een stalen Riva " project"

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 31 Mei 2018, 20:07

Een sprong in de tijd, alles is zo snel gegaan dat ik van de verhuizing op Curaçao helaas geen foto’s heb kunnen maken......
Maar op deze foto’s kan je zien dat het Riva project dan nu in Nederland is aan gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk detail, de container deur opening is 235cm......de boeg van de boot is 234.8cm....met andere woorden....de boot paste er precies in.
Op curacao stond de boot op een flatbed trailer en was die recht tegen de achterkant van de container geparkeerd, toen ik de ketting losmaakte gleed de boot uit haar eigen recht de container is

Afbeelding

Afbeelding
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor broekie » 01 Jun 2018, 07:39

Je krijgt op een dag bezoek van RIVA zelf. Ik denk dat ze dit wel leuk vinden.
Ik sta er iedere keer weer van de kijken. Hoe verzin je zoiets en knap dat je het uitvoert.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Marie Christina » 01 Jun 2018, 17:17

Zoals ze in Groningen zeggen: " Da's ja mooi ja man ja."
En dat is een gróót compliment.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 01 Jun 2018, 17:58

Hallo beste luitjes!

Dank voor de complimenten!
De reden dat ik helemaal geen tijd kreeg om foto’s te maken is helemaal geweldig...jullie weten, in de tropen hebben wij een gezegde....jullie hebben horloges, en wij hebben de tijd....nou daar kwam ik achter....ha ha...ik was al geruime tijd bezig met het verkrijgen van een container, ik wist immers welke data mijn vertrek ticket was en dus ruim van te Voor een container aangevraagd...geen zorg, morgen heb ik een container voor u....mooi!...en morgen was de volgende dag morgen...en zo verging de tijd...totdat ik vertelde...beste mensen, volgendeweek over 4 dagen vertrek ik naar Nederland, hoe zit dat met die container!...en toen was het duidelijk dat ik een 40 ft container nodig had en wel met spoed!...de volgende dag had ik die...dus ik zeg, waar willen jullie alle spullen hebben...??...hoe zo meneer...om op transport te doen als ik weg ben!...nee meneer wij doen dat niet?! u moet zelf de container laden!...nou jullie snappen wel dat ik ....even...alle zeilen bij moest zetten....maar ach, dat was op de ochtend van vertrek ook weer allemaal klaar, douane controle, zegel er op en weg wezen!.
Douane hier was een ander verhaal!...een container uit south America is bij voorbaat verdacht...begrijpelijk, ware het niet dat ik alle goederen genummerd gelabeld en de inhoud van elke box of item had omschreven, 158 items in totaal incl de boot!....dus de steekproef van de douane om te vermelden wat zit in box nr X En X aankoop bon, herkomst etc etc doorstond ik glansrijk!...ik heb ze zelfs verwezen naar watersportforum projecten omdat ze alle info moesten hebben Over item “project boot”....
Maargoed, die staat nu in de nieuwe lokatie in Emmen ! Als ik weer aan de gang ga dan laat ik jullie weer mee kijken!
Eerst maar eens alles op zijn plek krijgen hier in Nederland.
Fijne dagen!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor RVDM » 02 Jun 2018, 11:06

Leuk om weer wat te lezen over dit project!
RVDM
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 25 Sep 2015, 11:09
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten