Riva....nouja...ongeveer dan!

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Riva....nouja...ongeveer dan!

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 09:35

Geen enkel probleem.
Ik stuur je een pb met mijn E-mail adres, als je daar de foto's heen stuurd plaats ik ze wel.

Het mooiste zou zijn als je een nieuw topic opend in "projecten", dan kan ik daar de foto plaatsen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Riva....nouja...ongeveer dan!

Berichtdoor Popeye » 28 Feb 2017, 18:54

Riva schreef:en ik ben bezig met een stalen boot ....model...riva...tja dat is weer eens wat anders als een houten boot!....met hout kan ik niks dus ik dacht..dan maar van staal...het model veranderd wel iets tijdens de bouw...het is dus niet echt een riva model...maar toch!...een leuk bootje.

https://youtu.be/dh8V-4k-_w0 :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Riva....nouja...ongeveer dan!

Berichtdoor Riva » 28 Feb 2017, 19:50

Hai Jack!...
Mooi filmpje!....ik heb eigenlijk nog niet in mijn hoofd wat ik allemaal ga doen....( slechte voorbereiding kan je zeggen )
Gaan ik de boot verven, zo ja, welke kleur, het interieur...maak ik het mooi of maak ik het klootzak proef...maw...houten bank er in of ook van staal met een zitkussen of iets dergelijks...als die af is dan gaan ik eerst hier in de Caribbean sea varen langs de kust van curacao en op het binnen water, we nemen eten en drinken mee en!.....6 honden!!...
Ik had eerst een rib boot maar dat was niet practies met de nagels van de honden die er in en uit springen....maar dat snap je wel, daarna had ik een ouwe leger boot van aluminium....en daar vielen de gaten spontaan in...dus na veel plakplaatjes en kit de boot maar weg gebracht en omgeruild voor staal plaat en nu dus een eigen boot bouwen.
En als ze lukt dan wil ik die wel behouden, vandaar dat ik rekening hou met de max afmeting van een 40 container zodat die gewoon op transport mee kan als ik wil dat die naar Nederland gaat tzt.
Snel varen alhier is geen optie!...de golven zijn compleet anders en langer als bv Nederland daar klappen je tanden van uit je mond en alles gaat stuk, dat zie je hier veel, door de klappen op het water gaat heel veel snel kapot, import rondspand boten is leuk...alleen op de binnen water, zodra men er mee naar buiten gaat is het klappen op de golven tot de kastdeurtjes uit de hengsels stuiteren.
Plus!!...de algemene voorrang regel alhier is.....staal gaat voor polyester en hout...ha ha ha...nee hoor!...geintje! :lol:
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: Riva....nouja...ongeveer dan!

Berichtdoor Popeye » 01 Mrt 2017, 08:31

Deze schoot me ineens te binnen. Is geen Riva, maar toch een beetje dezelfde lijnen. Gezien bij Stavoren!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Riva....nouja...ongeveer dan!

Berichtdoor Riva » 01 Mrt 2017, 15:01

Het lijkt alsof deze veel ruimte heeft binnen en ook een mooi linnen dakje er op !....ik denk dat ik mijn model wat "slanker" :lol: op de waterlijn maak! met als gevolg dat ik dan minder ruimte zal hebben...
ik ga er ook vanuit dat als ik niet sneller kan als 20km per uur dat ik dan niet van die grote letters en cijfers op de zij kanten hoef te plakken, dat is hier geen wet maar in nederland wel heb ik gelezen.
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten