Opknappen Aquanaut 950 OKAK

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Opknappen Aquanaut 950 OKAK

Berichtdoor Klaver vier » 26 Dec 2017, 21:49

Timo de grootste voldoening is dat je alles zo mooi gemaakt hebt,dat het veel geld heeft gekost ben je zo vergeten.
Ik heb ook wel projecten gedaan waar heel veel werk en geld in is gegaan maar als je dan gaat varen met het schip dat naar je zin is geeft dit een enorme voeldoening.
Veel plezier van je mooie schip
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier

ligplaats: Loosdrecht

Berichtdoor Timo » 26 Dec 2017, 23:00

Roelof schreef: er zit tenslotte niet schrikbarend veel verschil tussen het vermogen van de oude en nieuwe motor

In ieder geval lijkt deze nu niet sterker dan de oude Peugeot. Die haalde 2400 rpm maar dan kon de koeling het niet aan.
Ik heb hiervoor tien jaar gevaren met een boot met een te kleine schroef. Met deze boot gaat me zoiets niet weer gebeuren. Nu deze schroef gewoon echt te groot lijkt, zowel uit de praktijk als uit de online adviezen van Vicprop, gaat ie er zo snel mogelijk onder vandaan. Het is geen grote klus en bijvoorbeeld Kramer in Nieuw Vennep weet er zeker een goede zwaai aan te geven. Weet je, nu gaat de boot al 4 km/u lopen als ie alleen nog maar net in z'n werk staat. Iets meer 'kruip' is ook wel prettig.

Ik heb met zekerheid de bediening er goed op aangesloten...
De binnenkant is nog lang niet fotogeniek...
Gebruikers-avatar
Timo

ligplaats: Aalsmeer

Berichtdoor Amersfow » 27 Dec 2017, 10:07

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan; rpm kwam in zijn werk tot 2300, motor in zijn vrij kwam tot 3000. Schroef spoed aan laten passen, kleine actie, en nu tot 2900 rpm. Vaart dan dik 13 km/u, achterlijk hard natuurlijk en veel te grote golven.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:

Berichtdoor Timo » 27 Dec 2017, 11:29

Goed verhaal Amersfow. Die hoge snelheden vind ik best prettig op bijvoorbeeld het Markermeer of ARK.
Gebruikers-avatar
Timo

ligplaats: Aalsmeer

Vorige

Terug naar Projecten