boegschroef?

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: boegschroef?

Berichtdoor zoran » 02 Feb 2017, 10:01

Ik ben het geheel met Roelof eens,
Georges blijf aub.
gr,
Zoran
zoran
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 23 Mei 2015, 16:48
ligplaats: Zaandam
info:

Re: boegschroef?

Berichtdoor broekie » 02 Feb 2017, 12:34

Wibren de Noorderling heeft een brede interesse van zeg maar alles gezien zijn post over veel uiteenlopende onderwerpen.
Die mensen zijn welkom op forums, ook hier.
Wibren mist echter de specifieke kennis van veel dingen waar hij stellig over schrijft. Google is zijn kennisbank.
Alleen dan heeft hij weer het probleem dat hij de google kennis niet correct kan vertalen naar het technische onderwerp.
Gevolg is dat Wibren vaak onzin uitkraamt, langdradig is en pretendeert slim te zijn.
Nou Wibren, dat ben je in mijn ogen niet, je bent zo vervelend dat je eigenlijk komisch wordt.
Zoals Hans Dorrestijn zo lelijk zingt, dat het weer mooi wordt.

Het is jammer dat andere forumleden, uit respect voor een forumlid, Wibren serieus nemen en dan om zijn uitlatingen weggaan.
Niet doen, neem hem niet serieus en geniet van Wibren als komiek, clown.

Maar misschien moet Wibren zoals al eerder eens geadviseerd, zijn toetsenbord opbergen in de punt van zijn Doerak voor een poosje.

Kom op jongens, laat je niet wegjagen door deze komiek.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: boegschroef?

Berichtdoor iJack » 02 Feb 2017, 12:52

Dat zal een PB van Wiebren worden Broekie. Had er gisteren ook één in mijn postvak met nog meer loze praat en dreigementen. Omdat ik het zonde vind het forum te vervuilen met dergelijk onzin heb ik de PB maar niet gekopieerd en geplakt. Wel heb kort en bondig teruggeschreven, hetgeen jij ook hierboven verwoord.

Georges blijft hopelijk wel en laat zich niet wegjagen door die windbuil uit het noorden.

Jack...
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: boegschroef?

Berichtdoor Arthur » 02 Feb 2017, 13:28

Natuurlijk blijft Γεώργιος, iemand die met een klein zwembroekje in een grote kaik de Griekse wateren trotseert, is een bikkel, die laat zich niet wegjagen door een Groninger.
Even offtopic Γεώργιος, wanneer kom je met die dartsailer de Middellandse zee onveilig maken.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: boegschroef?

Berichtdoor Georges » 02 Feb 2017, 13:44

Ik kreeg van enkele mensen PB en ook via het forum wat respons , na het lezen van een en ander zie ik in dat het inderdaad beter is om die man te negeren en niet meer te volgen.
Even ter verduidelijking, ik weet niet alles , ik ben daar niet jong genoeg voor ;-) (grapje)
En ik post ook niet zoveel, enkel wanneer ikzelf met iets positief of negatief ervaring heb zal ik dat delen, dus niet de waarheid verkondigen van "gehoord hebben "
Waar ik me wel soms schuldig aan maak is niet alles te kopen maar veel zelf te maken en of proberen, maar enkel op mijn eigendom, experimenteren doe je niet met andermans goed...
Maar indien het lang en betrouwbaar werkt zie ik geen reden om het anders te doen en het te verzwijgen, steeds in gedachten houdend dat de situatie/techniek ongeveer gelijk moet zijn bij de vrager.
Ik help trouwens liever in het echte leven, zoals ik ook graag eens wat hulp heb wanneer het nodig mocht zijn.

@Arthur : Van zodra ik ons Linda haar 5 kinderen en 5 kleinkinderen kan doen vergeten ...even geduld nog hahahahaha

Allemaal vriendelijke groeten uit Burcht.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: boegschroef?

Berichtdoor vuuren1 » 03 Feb 2017, 02:08

De verhandeling van Aquanaut over het storen van elektronica (o.a. motormanagement) klopt wel degelijk.

Een m.i. aardig voorbeeld:
Mercedes (auto's) past al jaren een APARTE accu toe van bescheiden capaciteit om de betreffende elektronica zonder problemen te kunnen laten werken.
De oorzaak van de problemen was de start/stop functie (stroompieken in het circuit!).

Als die extra accu slecht(er) wordt valt alle motorelektronica uit zodra de automatische startfunctie in bedrijf komt (bij een op groen springend stoplicht, als je weg wilt rijden).
Dan is alles in de war en het dashboard op zwart.

Een boegschroef op een separate accu dichtbij aansluiten, dan voorkom je kabel- en vermogensverliezen.
Laadkabels zijn dan wel weer belangrijk maar minder dik en minder kostbaar.
Of als het past de BS accu en serviceaccu(set) combineren in 1 flinke set (startaccu apart).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: boegschroef?

Berichtdoor varg » 03 Feb 2017, 11:40

Ik lees eigenlijk 2 problemen in de voorbeelden van Aquanaut
1 het optreden van spanningspieken
2 het wegvallen van het voltage door een onderbemeten of te zwakke accu.
Ik denk dat over 2 niet zoveel gezegd hoeft te worden, je kunt van moderne (of ouderwetse) elektronica niet verwachten dat het werkt als er een duidelijk tekort aan voedingsspanning is. Alhoewel veel van de electronica best wat robuuster ontworpen zou kunnen worden en zo minder gevoelig is voor schommelingen in de voedingsspanning.
Over 1: de piekspanningen. Daar schrik ik toch wel van. Er zijn duidelijke richtlijnen (europees) om dit te voorkomen en toch blijken allerlei spoelen bevattende apparaten in de (scheeps)praktijk spanningspieken te kunnen veroorzaken.
Het lijkt me goed deze verdachte apparatuur op een soort 'zwarte lijst' te zetten. Het is dan aan de fabrikant te bewijzen dat hun apparaat de spanningspiek niet heeft kunnen veroorzaken.
Zou ondertussen een dergelijke filter soelaas kunnen bieden? http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Safepower.htm Afbeelding
groet
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: boegschroef?

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Feb 2017, 18:27

varg schreef:Het lijkt me goed deze verdachte apparatuur op een soort 'zwarte lijst' te zetten.
Het is dan aan de fabrikant te bewijzen dat hun apparaat de spanningspiek niet heeft kunnen veroorzaken.

Waarom op de zwarte lijst?
Toch nergens voor nodig?
Daar worden de onderdelen alleen maar stuk duurder van.
En zolang er dingetjes te koop zijn,die jij aandraagt in je link,als die afdoende helpen,
is dat een goedkoop alternatief.
Trouwens het dingetje dat jij aandraagd via de link,is alleen geschikt,als je "overspanning" hebt, bij bv het lassen aan een voertuig of boot.
Koppel je zo'n ding aan de accu polen,dan vangt deze de piekspanningen op,die kunnen ontstaan bij laswerkzaamheden.
Ga je dus lassen aan je boot of auto,en wil of kan je de accu's niet loskoppelen om de een of andere redenen,
dan dien je een gelijkwaardig dingetje te gebruiken.
Zo'n ding heet "overspanningsbeveiliger" of ECU-beveiliger.
Ze zijn er in 12V ,maar ook in 12-24 Volt.

Met onderspanning door een spanningsafnemer veroorzaakt,heb je niks aan zo'n dingetje.
Want het zorgt er niet voor dat je de spanning behoud die noodzakelijk is voor de diverse afnemers in het cirquit.
Noordvaarder
 

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten