een stalen Riva " project"

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 13 Mei 2017, 13:13

Zo beste mensen! Wij hebben de afgelopen weken even heerlijk genoten van een fijne chillout ......dat kan hier wel in deze omgeving...veel blauw water en 9 van de 10 keer wil de zon wel schijnen....vandaag ga ik de loods deur weer open zetten en verder met mijn stalen riva project!...dus de foto's zal ik weer naar Roelof door sturen om te zien hoe hee verder gaat met de stalen Riva.

Warme groet!!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 24 Jul 2017, 13:51

Dag beste mensen, ik ga vandaag eens even kijken op een pc of het mij lukt om wat foto's te plaatsen van het stalen riva project.....verwacht geen wonderen aangezien ik eigenlijk nooit op een pc werk, die moet ik dus ook even leren kennen :roll:.....om maar aan te geven....ik heb zelf een iPad van de eerste generatie, die werkt prima en daar maak ik ook de foto's mee :lol: ik ben ondertussen alweer een aardig eind opgeschoten met het project en wil dit graag met jullie delen aan de hand van foto's! Dus ik ga mijn best doen :?
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor WendyDeJong » 25 Jul 2017, 18:10

Dat is vrij eenvoudig, ga naar een site als http://imgur.com/ en klik op nieuw post. Daar kun je dan al je fotos uploaden. Als de foto geupload is, kun je er op klikken en kiezen voor "get share links" kopieeer de code die bij BBcode staat, en plak die vervolgens in je post hier op het forum
Gebruikers-avatar
WendyDeJong
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 26 Aug 2016, 15:01
ligplaats: Langweer
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 30 Jul 2017, 16:50

Nou Wendy, ik ben blij dat het eenvoudig is voor jou!...ha ha ...ik denk dat er nu de afgelopen dagen verschillende vreemde mensen een mail met foto's van mij hebben ontvangen, maar ik heb niks op deze site gekregen... :lol:
Zoals ik al had aangegeven.....computers is niet mijn ding...deze eerste generatie iPad is prima voor mij maar dan is het verder wel klaar met mijn kennis voordat betreft computers.
Ik kom in september weer even naar Nederland en dan vraag ik mijn kinderen wel of die het even kunnen doen die hebben zich er al bij neergelegd dat ik er niks van snap.
Zit er zelf niet mee maar ik vind het wel jammer dat jullie nu niet meer mee kunnen kijken , ik blijf wel foto's maken met deze oude iPad dus ooit zal het wel op het net komen.

Wel gek..ik heb gedaan wat er volgens het stappenplan moet gebeuren.... de foto's gingen ook ergens heen...maar waar ze uiteindelijk zijn gebleven :shock: ik weet het niet!

De boeg, de eerste twee meter van de romp is klaar en ziet er mooi uit...al zeg ik het zelf.
Groetjes Riva

Motor ruimte en zit compartiment vorm gegeven.
Afbeelding
Afbeelding

Boot omgedraaid om de vloerplaten ook van onderen dicht te lassen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Altijd mooi handig...een bootje op de kant!
Afbeelding
Afbeelding
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 31 Jul 2017, 00:12

Nou beste mensen, dat de foto's er staan hebben we niet aan mijn geklungel te danken :lol: maar aan de kundigheid van Henk en of Roelof, waarvoor mijn hartelijk dank heren!
Ik zal de foto's van vandaag ook sturen en als jullie tijd en mogelijkheid zien dan voor de nieuwsgierige leden weer plaatsen!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Amersfow » 31 Jul 2017, 07:41

Hi. Hoe ga je al die lasrupsen wegwerken? Heel wat plamuur nodig zeker?
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 31 Jul 2017, 12:34

Dag, als je kijkt bij de eerste foto's kan je zien dat ik begonnen ben met hechten van de stukken plaat, onder of achter elk verbinding stuk heb ik een 50x5 strip of stukjes strip gemaakt van afval plaat en die zijn dan 4mm dik, wat je nu nog ziet aan rups op de zijkanten bv is dus eigenlijk een stapellas om de ruimte tussen de platen op te vullen.....en die moet ik straks nog vlak slijpen....en om je eerlijk te zeggen, dat is een *}%}#|~{^}*}$ klus :lol: dus die stel ik nog steeds uit, die van het bovendekje heb ik reeds gedaan en ik doe dat eigenlijk stukje bij beetje....ik vind dat het minste klusje wat er bij komt.
Zo heb ik ook ervaren dat ik beter de lasslak direct na het lassen er af tik als dat ik het eerst laat zitten ( behalve waar ik verder las) en dan later de slak er af sla...ook een klus...ondanks mijn veiligheids bril al twee keer wat in mijn oog gekregen waarvan 1 keer iets wat ik weg heb moeten laten halen....en nu gebruik ik zo een bril die op een duikbril lijkt :roll:
Het voordeel van de tropen is dat het hier heerlijk weer is !! het nadeel is dat het zweet er aan alle kanten uit guts, dus ook achter je laskap, mijn bril en ook tussen mijn oorbescherming :lol: dus je begrijpt nu ook als ik zeg dat het vlak slijpen een klusje is die ik stukje bij beetje doe...plus, en ik zeg dit niet om te piepen en te jammeren maar ik vind het een zware klus met zo een grote haakse slijper met die dikke afbraam schijf er op :evil: veel lawaai, en stof!! Dus dat doe ik als de zon aan de anderekant van de loods staat zodat ik op de wind in de schaduw kant sta te werken in de deuropening maar dan moet ik ook telkens de boot verzetten.....dat is dan ook de reden waarom de boot telkens op een andere plek staat :lol: puur afhankelijk welke werkzaamheden ik ga doen en op welk tijdstip!....welkom in. De tropen! ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van sommige platen is de walslaag goed gaan oxideren oftewel is gaan roesten dus die kon ik mooi ook even in de rooie menie zetten, en op de bodem moest ik wel aangezien ik daar straks niet meer bij kan die ruimte spuit ik later helemaal vol met schuim
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Jul 2017, 14:20

Amersfow schreef:Hi. Hoe ga je al die lasrupsen wegwerken? Heel wat plamuur nodig zeker?



Hey Wouter die kan je gewoon weg slijpen hoor :D
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Amersfow » 31 Jul 2017, 14:40

? walslaag moet er toch eerst af voordat je lagen gaat opbouwen? Met stralen of een jaartje laten roesten?
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 31 Jul 2017, 17:20

ja dat klopt, daarom heb ik ook gewacht tot ik met rooie menie er op ga, en die platen die dubbel komen heb ik aan de gesloten kant eerst boven vrij laten liggen zodat de walslaag kon gaan roesten....en dat gaat hier vreselijk snel !!!...daar heb ik hier echt geen jaartje voor nodig :lol:
bv de twee platen die ik gebruikt heb voor de romp waren aan de binnen kant dus al lekker verroest echter die kant die nu boven ligt is nog niet genoeg verroest dat de walslaag er af is dus vandaar dat ik die nog niet in de menie heb gezet en de rest wel.
je kan het op de foto die recht van voor is genomen van 3 stukken goed zien welke plaat al lekker aan het roesten is ( vliegroest ) en welke nog een walslaag heeft.
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten