Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 16 Mei 2018, 19:41

Er is zeker een verschil in het geluid met de nieuwe isolatie. Vogels op het dak of lopen over het dak hoor je een stuk minder. Er liggen nog lossen vloerdelen in de boot en deze maken wel geluid als ik er overheen loop.
Het eindresultaat blijft natuurlijk afwachten tot we weer kunnen varen...........
Mbt geluidsisolatie zijn er paar dingen tegen het motorschot verandert maar tot nu toe lijkt het op mooie verbeteringen.
Mocht het uiteindelijk tegenvallen dan kan ik de oude situatie alsnog herstellen.

Met de motor onder het achterdek was het geluid binnen ook (zeer) aangenaam. Ik heb geprobeerd om een filmpje te plaatsen maar dat lukte niet :( , maar met 1800 rpm / ca 8 km/h was het een aangenaam zacht gebrom op de achtergrond.
Toevallig hadden we het afgelopen week over het geluid / lawaai niveau tijdens de vaart op het achterdek. Dit was volgens haar geen enkel probleem.
onderstaande foto zegt meer als woorden denk ik ;) (ze heeft er samen met de honden meer dan een uur van de lentezon van 2017 zitten genieten :D)

Afbeelding

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor herman42 » 29 Mei 2018, 17:20

Knap werk hoor! En erg leerzaam door de vele foto's!
herman42
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 Mei 2018, 12:29
ligplaats: Friesland
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aatv » 02 Jun 2018, 05:53

mooi werk Roelof! pff wilde dat ik zover was om aan de inrichting te beginnen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 03 Jun 2018, 22:12

Bedankt voor de complimenten :D
Ivm de warmte van de afgelopen weken weinig vorderingen gemaakt,maar dit weekend weer verder gewerkt aan het meubilair aan BB zijde. Om eea. visueel te maken (en omdat ik helemaal klaar was met de lage instap) bij de ingang de trap gemaakt op de originele hoogte (tijdelijke treden).
Afbeelding

Afbeelding
De tredes zijn min of meer kopieën van de originele. De aansluiting van de onderste trede tegen de bank vind ik niet passend, dit kan nog zomaar veranderen in een haakse aansluiting tegen de bank maar dit bekijk ik zodra alles definitief op z'n plaats staat.

Volgende gaat over de SB zijde ivm voorbereiding en het aanleggen van leidingen voordat de bank definitief wordt geplaatst.
Het is nog niet zover maar als alles gaat volgens "de wet van Bartje" begin ik over niet al te lange tijd aan SB., op dezelfde manier als BB isoleren, meubilair enz.

Vraag:
Aan SB, tussen de wandbetimmering en meubilair komen een aantal leidingen: 2x vul & ontluchtingen drinkwater tanks en centrale afvoerleiding van grijs en zwart water naar de sewage tank:

Welk materiaal is het beste om voor de centrale afvoer naar de sewagetank te gebruiken? PVC pijp of "geurloze" slang?
Mijn gedachten:
- PVC pijp is geurloos maar is het ook trilling bestendig? Er zal een (gelijmde verbinding in moeten komen).
- "Geurloze" slang is trilling bestendig maar kan doorzakken tussen de beugels (ca. elke 80 cm een beugel / verbinding dmv slang-tulle met slangklemmen)

Hoor graag alle meningen, het is nog niet zover maar ik wil mij graag op tijd oriënteren / voorbereiden.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Jun 2018, 06:15

roelof speel op zeker, gewoon de slang door een pijp laten lopen
hangt ie ook niet door en geen risico op kapotte pijp later.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor varg » 04 Jun 2018, 08:51

Geurdichte slang is maar bepaalde tijd geurdicht! Na een paar jaar stinkt ie! Ik zou voor pvc drukbestendig gaan en alles zo wegbouwen dat je er later weer makkelijk bij kan. https://www.wildkamp.nl/assortiment/dru ... en/2010110
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 05 Jun 2018, 17:53

Dank voor de adviezen.
Achteraf gezien was de vraag vanuit mijn positie overbodig maar de reacties hebben mij wel op het juiste spoor gebracht. Het antwoord ligt onder handbereik in m'n werk alleen heb ik er nooit bij stilgestaan tot ik er over na ging denken en de vraag hier voorlegde :oops:
De afvoerleiding ga ik aanlggen met leidingen van Blücher. RVS buizen met een gesealde schuif-passing. Makkelijk aan te leggen, trilling bestendig en geur vrij.
Dit systeem wordt ook in de beroepsvaart toegepast dus zal het op m'n bootje zeker werken :lol: (helaas wel prijzig :? )

Nogmaals bedankt,
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor varg » 05 Jun 2018, 23:06

Gebhard Leberecht von Blücher, sinds 1814 vorst Blücher von Wahlstatt, was een Pruisisch generaal die zijn leger leidde tegen Napoleon Bonaparte in de Slag bij Waterloo in 1815. Wikipedia
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Leverg » 06 Jun 2018, 00:41

Roelof schreef:Dank voor de adviezen.
Achteraf gezien was de vraag vanuit mijn positie overbodig maar de reacties hebben mij wel op het juiste spoor gebracht. Het antwoord ligt onder handbereik in m'n werk alleen heb ik er nooit bij stilgestaan tot ik er over na ging denken en de vraag hier voorlegde :oops:
De afvoerleiding ga ik aanlggen met leidingen van Blücher. RVS buizen met een gesealde schuif-passing. Makkelijk aan te leggen, trilling bestendig en geur vrij.
Dit systeem wordt ook in de beroepsvaart toegepast dus zal het op m'n bootje zeker werken :lol: (helaas wel prijzig :? )

Nogmaals bedankt,
Groet,
Roelof


Die hele Bluchner site ziet er inderdaad aardig profi uit. Kost wat, maar zo te zien gaat je boot, en zeker na al je opknapwerk nog aardig wat jaren mee.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 09 Nov 2018, 22:23

Een inmiddels oud topic over onze Swin weer even ophalen, belofte maakt schuld :mrgreen:

Afgelopen half jaar te weinig kunnen doen ivm gebrek aan vrije tijd, alleen gedaan wat mogelijk was.
Het uitwendige van de boot was prioriteit maar juist daar is niks gebeurd...... Aan de buitenkant ziet er nu uit als een "verlaten project" :oops:

Ben alleen bezig geweest met werk wat mogelijk was maar wat ik per moment kon laten liggen:
Nieuw aanrechtblad geplaatst
Afbeelding

Ophanging voor afzuigkap(je) met kastje gemaakt
Afbeelding
En het meubilair aan BB in 3 lagen lak gezet en permanent gemonteerd.


Afgelopen week eindelijk vrij kunnen nemen:
Gasleiding RVS 316 uit één stuk vanaf de gasbun naar het kooktoestel aangelegd
Afbeelding

Door 2 kastjes heen
Afbeelding

En onder de luiken op het achterdek naar de gas bun (klein buigfoutje)
Afbeelding

spanningsloos aangesloten op het kookpaperraat (Foto: voor het beugelen en aansluiten)
Afbeelding

Onder het kooktoestel afgesloten (dit was tobben om voldoende ruimte te creëren tussen de onder het kooktoestel en de keuken lade).
(Voor de ventilatie komt er nog een opening naar buiten.)
Afbeelding

Gisteren begonnen met de isolatie achter de banken aan SB.
rachels aangebracht op de spanten en plakpennen gezet en beugels voor leidingen geplaatst.
Afbeelding

Schapenwol geplaatst
Afbeelding

De smalle strook zonder wol is open gehouden omdat hier een paar leidingen doorheen getrokken moeten worden.

Wordt vervolgt,

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten