedschappen.

Tot zover de update 2018, allen een goede jaarwisseling en de beste wensen voor 2019 toegewenst.
Afbeelding
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aatv » 31 Dec 2018, 06:56

goed bezig Roelof, en inderdaad zodra je met interieur aan de slag gaat zie
je het vooruit gaan. ik sta ff stil nu moet eerst nog stukkie iso plakken en met
de huidige temp in limbabwe is plakken ff geen optie. ach ff pauze is niet
erg heb ook nog ergens een vrouw die een beetje aandacht ook wel op prijs
stelt :lol: beste wensen en een goed nieuwjaar kerel!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Amersfow » 31 Dec 2018, 08:46

Mooi hoor. Ik zou wel proberen die lat tegen de wand weg te laten, anders zit je daar tegenaan met je rug en heb je net niks aan de rugkussens. Als je nog een goed adres voor nieuwe kussens wilt, deze is goedkoop en perfect; www.skoy.nl
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1828
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 02 Jan 2019, 21:10

Amersfow, je hebt gelijk, op de foto's lijkt het dat de afwerkingslatten over de kussens heen steken en dat zou storend zijn als je achterover leunt. De latten liggen op bovenstaande foto's los op de kussens maar zijn de afwerking van de aansluiting tussen de banken en de wandpanelen. De kussens hebben een uitsparing aan de bovenkant om onder deze rand ingeklemd te worden, dat is niet zichtbaar op de foto's.
Dit is ook de reden dat ik de kussens erbij wilde hebben voordat ik met de rugleuningen bezig ging.

Vandaag de rugleuningen gemonteerd
Afbeelding

De latten liggen nog steeds los, alleen voor het idee ;) . Dit is het laatste wat gemonteerd kan worden nadat de wandpanelen rond de ramen gereed zijn.

Een klein zaagfoutje geeft een kier onderaan de rugleuning tegen de achterkant :oops: , dit gaat verholpen worden.
Ook een meet fout van de kabelpijp in de achterste hoek (het donkere driehoekje) hier een dunner stukje ingezet om contact tussen de PVC pijp en de zitting te vermijden :| .

Morgen verder met de vloer in de zithoek.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 06 Jan 2019, 21:29

Vandaag nav. een idee van een goede vriend (noem wederom geen namen .... :mrgreen: ) een klein model van een ouderwetse scheepstelegraaf gekocht (met bel voor de positie van de handel).

Afbeelding

Ik wil eens bekijken of het mogelijk is om de morse bediening van de motor en koppeling hierin kan worden verwerkt. Dit item heeft zeker geen haast, eerst de belangrijke zaken zoals conservering, isolatie, betimmering, koeling motor, schilderen, enz, gereed zien te krijgen maar dit is een leuke uitdaging voor thuis aan de keukentafel en in m'n hobby schuurtje. :D .
Lukt het niet om de morse bediening over te bouwen dan is het altijd een leuk ornament aan boord.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Jan 2019, 22:37

Roelof schreef:Ik wil eens bekijken of het mogelijk is om de morse bediening van de motor en koppeling hierin kan worden verwerkt.

Zo zo ,dat is een mooie Roelof.
Het zou mooi zijn,als je daar i.i.g. de voor- en achteruit op zou kunnen monteren,en dan desnoods een appart hendeltje voor voor gasbediening.
Proficiat.
Noordvaarder
 

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Jan 2019, 23:04

Afgelopen weken leuk tijd gehad om verder te gaan met de boot.

Kartonnen mallen gemaakt voor de betimmering rond de ramen achter en SB
Afbeelding

Panelen gelakt en gezaagd
Afbeelding

Afbeelding

Overzicht
Afbeelding

Het pas maken van 1 paneel ging helemaal fout en moest opnieuw gezaagd worden. Denk dat het gewoon een "slechte dag" was :x :roll: :(
Al met al koste het 4 dagen om het hout rond de ramen op maat te maken.

Omdat er bijna geen recht stuk is om vanuit te meten, een dummy frame gemaakt voor de koelkast zodat het visueel wordt. Aansluitend begonnen met een nieuwe zij wand. (Hiervan zijn de maten nu nog ruim bemeten).
Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgt,
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aatv » 27 Jan 2019, 09:12

gaat lekkker zo roelof! bij mij gebeurt er ff nix helaas, ben weer aan het werken, dochter lief
is weer thuis komen wonen dus kamers klussen en het weer in limburg is ook bar. volgend weekend
maar is ff bij de boot kijken of alles nog ok is.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Tontoos » 27 Jan 2019, 10:14

Goed werk Roelof ziet er professioneel uit.

Mvg. Antjo
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Hooveld960 » 27 Jan 2019, 11:47

Hoi Roelof, mooi stukje werk hoor! Maar Hooveld960 heeft weer wat te vragen :-)
Die betimmering rond de ramen, is dat kant en klaar gefineerd en gelakt hout of zo? Zo ja, waar koop je dat? Zo nee, wat heb je daarvoor dan gebruikt?
En zit dat rechtstreeks tegen de stalen wand? Zo te zien op de foto's zit er een soort witte plaat en op de wand links is het zwart. Is dat zwarte de stalen wand en is dat witte een soort tussenplaat? Zo ja, wat is dat dan?
Waar ligt je project ergens als ik vragen mag, want je woonplaats is onder meer Hellevoetsluis?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten