Caravan slepen op ponton

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Viking Piraat » 27 Mei 2016, 23:18

Hallo beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en nieuw op het water.

Wij zijn met onze crew bezig om een klein eiland te gaan bewonen met een aantal caravans en wellicht ook bussen. We zijn opzoek naar een betaalbare mogelijkheid om over rustige zee deze voertuigen te bezorgen op het eiland. Ik was opzoek naar een boot die een caravan/bus zou kunnen dragen, maar deze zijn erg moeilijk te vinden (waarschijnlijk omdat ik de naam van deze soort boten niet ken) of ze waren gewoon veel te prijzig. Wij hebben een erg laag budget dus nu kwam ik uit bij het volgende.

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... e=lr&pos=1

Maar ik neem aan dat dit beladen met een caravan helemaal niet zeewaardig is zelfs niet voor een paar kilometer beladen met een caravan, maar misschien als we er 3 naast elkaar zetten dan wel..

Dan een goedkope optie om dit voort te trekken en daarnaast tijdens bewoning voor uitstapjes naar het vaste land zou een zodiac handig zijn, we bezitten al een 20pk motor. Maar zou dit 3 pontons beladen met caravan/bus kunnen voort trekken? Dit lijkt mij geen probleem..?

Het eiland zal gelegen zijn in Denemarken of de middelandse zee. Goede kans dat ik de plank helemaal mis sla met dit ponton idee, we staan volledig open voor ideeen, tips, toevoegingen en kritiek. Duurdere opties zijn ook mogelijk tot max 15000 (we zullen in dat geval nog even moeten sparen) dus hoe goedkoper we dit kunnen verwezenlijken hoe beter. Ik hoop zo veel mogelijk van jullie te horen, dankjewel!
Viking Piraat
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 22:56
ligplaats:
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Mei 2016, 23:33

Een gebruikte legertent geen beter idee?
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor vuuren1 » 28 Mei 2016, 00:26

Als je niet volkomen levensmoe bent kan je beter een scheepsbevrachter benaderen voor transport over zee.
Een probleem is dat een dergelijke transporteur in een voldoende diepe haven moet kunnen lossen en niet op een of ander strandje, dat gaat niet lukken.

Een legertent, zoals Jan oppert is een minder slechte optie maar op de manier waarop je het transport denkt te regelen is net zo link als hoe al die asielzoekers (veilig) naar Europa denken te komen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Marie Christina » 28 Mei 2016, 08:01

Ik dacht eerst: Hier ga ik niet op reageren. DIt is té dom. Dit kan niet serieus bedoeld zijn.
Maar ik reageer wél.
Om je ervan te overtuigen dat je dit NIET NEVER NOOIT NIMMER moet gaan doen.
Het feit dat je deze vraag stelt illustreert hoe weinig verstand je van varen, zee, en stabiliteit hebt.

Zeker, je kan met pieremegoggels een heel eind komen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kon-Tiki_%28boek%29
Maar deze mensen wisten wat ze deden.
Met alle respect (maar ik zeg het zo hard opdat de boodschap over komt): dat doe jij heel duidelijk niet.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Viking Piraat » 28 Mei 2016, 11:37

Het probleem is dat een scheepsvrachter geen optie is en we een oplossing zullen moeten vinden voor dit transport. Als Kon-Tiki 8000km kon varen op een vlot, dan kunnen wij wel op een of andere redelijke manier een caravan bezorgen op enkele kilometers afstand.

Als we 3 van deze pontons stevig aan elkaar maken dan zal dit toch niet zo makkelijk omslaan? En in het geval dat het gebeurd kunnen we het touw door snijden. Kun je alsjeblieft inplaats van de domheid van het geheel af te kraken, een goede beargumentatie of kritiek geven.

Daarnaast heb ik inderdaad geen zee ervaring of kennis over stabiliteit op water, ik heb slechts gevaren op kanalen en rivieren op een zodiac. Wel heb ik veel kennis over constructies bouwen, knopen en ben ik survival instructeur. Ik zal geen overhaaste beslissing maken en genoeg kennis op doen, dat is de reden van deze post.
Viking Piraat
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 22:56
ligplaats:
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Popeye » 28 Mei 2016, 11:57

Viking Piraat schreef: Wel heb ik veel kennis over constructies bouwen, knopen

Misschien kun je dan beter bouwmaterialen nemen waar je een onderkomen van kunt bouwen. Dan kun je zo vaak heen en weer als nodig is, en kan dat eventueel met een normale boot.

Groet Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor kajoe » 28 Mei 2016, 12:10

ach hier in Fryslân zie je vaak de vreemdste bouwwerken op het water rond tuffen ,vaak denk je dan dit kan niet goed gaan ,en gaat dus wel eens goed fout .
er word niet tegen opgetreden zolang ze maar niet op het grootscheeps vaarwater komen .
verzekerd zijn ze dus nooit als de zaak onderwater verdwijnt ,word het een behoorlijk dure zaak voor de mannen om de zaak weer op het droge te krijgen .
hoe sommigen van alles uitvinden je snapt het niet ,en dan nog raad vragen ,je zal maar iets verkeerd zeggen ,en dat ze dan bij jou aankloppen vaneh ........
groet wout.
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Marie Christina » 28 Mei 2016, 15:52

Precies Wout.
De kosten van een reddingsactie moeten we ook niet vergeten.
die zijn niet mals.
En vergeet niet: Ga je op het Sneekermeer kopje onder dan is er altijd wel een bootje in de buurt om je op te vissen.
Zo niet, dan is het nog wel te zwemmen naar de wal.
Zeker als je zo slim bent geweest om een zwemvestje om te doen.

Op de Oostzee (waar het hier naar ik aanneem om gaat) is dat al heel gauw een ander verhaal.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor kajoe » 28 Mei 2016, 17:40

tja in mijn vroegere dagen ben ik wel op de Oostzee geweest ,met de varende vakantie vloot (die mooie grijze schepen ) het kan daar behoorlijk spoken ,wind uit e verkeerde hoek enne je ligt met wrakkig spul zo een etage lager.
enne op de zuidelijke plas het zelfde .
ze moesten maar een testvaartje maken op het IJsselmeer bij windkracht 5 op ietsie meer .
groet wout .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Caravan slepen op ponton

Berichtdoor Popeye » 28 Mei 2016, 18:21

Lijkt er iemand iets onverantwoord te gaan doen, zijn er meteen een paar wouten die zich er tegenaan gaan bemoeien! :mrgreen:

Groet, Jack
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten