Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 09 Nov 2018, 22:48

Zelfs wat je straks niet meer kan zien wordt keurig netjes.
Mooi hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor pascall » 10 Nov 2018, 11:55

Wordt een prachtig scheepje, comfortabel, nette techniek, voor de langere tochten, misschien Denemarken.... ;)
Volg je heel de tijd al, passie voor het bouwen, ken het...

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2108
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 11 Nov 2018, 18:36

Dank voor de reacties.
Ik blijf mij af en toe verbazen over de tijd die nodig is om de wzh zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen en het resultaat per dag. Heb vandaag (weer) niet het doel bereikt wat ik in gedachten had toen ik vanmorgen naar de boot ging :(
Voor een deel heb ik tijd verspeeld door niet werkend (oud) gereedschap en belangrijk: Vanavond komen volgens de traditie in het Noorden de kinderen langs de deuren ivm St. Maarten :D

Ivm geluidisolatie: Vilt doek aangebracht over het schapenwol. Dit was het oponthoud, het nietpistool werkte niet meer en heb ca 1 uur verspeeld om een nieuw op te halen :cry:
Afbeelding

Geperforeerde (kunststof) plaat op maat gemaakt aan de huidzijde, had het motorschot ook willen doen maar dit komt komende week.
Afbeelding

Monteren ging niet lukken, de schroefjes waren te kort :roll:

Omdat het motor ruim onder de bank een open verbinding is probeer ik het maximale te doen aan geluidisolatie in de bank. Geperforeerde plaat breekt geluidsgolven. Het vilt doek voorkomt dat het schapenwol stof creëert als het zou gaan schuren tegen de geperforeerde plaat door van trillingen.Op deze manier heeft de isolatie 2 doelen; warmte buiten houden en motorgeluid reduceren.
Afwachten wat het resultaat gaat zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor pascall » 11 Nov 2018, 20:18

Ik heb steenwol gebruikt in de motorruimte, en wel van het soort wat men gebruikt om bloembollen in de kweken.
Het is van zware persing, het is dan ook niet te snijden maar je moet het zagen, het resultaat ken je :D
pascall
 
Berichten: 2108
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Remco Rozenburg » 12 Nov 2018, 16:25

Vanmiddag heb ik je hele topic doorgelezen: respect voor wat / hoe jullie het allemaal aanpakken, ongelooflijk!
Remco Rozenburg
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 14:48
ligplaats: Schiedam
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 12 Nov 2018, 19:53

Dank voor de complimenten.
Het gaat langzaam en jammer genoeg kan ik aan de boot niet altijd de tijd besteden welke ik graag zou willen.
Eerlijk toegegeven: Een dergelijke refit hadden we niet in gedachten toen we de boot (in slechte conditie) kochten maar naar mate we vorderden met demonteren van het meubilair en betimmering kwamen er steeds meer onverwachte problemen tevoorschijn. Hierdoor hebben we besloten om alles kaal te maken en van scratch weer op te bouwen. Het voordeel is dat we alles in eigen hand hebben en de boot maken zoals we zelf willen.
Hierdoor heb ik de "knop" omgezet en gaan we nu stap voor stap de hele boot kaal halen en aanpakken. Het meubilair wordt opgeknapt en hergebruikt met een aantal wijzigingen.

Bij aankoop was onze verwachting dat we in Mei 2019 klaar zouden zijn en in de zomer weer konden varen. Op dit moment heb ik najaar 2020 in gedachten maar ik zal niet verbaast zijn als het 20121 wordt. Het doel is om komend jaar het gehele "buitenboord schip" gereed kan hebben inclusief aanpassing van de motorkoeling enz.

Ik heb het voordeel dat ik soms iets kan regelen via mijn werk waardoor de kosten enigszins beperkt blijven en krijg soms hulp van sommige goede vrienden, we helpen elkaar...
Hij is enorm goed met elektra (weet ik niks van :mrgreen: ), ik help hem met het tercoo"en van zijn boot en regel een goed verf systeem en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.

Onderstaande een bovenaanzicht van onze boot, getekend in paint, (verder kom ik ook niet :oops: ) zoals wij deze in gedachten hebben.
Deze plattegrond gebruik ik om alles in te tekenen zoals posities van tanks, leidingwerk, elektra, enz.
De inrichting van het slaapvertrek is een idee, hier ben ik nog niet zeker van.
Hopelijk is het een beetje begrijpelijk.....

Afbeelding

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor MissDeeDee » 12 Nov 2018, 20:49

Ze wordt weer mooi Roel, hoe dan ook! ;)
MissDeeDee
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 Sep 2018, 10:18
ligplaats: Wildervank
info: Beachcraft

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aatv » 13 Nov 2018, 09:45

goed bezig Roelof! tja ik weet er ook inmiddels alles van dat het niet zo snel gaat als je
zou willen door oponthoud wat niet te voorzien is. maar ach we komen er wel :D en als
we straks klaar zijn en liggen te dobberen met een koud pintje lachen we er wel is om
en kunnen we trots zijn op het resultaat.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 13 Nov 2018, 21:35

@ Aatv
Zodra we allebei gereed zijn gaan onze wegen elkaar zeker wel een keer kruisen. Ga er vanuit dat we allebei ons eigen "huismerk" koud hebben staan.
Ik verheug me er op ;)
@ MissDeeDee
Gaat zeker lukken, ook wij zullen elkaar eens tegenkomen :D

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aadbloem » 13 Nov 2018, 21:58

Hier vind je leuke vaartochten met een fraaie Swin Patio
Ik was enkele jaren geleden op zoek naar informatie over vaartochten op de franse kanalen.
https://pallieterinfrankrijk.weebly.com/
Slechts enkele Swin Patio foto's maar toch leuk wat er mee bevaren is. Geweldig scheepje voor deze wateren.
aadbloem
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten