Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor swinpatio2017 » 09 Sep 2017, 18:52

Roelof schreef:Zo zit er op de steiger / trap die we gebruiken om de zijden kaal te bikken en te schilderen ook geen veiligheids railing :shock:

Afbeelding

Levensgevaarlijk, mijn partner of ik zal er maar vanaf vallen......



heb wel een mooie aluminium rolsteiger met hekjes en hoger als de jouwe mag je uiteraard gebruiken kan zijn dat hij wel op de fotos staat die we eens pe mail hebben uitgewisseld kort geleden
vrgr johan
swinpatio2017
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 Aug 2017, 11:03
ligplaats: Roswinkel
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 09 Sep 2017, 21:22

Amersfow schreef:Die "haakse slijper in hand" zijn vervelende wonden. Afgelopen zaterdag heb ik mijn 3e opgelopen; kap was verschoven. Elektrisch gereedschap blijft gevaarlijk.

Die kappen is ook niet alles, voor afbramen gaat het meestal wel, met een snijschijf kom je er 9 van de 10 keer niet bij.
Ik haal de kap er meestal af en heb dubbele leren handschoenen aan, heb hiermee sinds jaren geen verwondingen opgelopen.

Heb nu wel een gekneusde rechterduim, de Tercoo (met veiligheidskap) klapte vast onder een profiel en sloeg uit m'n handen.
Denk dat iedereen wel eens een "momentje" heeft.

Grootste probleem is dat het nu lastig is om een sjekkie te draaien :(

@ SwinPatio2017
Bedank voor het aanbod maar ik kan niet zeggen wanneer we schilderen, hangt van het weer af.
We kijken gewoon wanneer het weer het schilderen toelaat en blijven voorzichtig.

On Topic:
We zijn vandaag weer lekker bezig geweest om de kiel vanbinnen schoon te ontroesten en de eerste verlaagde vloerspanten zijn erin gelast.
Ik begrijp nu waarom de kiel gedubbeld is :shock:

Wat ik eerder opmerkte mbt tot lassen tegen de huid: de eerste verbranding aan de buitenkant zit eraan te komen. Er moet een fundatie aan de binnenkant tegen de huid gelast worden.
"t Is primer en kan makkelijk gerepareerd worden, ik zou balen als het hele verf systeem er aan de buitenkant al opgezeten had.
Foto's volgen later.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 04 Okt 2017, 00:15

Weer een kleine up-date....
Afgelopen maand het eerste deel van het schilderwerk onder de vloer gereed.
Afbeelding
Er moet nog een verwijderbare drager bijgemaakt worden maar omdat onder de verhoging een drinkwatertank wordt geplaatst komt dat zodra de tank gereed is.
Ook de vloerdelen van betonplex met antislip laag er ingelegd maar vergeten hier een foto van te maken :?

Verder zijn we als het een beetje redelijk weer is bezig met div las werkzaamheden om alles dicht te hebben voor de winter.

De opening van het niet functionele, altijd lekkende klapraampje bij de keuken dicht gemaakt
Afbeelding

Het verrotte dak boven de stuurstand verwijdert
Afbeelding
De opstaande rand eruit gezaagd met de decoupeerzaag (ik wilde niet slijpen met het risico van vonken naar alle kanten)

Bescherming van ramen en (restant) betimmering binnen
Afbeelding

Eerst strek strippen geplaatst rond het gat om het dek strak te houden en strippen onder het dek gehecht. Deze strippen zijn de ondergrond voor het lassen van de plaat in het dek
Afbeelding

Sluitplaat in positie
Afbeelding

De goede dagen van september ook gebruikt om SB buiten zijde te schilderen en de ramen gemonteerd (alweer geen foto... :oops:)

Als het kan wordt deze week de laatste lasnaad afgemaakt, daarna alles vlak slijpen :roll:

Dit is dit jaar onze manier van winterklaar maken, zorgen dat alles dicht is zodat we geen last hebben van regen en najaarsstormen 8-)
Op de foto's is te zien dat ik met een gevulde draad las, lekker makkelijk maar wat een gespetter is dat ... :(

Wordt vervolgt,

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Leverg » 10 Okt 2017, 00:48

Pracht van een boot, en hij wordt zo te zien alleen maar mooier. Mooi project.
Over mooi gesproken, komende dagen ( vanaf donderdag) gaat het weer naar de 20 graden, lekker klusweer.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 15 Okt 2017, 20:11

Eindelijk weer een stap vooruit met de wzh.
Het dak boven de stuurstand is afgelast maar moet gedeeltelijk nog geslepen worden. De spanten die ik eronder had staan me niet aan (strip) daar wil ik hoeklijn onder zetten :(

De bilge onder de zithoek ontroest, getercoot en in de 2k primer gezet.
Afbeelding

met rubberlijm dreunplaatjes geplakt tegen het schot tussen het motorruim en het leefgedeelte
Afbeelding

Afbeelding

en begonnen met isoleren
Afbeelding

Het is een leuke onderbreking om na al dat roest verwijderen en schilderen eens iets anders te doen. Ik was graag nog langer door gegaan met isoleren van het staande wand maar het werd donker en de bouwlamp ligt thuis :?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor jimmvld » 12 Nov 2017, 05:08

mooi project leuke foto's hoor:) respect
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Feb 2018, 13:42

Zo, het is een poos geleden maar de laatste maanden waren de werkzaamheden een herhaling van wat ik al gepost had. De condities (condens) stonden soms niet toe dat er geschilderd en gelijmd werd EN er is familie uitbreiding geweest :mrgreen:
Afbeelding
Deze jongeman vraagt natuurlijk ook tijd.....

Afgelopen maanden dus het schilder- en isolatiewerk in het leeft gedeelte gereed gemaakt. De stuurhut kan ik helaas niet direct meenemen omdat er buiten eerst eea moet gebeuren.

Nu begonnen met het aanleggen van (een gedeelte van) het drinkwatersysteem en buizen voor elektra.
Afbeelding

Afbeelding

Div. vloerdelen vastgezet
Afbeelding

En begonnen met het meubilair in te passen.
Afbeelding

Afbeelding

Omdat het meubilair te groot is om uit de boot te verwijderen werk ik nu kant voor kant af, als eerste BB. Hier staat alleen het keukenblokje en een kastje dus eenvoudig te bewerken. Aan SB staan de banken en ander groot spul opgeslagen.
De werkvolgorde (deel voor deel) is niet zoals ik graag zou willen maar helaas wordt het lastig om dit nu nog te veranderen. Het kost extra tijd dus gaat alles iets langzamer.
Gelukkig worden de dagen worden weer langer dus komt er ook meer tijd in de avond uren :D .

Volgende stappen gaan worden:
- verzonken bouten in de vloer egaliseren
- kabels trekken
- resterende ruimtes tussen de spanten opvullen met schapenwol
- wandbetimmering plaatsen (met dank aan een forumlid voor het adres in Groningen om HPL leveren en te laten persen http://plaatenplakservice.nl/#home )
- oude laklagen van het meubilair verwijderen dmv afbijt en daarna ligt opschuren (met dank voor de reacties in het topic waar ik hierover advies vroeg) en alles lakken / vernissen.
- meubilair monteren.

Wordt vervolgt.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 26 Feb 2018, 18:26

Als je nog een koelkast nodig hebt, heb ik er wel eentje Roelof. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor swiex » 26 Feb 2018, 20:09

Ziet er goed uit en bedankt voor de updates!
Ik ben trouwens even benieuwd naar wat je op de vloer gaat doen?
In ieder geval vind ik het een mooi project om te volgen en dat zal ik zeker blijven doen.
Keep up the good work!
swiex
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 10:09
ligplaats: Earnewâld
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Leverg » 26 Feb 2018, 21:02

Ziet er goed uit! Zo te zien hebben meer forum leden met dit langere licht weer zin om aan hun project te werken.
Ondanks de kou.

Vraagje over de lange ijzeren liggers waar je de vloer op heb liggen... Zijn dat liggers van wand tot wand en is de enige bevestiging de lassen aan de wand van de boot ? ( foto van de tegeltjes, tijdje terug)
Zoek namelijk ook nog een oplossing voor mijn vloer en weet niet zeker of zo`n wand tot wand verbinding eigenlijk wel kon.
Ik wil het liefst geen houten liggers meer gebruiken, maar eigenlijk ijzeren/stalen "liggers". Heb nu mezelf leren lassen en zowaar ook lasapparaat en flitskap gekocht.
T`is geen vakwerk, maar je krijgt het niet meer los :) Overigens dacht ik bij lasapparaten aan hele zware apparaten. Maar tegenwoordig zitten er geen spoelen meer in, maar electronica.
Prima ding, bij bva auctions gekocht. https://www.bva-auctions.com/auction/lot/30404/10436516
Het hele ding weegt 5 kilo :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten