een stalen Riva " project"

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 06 Mrt 2017, 01:03

Hoi Riva,

Graag gedaan, leuk dat er een project vanaf scratch te zien is.
Vraag mij alleen af wat voor een pilletjes je hebt? Je hebt er een onvoorstelbaar tempo in zitten en dat ook nog met die warmte daar!!!

Als je dit tempo aanhoudt ben je snel klaar :mrgreen:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 06 Mrt 2017, 01:53

:lol: ha ha...nou ik zal het je maar verklappen!...het zijn geen pilletjes....het is de ouderwetse boterham met pindakaas!! :lol: ...lekker vroeg beginnen, ik werk alleen dus heb ook geen afleiding of " gezellige" koffie praat die veel tijd in beslag neemt plus dat ik er erg veel plezier in heb om het te doen/maken!
Je kan op mijn schetsen ook ergens zien dat ik vele opties had bedacht waarvan enkele later zijn aangepast op tekening omdat het tijdens het plaatwerk buigen er anders uit ging zien als ik eerst had bedacht....onder andere het kontje!
Die was eerst zoals "ongeveer "een Riva maar ik wist niet goed hoe ik kromming er in kon krijgen en uiteindelijk kwam ik op het model uit zoals het nu is.....voor mij prima :mrgreen:
En de temperatuur......die is heerlijk ik zet altijd twee deuren open waardoor ik lekker op de wind sta en ik heb op mijn las kar/werktafel ook een fan staan!
We gaan eerst weer even een weekje werken en dan hop hop hop weer naar de loods! Waar mijn project staat, ik zal dan ook even een fototje maken waar dat is....dat zullen jullie ook wel een leuk plaatje vinden denk ik.

Regards
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 13 Mrt 2017, 05:16

Zo beste mensen...ik heb weer fijn kunnen knutselen aan mijn project!....en ik zou ook wat foto's maken van mijn werkplaats maken, echter toen ik daar zaterdag was lag er een Frans marine schip voor mijn deur...dat betekend dat ik dan niet op de kade foto's mag maken....spionage hè...je snapt het wel...dus ik heb maar even foto's vanuit de deur gemaakt...ik zit vlak onder de Emma brug en rechts heb ik de pontjes brug...ik zit aan de kade van de annabaai!....wel oud maar prima lokatie !!
Ik hoop dat Roelof de foto's weer plaatst!...een fijne werkweek en tot volgendeweek zaterdag!
Warme groet 8-)
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor peter jansen » 14 Mrt 2017, 10:58

Misschien kom ik hem wel even in het echt bekijken. Vlieg morgen heen voor werk.....
moet toch daar ergens wezen geloof ik....
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 14 Mrt 2017, 11:17

Update van RIVA

Ik zou foto's plaatsen van mijn werkplaats, echter toen ik daar zaterdag aankwam laf er een Frans marine schip voor mijn deur!...dan mag ik niet op de kade foto's maken!...spionage....links is de grote brug en rechts de pontjesbrug...en het water is natuurlijk de annabaai !
Ik had al een karretje gemaakt waar ik de boot op zou zetten en naar buiten kon rollen.....de volgende keer dan maar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 14 Mrt 2017, 11:34

update van RIVA

Ik heb even de stand van zaken op genomen....2 1/2 pak elektroden 12.5 kg!....36 grote doorsnij schijven en 1 dikke afbraam schijf....de afgesleten grote schijven gebruik ik weer op de kleine slijptol!....ons Zeeuw bent zuinig ! En ik heb tot nu toe totaal reeds 61 meter las....gelast

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor broekie » 14 Mrt 2017, 12:15

Was daar vorig jaar nog. Jammer, was wel even langs gekomen.
Groeten vanuit Beijing China.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 14 Mrt 2017, 13:05

peter jansen schreef:Misschien kom ik hem wel even in het echt bekijken. Vlieg morgen heen voor werk.....
moet toch daar ergens wezen geloof ik....


Laat maar weten als je er bent....er is altijd tijd voor koffie!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 14 Mrt 2017, 13:07

Dag roelof,
Wederom dank voor het plaatsen van de foto's! ;)
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 19 Mrt 2017, 15:34

Dag beste mensen, ik heb vandaag weer even een paar foto's naar Roelof gestuurd die hij weer zal plaatsen...waarvoor wederom mijn dank!
Ik heb niet zoveel aan de boot kunnen doen omdat ik ook mijn werkplek eens grondig moest opruimen...ijzer slijpsel, las slak, stukken ijzer afval en een hoop stof! En daarna het gereedschap grondig insmeren.....roesten gaat hier als vanzelf!

Vandaag is het weer strand dag!...uitrusten en klaar voor de aankomende werkweek!
Geniet de zondag en een fijne week!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten