Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Feb 2018, 22:38

Marie Christina schreef:Als je nog een koelkast nodig hebt, heb ik er wel eentje Roelof. :)


Jhaa, die ene uit dat Kippie zeker :lol: :lol: :lol:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 26 Feb 2018, 23:15

Ja! :lol:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Feb 2018, 23:36

Dank voor de reacties.
Ik zou graag al iets verder willen zijn maar we gaan gewoon lekker door, afhankelijk van de tijd die beschikbaar is en dat wordt voorlopig iedere dag iets meer :D .

Leverg schreef:--/ --
Vraagje over de lange ijzeren liggers waar je de vloer op heb liggen... Zijn dat liggers van wand tot wand en is de enige bevestiging de lassen aan de wand van de boot ? ( foto van de tegeltjes, tijdje terug)
Zoek namelijk ook nog een oplossing voor mijn vloer en weet niet zeker of zo`n wand tot wand verbinding eigenlijk wel kon.
--/--
Ik wil het liefst geen houten liggers meer gebruiken, maar eigenlijk ijzeren/stalen "liggers". Heb nu mezelf leren lassen en zowaar ook lasapparaat en flitskap gekocht.


De dwarsscheepse profielen waar de vloer op ligt zijn hoekstalen 40 x 40 x 4. Deze hoekstalen zijn tegen de langsscheepse "spanten" gelast, alles uitgevoerd door de nieuwbouw werf destijds. Deze dwars verbanden hebben GEEN direct contact met de huid !!!
Als je iets dergelijks toepast, zorg dan dat je tegen een bestaand verband last en niet iets "kaal" tegen de huid afsteund.
Dit zou een "hard punt" tegen de huid veroorzaken wat door de werking van de boot op termijn scheuren in de scheepshuid kan veroorzaken.
(Ik hoop dat het begrijpelijk is, uitleg op tekst is geen sterk punt van mij :( , als er vragen over zijn hoor ik het graag)

Aanvulling:
Ik heb nog even op jouw topic gekeken, je kunt zonder problemen een profiel voor de vloer vast lassen tussen de spanten
Afbeelding


Knap dat je jezelf het lassen hebt aangeleerd.
Ik las met een goedkoop mig toestelletje met een gevulde draad, bevalt niet echt ivm het gespetter maar is makkelijk en goedkoop. Waar het serieus wordt zoals eerder beschreven bij het laswerk onder de waterlijn heb ik professionele hulp ingeroepen.
Ik wil binnenkort toch weer een tang / elektrode machientje kopen, 220 Volt / DC, last beter en minder rommel.

Groet,
Roelof
Laatst gewijzigd door Roelof op 27 Feb 2018, 00:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Feb 2018, 23:55

swiex schreef:--/--
Ik ben trouwens even benieuwd naar wat je op de vloer gaat doen?
--/--


Hoi Swiex, dank voor je reaktie.

Ik weet nog niet zeker wat er op de vloer komt. Rond de tafel en in de stuurhut komt vloerbedekking zoals er ook lag toen we de boot hebben gekocht.
Afbeelding

Voor de verlaagde vloer (ingang vanaf achterdek en keuken) zit ik te denken aan kunststof stroken in teakhout kleur / motief. Slijtvast en water bestendig.
Dit wordt zo'n beetje het laatste wat ik ga doen. Tot de betimmering in het woongedeelte en stuurhut gereed is loop ik met werk schoenen in en uit, het zou zonde zijn als een mooie vloerafwerking kapot gelopen wordt of per ongeluk aangetast wordt door afbijtmiddel of verf oid.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Gruttepier » 27 Feb 2018, 08:01

Op het lasgedeelte wil ik graag even inbreken, dit is wat ik heel vaak hoor bij restauraties (zowel boot als auto)
Het lassen met een "goedkoop"flux automaatje of het gebruik maken van een bmbe trafo.
De laatste is verder prima om lekker grote stukken af te lassen maar vervelend bij kleine lasklusje met grotere kans op lasogen.
Flux lassen is verschrikkelijk, heb er geen andere woorden voor, het is goedkoop maar voor de rest een ergernis en te vergelijken met het kopen van een slijptol bij de Action.

Een project vraagt investering, dat is voor het materiaal wat je gebruikt maar ook voor het equipment, heb je slechts 1 lasje te leggen en kijk je dat ding nooit meer aan kan ik me nog een voorstelling maken, Maar als je meerdere lasprojecten hebt is de investering in een normaal 220 Mag apparaat op Co2 echt niet slecht.

Je kan gewoon normaal en lekker lassen met mooie lassen als gevolg en heel belangrijk , de lastrafo behoud een hoge restwaarde.
En het verschil tussen restwaarde en de kosten van een Flux of Bmbe apparaat dekken elkaar, maar je hebt wel heerlijk kunnen lassen.

Onderstaand is een prima machientje en incl alles zit je rond de 500 euro.

https://www.allesvoorlassen.nl/lasappar ... KwQAvD_BwE
Gruttepier
 

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2018, 08:21

Ik ben het zeker met je eens Gruttepier.

Ik had voor kleine klusjes een MIG apparaatje staan en deze ook bij de boot gebruikt. Toen deze stuk ging een nieuw MIG/MAG apparaat gekocht met gevulde draad. Achteraf gezien is het een verkeerde keuze geweest om door te gaan met fluxdraad.
Laat ik nou precies dat apparaat van WP hebben :!:
Er komt nog genoeg laswerk komende zomer, Ik weet nog niet of ik dit apparaat omzet naar CO2 of een tang lasapparaat koop, beide hebben hun voor- en nadelen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor peter jansen » 27 Feb 2018, 10:53

Ik ben super tevreden met een inverter van 160 ampere. Geen merk maar een goede b keuze. Nog geen moment spijt van. Kunt er zelf tig mee lassen als je een torch set met gas er bij doet.
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor swiex » 27 Feb 2018, 17:06

Roelof schreef:Hoi Swiex, dank voor je reaktie.

Ik weet nog niet zeker wat er op de vloer komt. Rond de tafel en in de stuurhut komt vloerbedekking zoals er ook lag toen we de boot hebben gekocht.
Afbeelding

Voor de verlaagde vloer (ingang vanaf achterdek en keuken) zit ik te denken aan kunststof stroken in teakhout kleur / motief. Slijtvast en water bestendig.
Dit wordt zo'n beetje het laatste wat ik ga doen. Tot de betimmering in het woongedeelte en stuurhut gereed is loop ik met werk schoenen in en uit, het zou zonde zijn als een mooie vloerafwerking kapot gelopen wordt of per ongeluk aangetast wordt door afbijtmiddel of verf oid.

Groet,
Roelof


Ik had dezelfde soort vloerbedekking en wou i.v.m. mijn honden een andere vloer en ga voor HPL platen ook in teak look.
Misschien heb je nog iets aan de onderstaande link. (Zodra je er aan toe bent)
https://www.pimpjeboot.nl/c-1342379/tea ... ten-plaat/

Ik zat eerst te zoeken naar vinyl maar dat kon ik niet vinden binnen een normale prijs klasse.
Dus uiteindelijk die besteld. (zodra ik het ga plaatsen dan komt er een nieuwe topic in projecten ;) )
swiex
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 10:09
ligplaats: Earnewâld
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2018, 19:27

Persoonlijk ben ik geen fan van HPL op de vloer, als er per ongeluk eens iets scherps onder je schoenen blijft plakken heb je zomaar krassen.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik het vinyl wat op werkschepen toegepast wordt tegen inkoopsprijs kan krijgen en door een vakman in een weekend kan laten leggen.
Zeker een mazzeltje maar ik zou dit niet willen ruilen voor HPL.
Vinyl vindt ik ook fijner aan de voeten als je er op sokken over loopt.

Als ik deze mogelijkheid niet zou hebben zou ik zeker ook andere opties overwegen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Yep » 27 Feb 2018, 20:01

Misschien een ideetje:

https://www.quick-step.nl/nl-nl/laminaa ... Impressive
Ziet er uit als hout en blijkt zeer krasbestendig.
Zodra opportuun (als tapijt 'op' is) plaats ik dit ook in de salon.

We hebben dit nu 2 jaar op de vloer in de keuken/kombuis.
Opmerking: We wonen 365 x 24 op de boot.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten