Re: Opknappen Aquanaut 950 OKAK
Geplaatst: 30 Okt 2016, 23:34
de oude Peugeut met mooie HBW20 keerkoppeling heb ik verkocht voor de vraagprijs. Zodra het machien volgende week uitgebouwd is wordt ie opgehaald door de nieuwe eigenaar. Ik hoop dat ze er nog lang plezier van zullen hebben.
Zijwanden en plafonds heb ik inmiddels verwijderd tbv de conservering(schilderen) en plaatsing van een nieuw Gebo dakluik. Ik was trouwens verrast door de elektra die ik aantrof tussen het plafond want er waren schroeven(van de toeter) die van buitenaf door het dak en door de bedrading staken. De bedrading heb ik er maar gelijk compleet uitgeknipt, dat ga ik opnieuw aanleggen.
Voor hermotorisering heb ik de knoop doorgehakt. Er komt een Vetus M4.56 in met (hydraulisch) TM345 keerkoppeling, reductie weer 2:1. De huidige drieblad 18" schroef blijft want die bevalt me goed; past ook goed bij de M4.56 volgens Vetus catalogus. Het schip liep er al 14 km/u mee bij 2400 tpm van de oude Peugeot.....
Getinte ramen in het windscherm worden vervangen door heldere ramen. Getinte ruiten stond wel leuk hoor, maar ik vind het compleet waardeloos: Overdag vaar ik open en gebruik ik al een zonnebril maar die moet ik dan weer afzetten om door de getinte ruiten nog wat te zien. Helemaal waardeloos is het om er 's avonds mee te varen, om nog maar niet te spreken van donker en regen! Het bakboord voorraam wordt een klapraam.
De Cupa boegschroef wordt -indien dat nog rendabel is- gerepareerd en anders geheel vervangen.
Ik ben ontzettend blij met degene die de refit werkzaamheden gaat uitvoeren en ik heb het schip er zaterdag naar toe gebracht.
Zijwanden en plafonds heb ik inmiddels verwijderd tbv de conservering(schilderen) en plaatsing van een nieuw Gebo dakluik. Ik was trouwens verrast door de elektra die ik aantrof tussen het plafond want er waren schroeven(van de toeter) die van buitenaf door het dak en door de bedrading staken. De bedrading heb ik er maar gelijk compleet uitgeknipt, dat ga ik opnieuw aanleggen.
Voor hermotorisering heb ik de knoop doorgehakt. Er komt een Vetus M4.56 in met (hydraulisch) TM345 keerkoppeling, reductie weer 2:1. De huidige drieblad 18" schroef blijft want die bevalt me goed; past ook goed bij de M4.56 volgens Vetus catalogus. Het schip liep er al 14 km/u mee bij 2400 tpm van de oude Peugeot.....
Getinte ramen in het windscherm worden vervangen door heldere ramen. Getinte ruiten stond wel leuk hoor, maar ik vind het compleet waardeloos: Overdag vaar ik open en gebruik ik al een zonnebril maar die moet ik dan weer afzetten om door de getinte ruiten nog wat te zien. Helemaal waardeloos is het om er 's avonds mee te varen, om nog maar niet te spreken van donker en regen! Het bakboord voorraam wordt een klapraam.
De Cupa boegschroef wordt -indien dat nog rendabel is- gerepareerd en anders geheel vervangen.
Ik ben ontzettend blij met degene die de refit werkzaamheden gaat uitvoeren en ik heb het schip er zaterdag naar toe gebracht.