Opstarten project low budget verhuurboot.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Bejakruiser » 28 Feb 2012, 01:15

vuuren1 schreef:Het is immers toch net zoals met een auto? Als je weinig vaart is het gewoon goedkoper en het is veel eenvoudiger, erg stil, spaart veel ruimte, etc.


Ik denk dat deze vergelijking niet op gaat hier omdat je bij een boot geen wegenbelasting hoeft te betalen. Dan is een diesel dus goedkoper omdat het minder verbruikt en de diesel zelf ook goedkoper is.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 18 Mrt 2012, 11:30

Update;

Begin van de maand de boot in alle rust bekeken en beoordeeld.
Heb aan de hand van de bevindingen een potje gemaakt waarvanuit de kosten gedekt moesten worden (rekening houdend met uitschieters)
Ook heb ik de boot te koop gezet, je weet nooit of er potentiele kopers zijn die de boot voor een mooi bedrag willen overnemen.

Ik ben behoorlijk geschrokken van wat mensen vragen al ik werkzaamheden wil uitbesteden, alleen het laten schilderen van de onderkant wat nog geen dag werk was koste mij al evenveel als wat ik kwijt was aan de schilder die 1 week mijn huis aan het schilderen is geweest (boot was dan al geschuurd en al, en incl materiaal en verf door mij geleverd) Uiteraard kan ik veel zelf doen maar om de boot dit jaar al in de verhuur te willen, en de tewaterlating medio april was inhuren van vaklui een vereiste. Helaas is het met dit soort bedragen niet mogelijk om dat met deze boot te bekostigen (kosten zullen vele malen hoger zijn dan de waarde) Andere optie was om de onderkant deze maand zelf te doen en de rest als de boot in het water ligt in de gemeentehaven, maar dat was niet wat ik voor ogen had.

Ik heb de boot nu verkocht aan een stel die helemaal blij is en zelf de hele maand kan klussen aan de Tukker, dus ik zal mijn plannen wederom moeten overdenken en andere opties moeten bekijken. Ik loop vanzelf weer tegen een potentieel schip aan.
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor pascall » 20 Mrt 2012, 21:56

Als je een boot verhuurd of een huis ( niet bedrijfsmatig), betaal je over de inkomsten geen belasting onder de 40.000 euro ( getrouwd stel), kom je er boven, betaal je 1.2% belasting, box 3.
Voor de verzekering is het misshien mogelijk deze onder chartervaart te laten verzekeren.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor sigdock » 21 Mrt 2012, 10:07

@chaea: jep, het verbaast mij ook telkens weer dat watersportgerelateerde werkzaamheden een factor tig meer kost dan dezelfde werkzaamheden op het land.

@pascall: heb je die informatie van de Belastingdienst zelf want 40K is best leuk. Alleen even nagaan hoe het met zaken als verzekering en aansprakelijkheid zit en vanaf welk punt de verhuur wel als beroepsmatig wordt beschouwd.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Popeye » 21 Mrt 2012, 10:59

pascall schreef:Als je een boot verhuurd of een huis ( niet bedrijfsmatig), betaal je over de inkomsten geen belasting onder de 40.000 euro ( getrouwd stel), kom je er boven, betaal je 1.2% belasting, box 3.


Volgens mij heb je het nu over vermogensbelasting en ja daar is een vermogen van ca. 20000 van vrijgesteld.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor pascall » 21 Mrt 2012, 19:09

sigdock schreef:@chaea: jep, het verbaast mij ook telkens weer dat watersportgerelateerde werkzaamheden een factor tig meer kost dan dezelfde werkzaamheden op het land.

@pascall: heb je die informatie van de Belastingdienst zelf want 40K is best leuk. Alleen even nagaan hoe het met zaken als verzekering en aansprakelijkheid zit en vanaf welk punt de verhuur wel als beroepsmatig wordt beschouwd.


Ja die heb ik van de belastingdienst zelf, wel even door geven wat je van plan bent, zodat je een goegkeuring krijgt van de belastingdienst.
Ik heb een verzekering afgesloten bij schouten in Rotterdam, ik vaar namelijk zowel voor mijn plezier als beroepsmatig met mijn boot, daar heeft dit bedijf een passende verzekering voor.
Mogelijk dat ze voor U ook wat kunnen betekenen.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor pascall » 21 Mrt 2012, 19:56

pascall schreef:
sigdock schreef:@chaea: jep, het verbaast mij ook telkens weer dat watersportgerelateerde werkzaamheden een factor tig meer kost dan dezelfde werkzaamheden op het land.

@pascall: heb je die informatie van de Belastingdienst zelf want 40K is best leuk. Alleen even nagaan hoe het met zaken als verzekering en aansprakelijkheid zit en vanaf welk punt de verhuur wel als beroepsmatig wordt beschouwd.


Ja die heb ik van de belastingdienst zelf, wel even door geven wat je van plan bent, zodat je een goegkeuring krijgt van de belastingdienst.
Hier op kan je dan een bevestigingovereenkomst krijgen.
Ik heb een verzekering afgesloten bij schouten in Rotterdam, ik vaar namelijk zowel voor mijn plezier als beroepsmatig met mijn boot, daar heeft dit bedijf een passende verzekering voor.
Mogelijk dat ze voor U ook wat kunnen betekenen.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten