speedboot opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor broekie » 08 Jun 2016, 07:26

Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor gerrit4 » 08 Jun 2016, 15:36

BartB schreef:Altijd leuk om te lezen dat mensen met originele ideeën eerst voor gek worden verklaart en dat hun kennis in twijfel wordt getrokken. De positiviteit straalt je tegemoet ;)

Gave boot! Veel succes. Al enig idee wat je motorisch gaat doen?


Thanks!! hoop hier en op andere fora toch meer kennis op te doen & gewoon aan de bak ermee gaan helpt ook. Ik zie dit project puur om kennis op te doen & in de toekomst een eigen riva te bouwen.
Motorisch heb ik nog geen enkel idee! heb wel wat rondgekeken voor de fun. Het makkelijkste zou een buitenboord zijn in mijn geval! maar het liefste heb ik een inboord. tips zijn zeker welkom!!!!



Ken ik al! prachtige boot! heb hier ook naar gekeken maar dit is nog veeeeeelste ver weg. De loods/heftruck etc heb ik wel van me stiefpa. maar ik kan daar jammer genoeg nu nog niet terecht omdat deze vol staat.


Overigens voor de azijnzeikers, ik weet dat het beste is om de boot volledig te strippen. maar ik ben dit niet van plan. Ook omdat ik op dit moment nog niet in de loods kan anders was het een heel ander verhaal.
Daarnaast blijf ik erbij dat ik gewoon leuke ervaring/kennis wil opdoen als eerste project, als noob moet het wel een beetje leuk blijven voor mij.

Het plan is om deze asap vaarklaar te krijgen & later in de toekomst kan ik hem gewoon in de opslag zetten om het op de juiste manier te doen.


Mocht iemand het leuk vinden om IRL te kijken, boot staat in regio utrecht dus je bent welkom :D
gerrit4
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 Mei 2016, 18:32
ligplaats: Utrecht
info:

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor Popeye » 08 Jun 2016, 17:53

Reparatie met hout en epoxy is goed te doen als het droog is. Wanneer je de buitenkant water(damp)dicht afsluit met epoxy kun je voor het gemak de binnenkant die niet in het zicht komt misschien afsluiten met vloeibaar rubber.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor vuuren1 » 08 Jun 2016, 21:57

Vanwaar de term 'Azijnzeikers'?
Die hebben we op dit forum niet.

Dat is ook geen gangbare/gewenste benaming voor goed bedoelende meedenkers op dit watersportforum en wordt derhalve hier ook niet op prijs gesteld.
Doe vooral wat je met je bootje wil doen en als je geen advies wilt moet je er maar beter ook niet om vragen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor gast » 08 Jun 2016, 23:18

Mee eens, ik denk dat de meeste leden die al wat langer meedenken en lezen wel weten hoe het met een project kan gaan.
In de afgelopen 10 jaar zijn het maar een handjevol die er echt iets van hebben gemaakt, en die het met de fora's deelden.
Opknappen is iets anders dan restaureren, maar je geeft aan dat dit je bedoeling is om ervaring op te doen. (prima)
Maar de meeste projecten belanden na een flitsende start onder het stof en na enkele jaren is de zin weg, je hoort mij niet zeggen dat jij onder die categorie valt, dat zal de tijd ons leren.

Tot die tijd wens ik je oprecht enorm veel succes en zal ik net als eenieder hier advies geven als het kan.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor broekerhaven » 18 Jun 2016, 19:41

Fotos weg.... gerrit boos geworden?
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jun 2016, 21:13

Oh jee.
We hebben niet naar zijn bekkie gepraat.
We hadden natuurlijk moeten zeggen dat het een prachtig,reëel en haalbaar project was in plaats van welgemeend advies geven.

Nou,Gerrit.
Doei.
Succes verder.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: speedboot opknappen

Berichtdoor vuuren1 » 18 Jun 2016, 21:42

Iemand de rose bril afzetten wordt in de regel niet gewaardeerd.
Tevens werd in bepaalde landen de brenger van het slechte nieuws onthoofd.

Dat lijkt hier gelukkig mee te vallen en kiest de een er voor om verder door te vragen naar ervaringen en de ander geeft de pijp aan maarten..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten